محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران و برخی کشورهای بین‌المللی، اظهار داشت: تحریم کشورهای بین المللی توسط غرب یک راهزنی بین المللی است زیرا غربی ها طی سالیان گذشته متوجه شدند مقابله نظامی با کشورهای آزادی خواه هزینه های زیادی برای آنها در پی دارد.

وی افزود: بر این اساس کشورهای غربی تلاش می کنند از مولفه تحریم خصوصا در حوزه اقتصادی بر کشورها فشار وارد کنند تا بتوانند به اهداف مدنظرشان برسند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس ضمن تاکید بر اینکه اعمال تحریم علیه ایران بیانگر تناقض رفتاری با مولفه حقوق بشر است، ادامه داد: در واقع غربی ها خصوصا اروپایی ها مدام از حاکمیت قانون و رعایت حقوق بشر دم می زنند اما در عمل چشم‌شان را بروی ظلم علیه ملت ها بسته اند.

جوکار افزود: اظهارات نماینده پارلمان اروپا مبنی بر اینکه تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران و برخی کشورهای دیگر راهزنی بین‌المللی است، نشان می دهد قانونگذاران غربی چندین دهه است که در خواب فرو رفته و اکنون که بیدار شده اند، چنین موضع گیری هایی را اتخاذ می کنند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افکار عمومی دنیا فراموش نکرده آخرین بسته تحریمی اروپایی ها علیه ایران در چند هفته گذشته اعمال شده که نشان می دهد رویه غرب علیه جمهوری اسلامی مبتنی بر اعمال زور و فشار است.

وی تاکید کرد: به زودی حربه تحریم نیز از کشورهای غربی گرفته خواهد شد و دیگر نمی توانند با این ترفند به زور متوسل شوند. اکنون مشاهده می کنید کشورهای جهان در مبادلات خود در حال حذف دلار هستند و با گسترش این امر آمریکا دیگر نمی تواند به هر بهانه ای کشورهای آزادی خواه را تحت فشار قرار دهد.