به گزارش پارس نیوز به نقل از مهر، پس از آنکه تیم ملی کشتی فرنگی ایران توانست عنوان قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا را به خود اختصاص دهد، سی و ششمین دوره رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا از صبح امروز پنجشنبه در آستانه قزاقستان آغاز شد.

نتایج ملی پوشان آزادکار ایران در این مسابقات:

قیاسی از رسیدن به فینال بازماند

در وزن ۷۰ کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با توجه به حاضر نشدن عنایت اولله از پاکستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۴ بر ۲ مصطفی احمداف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل سنجر دوسژانوف از قزاقستان با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد.

حذف یک آزادکار ایران و صعود چهار ملی‌پوش به نیمه نهایی مسابقات مرتضی قیاسی

سرلک از دور مسابقات کنار رفت

در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۱ مغلوب ریکوتو آرای از ژاپن شد و با توجه به شکست این حریف ژاپنی در دور بعد، سرلک از دور رقابت ها کنار رفت.

حذف یک آزادکار ایران و صعود چهار ملی‌پوش به نیمه نهایی مسابقات علیرضا سرلک

رحمان عموزاد به فینال رسید

در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر سنجر مختار از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۱ از سد ریوما آنراکیو از ژاپن به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. عموزاد در دیدار پایانی به مصاف تولگا تومور اوچیر دارنده مدال برنز جهان از مغولستان می رود.

حذف یک آزادکار ایران و صعود چهار ملی‌پوش به نیمه نهایی مسابقات رحمان عموزاد

گلیج به فینال نرسید

در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه ۱۲ بر صفر اولزیسایخان باسانتسوگت از مغولستان پیکار را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل مصاف تاکاشی ایشیگورو از ژاپن به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل احمد تاج الدین اف از بحرین با نتیجه ۱۳ بر ۸ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.

حذف یک آزادکار ایران و صعود چهار ملی‌پوش به نیمه نهایی مسابقات مجتبی گلیج

کاووسی به رده بندی رسید

در وزن ۷۹ کیلوگرم امیرحسین کاووسی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۲ خیدیر سیف الدین اف از بحرین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۵ و ضربه فنی مغلوب بولات ساکایف از قزاقستان شد و به دیدر رده بندی رفت.

حذف یک آزادکار ایران و صعود چهار ملی‌پوش به نیمه نهایی مسابقات امیرحسین کاووسی

رقابتهای رده بندی و فینال این مسابقات عصر امروز پنجشنبه برگزار خواهد شد.