به گزارش پارس نیوز به نقل از مهر، سی و سومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای ۲۰ و ۲۱ فروردین ماه در شهر آستانه کشور قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط پویا دادمرز دروزن ۵۵ کیلوگرم، ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم، ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم، مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، سجاد ایمن طلب در وزن ۷۲ کیلوگرم، امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم به مدال نقره و علیرضا مهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده بندی تیمی نیز ایران با ۱۹۶ امتیاز با اقتدار به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های قرقیزستان با ۱۶۶ امتیاز، قزاقستان با ۱۶۰ امتیاز دوم و سوم شدند.

رده‌بندی نهایی کشتی فرنگی قاره‌کهن/ ایران با ۸ مدال بر بام آسیا تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا

نتایج کشتی گیران کشورمان و رده بندی انفرادی و تیمی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۸ بر صفر تایگاه اونیشی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۱ از سد اختیار بوتیروف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. دادمرزدر این دیدار با نتیجه ۳ بر ۱ از سد روپین از هند گذشت و به مدال طلا دست یافت.

رده‌بندی نهایی کشتی فرنگی قاره‌کهن/ ایران با ۸ مدال بر بام آسیا پویا دادمرز

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب یرنور فیداخمتوف از قزاقستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت و هشتم شد.

رده‌بندی نهایی کشتی فرنگی قاره‌کهن/ ایران با ۸ مدال بر بام آسیا محسن نژاد به عنوان هشتمی رسید

در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل جین سئوب سونگ از کره جنوبی با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. محمدی در دیدار نهایی شرموخامد شریبجانوف از ازبکستان را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

رده‌بندی نهایی کشتی فرنگی قاره‌کهن/ ایران با ۸ مدال بر بام آسیا ایمان محمدی

در وزن ۶۷ کیلوگرم رضا عباسی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۸ بر صفر بیگ میرات نوباتوف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار مقابل کیوتارو سوگابه از ژاپن با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. عباسی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر رازاک مغلوب بیشیکیف از قرقیزستان شد و پنجم شد.

رده‌بندی نهایی کشتی فرنگی قاره‌کهن/ ایران با ۸ مدال بر بام آسیا رضا عباسی

در وزن ۷۲ کیلوگرم سجاد ایمن طلب پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر ۱ ویکاس از هند را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر مقابل جیان تان از چین به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. ایمن طلب در دیدار پایانی با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب ابراگیم ماگومادوف از قزاقستان شد و به مدال نقره دست یافت.

رده‌بندی نهایی کشتی فرنگی قاره‌کهن/ ایران با ۸ مدال بر بام آسیا سجاد ایمن طلب

در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ ساجان از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱ بر ۱ ریو لیو از چین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ از سد دمیو ژاداریف از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. کاویانی نژاد به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو در دیدار پایانی حاضر نشد و به مدال نقره رسید.

رده‌بندی نهایی کشتی فرنگی قاره‌کهن/ ایران با ۸ مدال بر بام آسیا امین کاویانی نژاد

در وزن ۸۲ کیلوگرم علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۷ بر صفر مقابل و هالیشان باهیجیانگ از چین به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر مقابل آکیلبک تالنتبیکوف از قرقیزستان مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. مُهمدی در این دیدار روهیت داهیا از هند را با نتیجه ۵ بر ۱ شکست داد و به مدال برنز رسید.

رده‌بندی نهایی کشتی فرنگی قاره‌کهن/ ایران با ۸ مدال بر بام آسیا علیرضا مهمدی

در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱ بر ۱ ماساتو سومی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۲ سونیل کومار از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. علیزاده در دیدار پایانی با نتیجه ۸ بر صفر نورسلطان تورسینوف از قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

رده‌بندی نهایی کشتی فرنگی قاره‌کهن/ ایران با ۸ مدال بر بام آسیا ناصر علیزاده

در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی بالی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۷ بر ۵ مقابل یوتا نارا از ژاپن به برتری دست یافت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل یمینگ لی از چین با نتیجه ۷ بر ۱ به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. بالی در دیدار فینال با نتیجه ۷ بر ۴ از سد اوزور ژوژوپبکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان گذشت و صاحب مدال طلا شد.

رده‌بندی نهایی کشتی فرنگی قاره‌کهن/ ایران با ۸ مدال بر بام آسیا مهدی بالی

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر صفر رومن کیم از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر تموربک نسیم اف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. میرزازاده در دیدار فینال با برتری ۲ بر صفر مقابل لینگ ژی منگ از چین به مدال طلا رسید.

رده‌بندی نهایی کشتی فرنگی قاره‌کهن/ ایران با ۸ مدال بر بام آسیا امین میرزازاده

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- پویا دادمرز (ایران) ۲- روپین (هند) ۳- امانگالی بکبولاتوف (قزاقستان) و اختیار بوتیروف (ازبکستان) ۵- هایفنگ ژانگ (چین) و تایگا اونیشی (ژاپن)

۶۰ کیلوگرم: ۱- ژولومان شارشنبکوف (قرقیزستان) ۲- هانجائه چونگ (کره جنوبی) ۳- لیگو کائو (چین) و مایتو کاوانا (ژاپن) ۵- سومیت (هند) یرنور فیداخمتوف (قزاقستان) … ۸- مهدی محسن نژاد (ایران)

۶۳ کیلوگرم: ۱- ایمان محمدی (ایران) ۲- شرموخامد شاریبجانوف (ازبکستان) ۳- موخامدعلی ماموربک (قزاقستان) و ناریج (هند) ۵- جینس سئوب سونگ (کره جنوبی) و چیزو مارویاما (ژاپن)

۶۷ کیلوگرم: ۱- ابرار آتابایف (ازبکستان) ۲- کیوتارو سوگابه (ژاپن) ۳- رازاک بیشیکیف (قرقیزستان) و آلمات کبیسبایف (قزاقستان) ۵- رضا عباسی (ایران) و فیروز میرزارجب اف (تاجیکستان)

۷۲ کیلوگرم: ۱- ابراگیم ماگومدوف (قزاقستان) ۲- سجاد ایمن طلب (ایران) ۳- عبدیخان نورلانبکوف (قرقیزستان) و ویکاس (هند) ۵- جیان تان (چین) و علی ال ابوداح (عراق)

۷۷ کیلوگرم: ۱- آکژول محموداف (قرقیزستان) ۲- امین کاویانی نژاد (ایران) ۳- ریو لیو (چین) و کودای ساکورابا (ژاپن) ۵- جیحون اوزدوردیف (ترکمنستان) و دمیو ژاداریف (قزاقستان)

۸۲ کیلوگرم: ۱- آکیلبک تالانتبکوف (قرقیزستان) ۲- دیاس کالین (قزاقستان) ۳- علیرضا مهمدی (ایران) و یویا مائه تا (ژاپن) ۵- روهیت داهیا (هند) و موخامدکودیر رسولوف (ازبکستان)

۸۷ کیلوگرم: ۱- ناصر علیزاده (ایران) ۲- نورسلطان تورسینوف (قزاقستان) ۳- کومار سونیل (هند) و جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) ۵- آتابک عزیز بیکوف (قرقیزستان) و ماساتو سومی (ژاپن)

۹۷ کیلوگرم: ۱- مهدی بالی (ایران) ۲- اوزور ژوژوپبکوف (قرقیزستان) ۳- اولجاس سیرلیبای (قزاقستان) و یوتا نارا (ژاپن) ۵- ناریندر چیما (هند) و لی یی مینگ (چین)

۱۳۰ کیلوگرم: ۱- امین میرزازاده (ایران) ۲- لینگژی منگ (چین) ۲- علیمخان سیزدیکوف (قزاقستان) و رومان کیم (قرقیزستان) ۵- تموربک نسیم اف (ازبکستان) و مین سئوک کیم (کره جنوبی)

رده بندی تیمی:

۱- ایران ۱۹۶ امیتاز ۲- قرقیزستان ۱۶۶ امتاز ۳- قزاقستان ۱۶۰ امتیاز ۴- ازبکستان ۱۲۱ امتیاز ۵- ژاپن ۱۱۶ امتیاز ۶- هند ۱۱۵ امتیاز ۷- چین ۱۰۰ امتیاز ۸- کره جنوبی ۶۶ امتیاز