به گزارش پارس نیوز به نقل از مهر، پس از آنکه ملی پوشان فرنگی ایران در پنح نخست مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا توانستند به دیدار فینال راه پیدا کنند، دیدارهای نهایی از بعدازظهر امروز یکشنبه در آستانه قزاقزستان برگزار شد.

دادمرز چراغ طلا را روشن کرد

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۸ بر صفر تایگاه اونیشی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۱ از سد اختیار بوتیروف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. دادمرز در مبارزه نهایی برای کسب مدال طلا به مصاف روپین از هند رفت و ۳ بر یک برنده شد و به مدال طلای این دوره از مسابقات دست پیدا کرد.

مصدومیت مدال کاویانی نژاد را نقره کرد

در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ ساجان از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱ بر ۱ ریو لیو از چین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ از سد دمیو ژاداریف از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. کاویانی نژاد به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو در دیدار پایانی حاضر نشد و به مدال نقره رسید.

محمدی دومین طلایی ایران 

در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل جین سئوب سونگ از کره جنوبی با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت.  ایمان محمدی در دیدار فینال به مصاف کشتی گیر ازبکستانی رفت و با پیروزی ۹ بر صفر برابر این کشتی گیر به مدال طلا دست پیدا کرد.