یه گزارش پارس نیوز ، مهدی صحابی؛ مدیر اعتبارات بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا ، گفت: سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سال گذشته ۷۰ میلیون و ۱۰۰ میلیون بود که ۱۰۰ میلیون برای مرد زیر ۲۵ سال و زن زیر ۲۳ سال بود، این سقف در سال جاری به ۱۲۰ میلیون و ۱۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

وی افزود: از ابتدای سال که قانون بودجه ابلاغ شد، همکاران دستورالعمل‌های لازم را تهیه و به شبکه بانکی ابلاغ کردند که تا امروز ۸۸۵ هزار نفر این تسهیلات را به مبلغ ۱۲۲.۵ همت دریافت کردند. این میزان رشد ۵۴ درصدی در مقایسه با سال گذشته داشته است.

این مقام مسئول بیان کرد: در ابتدای سال که قانون تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری ابلاغ شد، همکاران در بانک مرکزی سامانه مربوطه را تهیه کردند و ۳۱ فروردین ماه سامانه آماده شد. ۸۰۷ هزار نفر به مبلغ ۳۲.۷ همت از این تسهیلات استفاده کردند. معمولاً در بودجه این سقف‌ها افزایش پیدا می‌کند اگر سقفی افزایش پیدا کند ما آن را به شبکه بانکی ابلاغ می‌کنیم.

صحابی تاکید کرد: ودیعه مسکن، تسهیلات خرد دیگری است که بانک مرکزی با آن ارتباط دارد. در تیرماه سال جاری شورای پول و اعتبار مصوبه‌ای داشت که تسهیلات ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومانی مسکن به ترتیب در شهر تهران، کلانشهر‌ها و سایر مناطق از محل سهمیه قانون جهش تولید مسکن پرداخت شود. از تیرماه تا به امروز جهت پرداخت سهم تسهیلات به ۲۲۲ هزار نفر پرونده تشکیل شد تصمیم بر این است که تسهیلات در سال آینده تا زمانی که این سهمیه در نظر گرفته شده پر شود و پرداخت ادامه‌دار باشد.