به گزارش پارس نیوز به نقل از ایسنا، دکتر عبدالرسول پورعباس در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در حوزه امتحانی دانشگاه علم و صنعت به برآورد خود از نتایج مرحله اول کنکور سال آینده اشاره کرد و گفت: نتایج اولیه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ روز گذشته اعلام شد، تحلیل من این است که داوطلبان بیشتر آزمون دی ماه را به عنوان دست گرمی و آزمایشی طی کردند و رقابت اصلی در تیرماه ۱۴۰۲ خواهد بود. البته برخی از داوطلبان کنکور هم ممکن است آزمون دی ماه را به عنوان آزمون اصلی خود انتخاب کنند.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: امیدواریم در مسیر حرکت آزمون‌های مدرن، نقش آزمون‌ها کم رنگ شود و نقش آموزش و پرورش را احیا کنیم و دانش آموزان در همان دبیرستان تحصیل را جدی بگیرند.

پورعباس اظهار کرد: باید هدایت تحصیلی به صورت جدی صورت بگیرد و بتوانیم نقش آزمون سراسری را کمتر کنیم.

وی با بیان اینکه تخلف و تقلب در کنکور سراسری ۱۴۰۲ نداشتیم، افزود: نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در دی ماه با همکاری همه دستگاه‌ها به خوبی برگزار شد و تمامی فرایند را کنترل کردیم و هیچ گزارشی از سوی دستگاه‌های ناظر تا به امروز به ما نرسیده است.

وی گفت: بررسی‌های فنی  و اعمال  محدودیت اینترنت ثابت می کند آزمون سراسری به خوبی و بدون تقلب برگزار شد. البته در ۶۵ مورد، افراد سعی کردند دستگاه با خودشان به جلسه آزمون بیاورند اما این موارد تخلف بود و تقلب گسترده نداشتیم و یک مورد پاسخنامه شبهه دار هم پیدا نشد.