به گزارش پارس نیوز، بر اساس گزارش بنیاد تحقیقات سیاست اقتصادی ترکیه، دومین بخش خسارت و زیان ناشی از زلزله ،مربوط به وسایل نقلیه، واحدهای تجاری، ملزومات منزل و کالاهای مصرفی مردم بوده که رقم آن حدود ۳۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

بنا به پیش‌بینی این موسسه، خسارت مربوط به حمایت‌ از ساخت مسکن، مراقبت و آموزش زلزله زدگان و اشتغال جمعیت زلزله زده نیز حدود ۱۷ میلیارد دلار و هزینه سالانه احداث و مدیریت سرپناه موقت نیز چهار میلیارد دلار برآورد شده است.

بر اساس این گزارش، پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که تقریبا ۴۰ درصد از بناها و ساختمان‌های موجود در ۱۱ استان زلزله زده ترکیه، دچار خسارت جدی و ویرانی ناشی از زلزله شده است.

این موسسه تحقیقاتی همچنین، آثار اقتصادی زلزله اخیر ترکیه را سنگین ارزیابی و اعلام کرد که این حادثه رشد اقتصادی کشور ترکیه در سال جاری میلادی را ۱.۲ درصد کاهش خواهد داد.

بنیاد تحقیقات سیاست اقتصادی ترکیه در گزارش خود، جبران خسارت، صدمات و خرابی زلزله اخیر این کشور را سخت عنوان کرد و ادامه داد: این کار نیازمند انجام اقدامات عمرانی وسیع در مدت پنج سال است.

مراد کوروم وزیر شهرسازی، محیط زیست و تغییرات اقلیم ترکیه چند روز پیش، از اتمام مطالعات ارزیابی خسارت زلزله در پنج استان غازی‌آنتپ، قهرمان‌ماراش، آدی‌یامان، کیلیس و عثمانیه خبر داد و افزود: ارزیابی خسارت در ۶ استان دیگر نیز به زودی به پایان می‌رسد.

زلزله ۷.۷ و ۷.۶ ریشتری ۶ فوریه ۲۰۲۳ (۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱) ترکیه و سوریه که جان ۴۸ هزار ۴۴۸ نفر از جمله ۶ هزار و ۶۶۰ تبعه خارجی را در جنوب ترکیه گرفت، علاوه بر تلفات جانی زیاد، خسارت‌های مالی سنگینی نیز بر پیکره اقتصاد این دو کشور بر جای گذاشته است.

به گزارش شبکه خبری تی.آر.تی، در پی این زلزله، بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مجبور به کوچ و مهاجرت از محل زندگی خود به مکانی دیگر شده‌اند.

این رسانه با اشاره به نقل مکان و جا به جایی بیش از چهار میلیون نفر از جمعیت مناطق جنوبی ترکیه به علت تبعات زلزله اعلام کرد: پس از این زلزله، ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت ساکن در شهرها نیز به روستای اجدادی خود بازگشته‌اند.

بنا به اعلام مدیر بانک جهانی، زلزله اخیر در ترکیه بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از ساکنان ۱۱ استان ترکیه را بی خانمان کرده و یا به محل سکونت آنها خسارت وارد کرده است.

هر چند که خسارت دقیق این زلزله که از آن به عنوان «فاجعه قرن» یاد می‌شود، هنوز مشخص نشدهاست، ولی برخی نهادهای اقتصادی برآوردهای خود را از میزان خسارت این زلزله اعلام کرده و گفته اند که اقتصاد ترکیه به سختی می‌تواند از زیر بار خسارت این رویداد کمر راست کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

افزایش تلفات زلزله درترکیه وسوریه نزدیک به۴۲هزار نفر

به نقل از شبکه الجزیره، آمار رسمی حاکیست که در پی این زمین‌لرزه شدید در مرز ترکیه و سوریه تاکنون به ۴۲ هزارنفر در دو کشور جان خود را از دست داده‌اند که دست کم ۳۶ هزار و ۱۸۷ از این مرگ‌ و میرها در ترکیه و بیش از ۵۸۰۰ فوتی نیز در سوریه گزارش شده است.

بر اساس گزارش‌ها، یک مادر و دو کودک پس از گذشت بیش از ۲۲۸ ساعت از زمین لرزه قوی در جنوب شرقی ترکیه، در شهر "انطاکیه" این کشور از زیر آوار نجات یافتند.

این مادر و فرزندانش زیر آوار ناشی از ریزش ساختمان محل زندگیشان محبوس شده بودند که توسط تیم های امدادی نجات یافتند.

همچنین روز گذشته (چهارشنبه) نیز یک زن ۷۴ ساله در ترکیه پس از گذشت ۲۲۷ ساعت از زلزله از زیر آوار نجات یافته است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، مدیرکل امور زلزله و کاهش خطر مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه نیز اعلام کرد که تاکنون ۳۸۵۸ پس‌لرزه در این کشور رخ داده است.

اردوغان : جانباختگان زلزله ترکیه به ۳۵۴۱۸ نفر افزایش یافت

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: تلفات زمین لرزه قهرمان ماراش به ۳۵ هزار و ۴۱۸ نفر رسیده است.

رئیس جمهور ترکیه در این خصوص اضافه کرد: در این حادثه همچنین ۱۰۵ هزار و ۵۰۵ تَن هم مصدوم شده اند. حدود ۱۳.۵ میلیون تُرک تحت تاثیر ۲ زمین لرزه قهرمان ماراش قرار گرفتند. ۲ زمین لرزه‌ای که قهرمان ماراش را لرزاند، بدترین زلزله‌های تاریخ معاصر کشورمان بوده اند.

«رجب طیب اردوغان» ادامه داد: حدود ۴۷ هزار ساختمان در زلزله آسیب دیده و حدود ۲۰ هزار ساختمان از آن‌ها تخریب می‌شود. ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هم در این حادثه خانه و کاشانه خود را از دست داده اند.

22Zm9IARit9E

این در حالیست که در پی وقوع زلزله ۷.۷ ریشتری در مناطق جنوبی ترکیه، رئیس‌جمهور این کشور دستور اعلام وضعیت اضطراری در ۱۰ استان را صادر کرد که از چهارشنبه گذشته اجرایی شد. استان‌های «آدانا، آدیامان، دیاربکر، غازیانتپ، قهرمان مرعش، کیلیس، مالاتیا، عثمانیه، هاتای و سانلیورفا» ۱۰ استانی هستند که در آن‌ها اعلام وضعیت اضطراری شد.

اعلام وضعیت اضطراری در منطقه‌ای موجب افزایش اختیارات مقامات محلی و نهاد‌های مجری قانون می‌شود و دولت نیز می‌تواند برای پیشبرد بهتر امور، اجرای برخی قوانین در این مناطق را تعلیق و یا قوانین جدید وضع کند.

هم‌زمان خبرنگار المیادین هم پیشتر اعلام کرد که ساکنان استان‌های لاذقیه، حلب و حمص، تا دمشق در سوریه شدت این زمین لرزه بزرگ را احساس کردند. گفته شده در ساعات بامدادی، تعداد زیادی از ساکنان دمشق و استان‌های لاذقیه، حلب و حمص از ترس ترک خوردگی یا ریزش به خیابان‌ها ریختند.

تلفات زلزله در ترکیه به ۲۵ هزار نفر نزدیک شد

«فؤاد اُکتای» معاون ریاست‌جمهوری ترکیه بامداد یکشنبه با حضور مقابل دوربین رسانه‌ها، به ارائه توضیحات و آماری از خسارات و تلفات زلزله شدید هفته قبل در جنوب این کشور پرداخت.

اکتای که در مقر سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه در آنکارا صحبت می‌کرد، گفت تلفات زلزله در استان قهرمان‌مرعش که به ۹ استان دیگر هم آسیب رساند، به ۲۴ هزار و ۶۱۷ کشته و بیش از ۸۰ هزار مصدوم افزایش یافته است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی با بیان اینکه عملیات جستجو و نجات ادامه دارد، توضیح داد: «تا آخرین لحظه امید خود را از دست نخواهیم داد. همه اقدامات برای مقابله با احتمال شیوع بیماری‌های همه‌گیر در مناطق آسیب دیده انجام می‌شود».

معاون رئیس جمهور ترکیه ضمن اشاره به تلاش دولت جهت تأمین وسایل گرمایشی برای زلزله‌زدگان در اردوگاه‌های موقت، اظهار داشت: «پروازهای رایگان برای انتقال آسیب‌دیدگان به مکان‌های امن در حال انجام است».

پیش از این نیروهای امنیتی ترکیه تاکنون ۸ پیمانکار برج‌هایی را که به دلیل ساخت و ساز غیراصولی در جریان زلزله روز دوشنبه به کلی ویران شد‌ه‌اند، بازداشت کردند./ فارس

در گذشت 3 ملی پوش فوتبال قطع عضو کشورمان در زلزله ترکیه

بامداد روز دوشنبه بود که مناطقی از ترکیه دچار زلزله شدیدی به قدرت ۷.۸ ریشتر شد؛ اتفاقی که تاکنون هزاران کشته و زخمی بر جای گذاشته است. در این حادثه تلخ 3 ملی پوش فوتبال قطع عضو کشورمان به نام های محمدرضا میراحمدی، مهدی سعیداوی و حامد مطرودی که لژیونر بودند و در ترکیه حضور داشتند زیر آور ماندند و جان خود را از دست دادند.

رییس انجمن فوتبال قطع عضو ایران اعلام کرد که پیکر بی جان سه ملی‌پوش این رشته که در زلزله ترکیه زیر آوار مانده بودند،‌ پیدا شده است.

گفتنی‌است شمار جانباختگان زلزله ترکیه و سوریه تا امروز بیش از 17هزار نفر بوده است! / فارس

Ej09NH3stnR5

افزایش جان‌باختگان زلزله ترکیه به بیش از ۱۲ هزار نفر

 سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) بامداد پنجشنبه آمار جدیدی از شمار تلفات دو زلزله شدید در جنوب این کشور، که به ۱۰ استان آسیب رساند، منتشر کرد.

در بیانیه این سازمان آمده است که که شمار تلفات زلزله‌های روز دوشنبه ترکیه، به ۱۲ هزار و ۳۹۱ کشته و ۶۲ هزار و ۹۱۴ مجروح افزایش یافته است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، بیش از ۶۵۰۰ دستگاه ساختمان بر اثر زمین‌لرزه‌های ۷.۷ و ۷.۶ ریشتری که در فاصله کمتر از ۱۰ ساعت رخ داد، فروریخته و بیش از ۱۳ میلیون نفر تحت تأثیر این بلایای طبیعی قرار گرفتند.

JwNZGLe4IpcT

دولت ترکیه پیش از این زلزله‌ها، هفت روز عزای عمومی اعلام کرده و تمامی مسابقات ورزشی کشور تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمدند.

مدارس سراسر ترکیه نیز تا ۱۳ فوریه تعطیل بوده و مراکز آموزشی در ۱۰  استان ‌زلزله‌دیده نیز تا ۲۰ فوریه تعطیل خواهد بود.

پیش از این، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه حین بازدید از مناطق زلزله‌زده در جنوب این کشور، به وجود مشکلاتی در واکنش اولیه دولت خود به این زمین‌لرزه‌ها در جنوب ترکیه اذعان کرد. /فارس

پروازهای ترکیه انجام می‌شود ؟

 زلزله ۷.۸ ریشتری ترکیه و سوریه تاکنون بیش از هزاران کشته و دهها هزار مصدوم برجای گذاشته است، با این حال سفرهای هوایی در ترکیه برقرار است. فرودگاه استانبول، قطب اصلی این کشور برای پروازهای بین‌المللی، به طور عادی کار می‌کند.

خطوط هواپیمایی بین‌المللی به نشریه نشنال تایید داده‌اند که پروازهای ترکیه فعلا تحت تأثیر این وضعیت قرار نگرفته است. هرچند شرکت هواپیمایی ملی ترکیه، تعدادی از پروازها، از جمله برخی پروازها به چند شهر را که نزدیک به کانون اصلی زلزله در جنوب شرقی ترکیه بوده‌اند، لغو کرده است. این شرکت هواپیمایی برای کمک به تلاش‌های جست‌وجو، عملیات نجات را در اولویت قرار داده است.

خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت تهران

شرکت هواپیمایی ملی ترکیه گفت: اولویت عملیاتی ما برای تحویل تیم‌های نجات و تیم‌های متخصص، مواد کمکی و تجهیزات لازم به منطقه برنامه‌ریزی شده است. همچنین، هواپیماهای باری ترکیه در سراسر کشور برای نیروهای امدادی و امنیتی به همراه تدارکات، به جاهایی که بیشتر به آن‌ها نیاز است، پرواز می‌کنند.

فرودگاه استانبول، که مرکز اصلی بیشتر مسافرانی است که به ترکیه می‌رسند یا از ترکیه می‌روند و یکی از بزرگترین قطب‌های مسافرت هوایی جهان، پس از زلزله همچنان باز است و به طور عادی کار می‌کند، اما برخی از فرودگاه‌های داخلی ترکیه پروازهای خود را در پی این حادثه به حالت تعلیق درآورده‌اند، این اتفاق شامل فرودگاه بین‌المللی Gaziantep Oguzeli (غازی عینتاب) می‌شود که به روی همه پروازهای غیرنظامی بسته است، اما به پروازهای امدادی ادامه می دهد. رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند بیش از ۲۶۰۰ نیروی امداد از ۶۵ کشور وارد ترکیه شده‌اند.

غازی عنتپ در منطقه آناتولی در جنوب شرقی این کشور، محل زلزله ۷.۸ ریشتری بود و یکی از مشهورترین مکان‌های دیدنی آن، قلعه باستانی غازی عینتاب Gaziantep به شدت آسیب دیده است.

انتخابات ترکیه

نیویورک تایمز نیز گزارش داد که در مالاتیا، یک مسجد تاریخی و هتل بلندمرتبه فروریخت و در دیاربکر، شهری در ۳۰۰ کیلومتری مرکز زمین لرزه، یک مرکز خرید در پی زلزله فرو ریخت.

‌آسیب شدید باند فرودگاه هاتای، مرکز مسافرانی که به آنتاکیا و اسکندرون می‌روند، نیز منجر به تعلیق ترافیک هوایی تجاری در این مسیر شد. فرودگاه «آدانا ساکیرپاشا» در استان جنوبی آدانا نیز بسته شده، اما فرودگاه بین‌المللی آدانا همچنان باز است.

از ایران نیز پروازهای ترکیه بی‌آن‌که از زلزله تاثیر بپذیرند، برقرار است و تا کنون تغییر در برنامه سفرهای هوایی از ایران اعلام نشده است.

ترکیه در سال ۲۰۲۳ در مسیر تبدیل شدن به چهارمین مقصد اروپایی پرطرفدار است. داده‌های اخیر شورای جهانی سفر و گردشگری نیز نشان می‌دهد: رزرو پرواز به ترکیه برای سال گذشته از سطح قبل از همه‌گیری کرونا فراتر رفته است و مسافران مقصدهایی مانند استانبول و سواحل آنتالیا، بدروم و دالامان را ترجیح می‌دهند.

داده‌های مؤسسه آمار ترکیه نشان داده است درآمد گردشگری این کشور در سال ۲۰۲۲ به رکورد ۴۶.۳ میلیارد دلار رسیده است./ ایسنا

افزایش جان باختگان زلزله در ترکیه و سوریه به ۸۲۶۴ نفر

افزایش جان باختگان زلزله در ترکیه و سوریه به ۸۲۶۴ کشته به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، شمار تلفات زلزله در سراسر سوریه به ۲۳۷۰  و تعداد زخمی‌ها به ۲۵۵۴ نفر افزایش یافت.

مقامات ترکیه هم از افزایش تعداد تلفات زلزله در این کشور به ۵۸۹۴ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۳۴ هزار و ۸۱۰ نفر خبر دادند.

مجموع تلفات زلزله ویرانگر در دو کشور تاکنون ۸۲۶۴ کشته بوده است.

افزایش جان باختگان زلزله در ترکیه و سوریه به ۸۲۶۴ کشته

تلفات زمین‌لرزه ترکیه و سوریه به بیش از 4300 نفر رسید

به نقل از فارس، طبق جدیدترین آمار به روزرسانی شده از زمین‌لرزه مرگبار ۷.۸ ریشتری ترکیه، تلفات این زلزله در دو کشور ترکیه و سوریه به بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر افزایش یافته است.

شبکه «ان دی تی وی» در این خصوص گزارش کرد، گروههای امداد و نجات در ترکیه و سوریه با دستانی خالی شب یخبندان دوشنبه را در میان آوار هزاران ساختمانی که در پی زمین‌لرزه‌های شدید فروریخته بودند، به امید یافتن بازماندگان جستجو کردند.

طبق این گزارش، تعداد تلفات تأیید شده در سراسر دو کشور سوریه و ترکیه پس از انبوهی از زمین‌لرزه‌های شدید در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه که بیشترین آن‌ها ۷.۸ ریشتر ارزیابی شده است، به بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر افزایش یافت.

تیم‌های واکنش به بلایای طبیعی در ترکیه گزارش کرده‌اند که بیش از پنج هزار و ۶۰۰ ساختمان در چندین شهر این کشور با خاک یکسان شده‌اند که در این میان ساختمان‌های چند طبقه‌ای نیز وجود داشته که در حین وقوع اولین زمین‌لرزه در بامداد دوشنبه، مملو از ساکنانی بوده که در آپارتمان‌های خود در خواب به سرمی‌بردند.

شدت‌ زمین‌لرزه‌ها در ترکیه به خصوص شهر «قهرمان مرعش» واقع در جنوب شرقی ترکیه به اندازه‌ای بود که موجی از وحشت را در میان ساکنان این مناطق به وجود آورد.

«ملیسا سلمان» یک گزارشگر 23 ساله در توصیف این رخداد گفت: «ما فکر کردیم آخرالزمان شده است. اولین باری بود که ما چنین چیزی را تجربه می‌کردیم».

بر اساس این گزارش، سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد)، امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که در حال حاضر تنها دو هزار و ۹۲۱ نفر در این کشور قربانی شده‌اند و مجموع قربانیان زمین‌لرزه در دو کشور سوریه و ترکیه به چهار هزار و ۳۶۵ نفر افزایش یافته است.

شبکه ان دی تی وی گزارش کرد که این نگرانی وجود دارد که تلفات به طور غیرقابل جبرانی افزایش یابد و در همین راستان مقام‌های سازمان جهانی بهداشت برآورد کرده‌اند که احتمالاً تلفات این زمین‌لرزه‌ به حدود ۲۰ هزار نفر برسد.

سازمان زمین شناسی ایالات متحده گفت که اولین زمین لرزه روز دوشنبه در ساعت ۴:۱۷ صبح به وقت محلی (۰۴:۴۷ دوشنبه صبح به وقت تهران) در عمق حدود ۱۸ کیلومتری در نزدیکی شهر غازی آنتپ ترکیه که محل زندگی حدود دو میلیون نفر است، رخ داد.

سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه گزارش کرده است که تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر در ترکیه مجروح شده‌اند و این در حالی است که مقام‌های سوری می‌گویند که دست‌کم سه هزار و ۴۱۱ نفر در این کشور زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های ترکیه می‌گویند که سه فرودگاه اصلی این کشور از کار افتاده است و این امر ارائه کمک‌های حیاتی را با مشکل مواجه کرده است. از طرف دیگر، کولاک زمستانی جاده‌های اصلی منطقه را زیر یخ و برف پوشانده است.

ترکیه یکی از فعال‌ترین مناطق زلزله‌خیز در جهان است. آخرین زمین لرزه ۷.۸ ریشتری این کشور در سال ۱۹۳۹ به وقوع پیوست که در آن ۳۳ هزار نفر در استان «ارزنجان» واقع در شرق ترکیه جان خود را از دست دادند.

از طرف دیگر، منطقه دوزجه ترکیه در سال ۱۹۹۹ دچار زلزله ۷.۴ ریشتری شد که در آن بیش از ۱۷ هزار نفر کشته شدند.

زلزله مهیب در ترکیه

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر بامداد امروز (دوشنبه) بخش‌هایی از ترکیه و سوریه را لرزاند و کشته و مصدومان بسیاری برجای گذاشته است.

به گزارش ایسنا، این زمین‌لرزه در ساعت ۴ و ۱۷ دقیقه بامداد در مرز ترکیه و سوریه رخ داده و کانون آن استان "قهرمان‌ماراش" در ترکیه بوده است.

مرکز این زمین لرزه در شهر "پازارجیک" در استان قهرمان‌ماراش و در عمق ۲۴.۱ زمین بوده و پس لرزه‌های این زلزله شدید نیز همچنان در جریان است.

آخرین اخبار از زلزله ترکیه و سوریه؛ افزایش شمار کشته‌ها و مصدومان / درخواست کمک از جامعه جهانی ویرانی‌های زلزله بامداد امروز در ترکیه/عکس: آر تی ایندیا

تکان‌های شدید زمین، ساختمان‌های بسیاری را نیز ویران کرده و کشته و زخمی بسیاری در هر دو کشور برجای گذاشته است.

جستجو برای یافتن بازماندگان این حادثه و نجات آنها از زیر آوار ساختمان‌ها همچنان ادامه دارد. 

آخرین اخبار از زلزله ترکیه و سوریه؛ افزایش شمار کشته‌ها و مصدومان / درخواست کمک از جامعه جهانی ویرانی‌های زلزله بامداد امروز در ترکیه/عکس: آر تی ایندیا

در سوریه نیز خبرها حاکی از آن است که جمعیت بسیاری در این مناطق زخمی شده‌اند و بیمارستان‌های منطقه با وجود کمبود امکانات بهداشتی و درمانی، مملو از زخمی‌ها است.

براساس گفته مقامات دو کشور مجموع آمار قربانیان زلزله هر دو کشور تا ساعت ۲۲ امروز از ۲۹۵۱ نفر گذشته است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به شدت بالای پس‌لرزه‌ها و حجم تخریب و ویرانی‌ها این آمارها افزایش یابد.

براساس گزارس اسپوتیک، مقامات ترکیه در ساعت ۲۲ با اعلام آمار جدید جانباختگان زمین لرزه در این کشور اظهار کردند که ۲۸۲۴ ساختمان نیز فروریخته است و شمار قربانیان زلزله در ترکیه به ۱۶۵۱ نفر رسیده است و تعداد یازده هزار و ۱۱۹ نفر نیز زخمی شده‌اند.

در سوریه نیز براساس اعلام رسانه‌های سوریه در ساعت ۲۲، شمار قربانیان زلزله به ۱۳۰۰ نفر رسیده و تعداد زخمی‌های زمین‌لرزه در سوریه نیز به ۲۴۰۰ نفر افزایش یافته است .

آخرین اخبار از زلزله ترکیه و سوریه؛ افزایش شمار کشته‌ها و مصدومان / درخواست کمک از جامعه جهانی عکس: AP

۱۱ دقیقه بعد از این زلزله، پس لرزه‌های قوی در مرکز ترکیه حس شده و از جمله زلزله دیگری به بزرگی ۶.۷ این منطقه را لرزانده است.

آخرین اخبار از زلزله ترکیه و سوریه؛ افزایش شمار کشته‌ها و مصدومان / درخواست کمک از جامعه جهانی

شهروندان مناطق هم مرز با ترکیه از جمله عراق، لبنان و سوریه نیز این زلزله را حس کرده‌اند. گزارش‌ها همچنین حاکیست در بیروت عده ای از مردم به دلیل نگرانی از زلزله به خیابان‌ها آمده‌اند.

به گزارش اسکای نیوز، ساختمان‌های بسیاری ویران شده‌اند و عده زیادی زیر آوار مانده‌اند.

آخرین اخبار از زلزله ترکیه و سوریه؛ افزایش شمار کشته‌ها و مصدومان / درخواست کمک از جامعه جهانی عکس:AP

وزیر کشور ترکیه گفته است دست کم ۱۰ شهر از جمله عثمانیه، آدانا و دیاربکر بر اثر زلزله آسیب دیده‌اند.