به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون کشتی، در پایان کشتی پنج وزن نخست این مسابقات، رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم و حسن یزدانی به مدال طلا و یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۶۱ کیلوگرم رضا اطری در دور نخست با نتیجه ۴ بر ۳ شوتا فارتنادزه از گرجستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل گامزاتگادجی خالیدوف از مجارستان با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید و به دیدار فینال اطری در دیدار فینال با نتیجه ۱۱ بر ۳ و ضربه فنی نارانخو نارمانداخ دارنده مدال برنز جهان از مغولستان را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر ۱ کوجیرو شیگا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر صفر تایموراز سالکازانوف دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. امامی در این مرحله مقابل جوزف لاوالی از آمریکا با نتیجه ۷ بر ۳ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل فضلی اریلماز از ترکیه با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی دست یافت و به دیدار فینال رسید. وی در دیدار فینال با با نتیجه ۳ بر ۳ مغلوب جیسون نولف از آمریکا شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر سباستین جزیرزانسکی از لهستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر ابوبکر آباکاروف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر مارک هال از آمریکا را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۱۳ بر ۲ هایاتو ایشیگورو از ژاپن را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی نفرات برتر پنج وزن نخست به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- علی عباس رضازاده (آذربایجان) ۲- یوتو نیشیوتی (ژاپن) ۳- امان (هند) بکا بوجیاشویلی (گرجستان)

۶۱ کیلوگرم: ۱- رضا اطری (ایران) ۲- نارانخو نارمانداخ (مغولستان) ۳- گمزاتگادجی خالیدوف (مجارستان) و امره اورمان اوغلو (ترکیه)

۶۵ کیلوگرم: ۱- تولگا تومور اوچیر ۲- جوزف مک کنا (آمریکا) ۳- علی رحیم زاده (آذربایجان) و ایوان هندرسون (آمریکا)

۷۰ کیلوگرم: ۱- الک پانتالئو (آمریکا) ۲- حاجی علی اف (آذربایجان) ۳- گئورگی الباکیدزه (گرجستان) و خادژیمراد گادجیف (آذربایجان)

۷۴ کیلوگرم: ۱- جیسون نولف (آمریکا) ۲- یونس امامی (ایران) ۳- فضلی ارلیماز (ترکیه) و جبرئیل گادژیف (آذربایجان)

۸۶ کیلوگرم: ۱- حسن یزدانی (ایران) ۲- هایاتو ایشیگورو (ژاپن) ۳- مارک هال (آمریکا) و زاهید والنسیا (آمریکا)

امروز (پنج شنبه ۱۳ بهمن ) نیز در رقابت‌های پنج وزن دوم، علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می‌روند.