به گزارش پارس نیوز ،  قیمت طلا و قیمت سکه امروز تا این لحظه مسیر کاهشی را پشت سر گذاشته‌اند. در لحظه نگارش این گزارش سکه ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشت. تا این لحظه امروز کاهش قیمت طلا با شیب بیشتری در مسیر کاهشی قرار گرفته است.

سکه امامی در نیمه کانال 31 میلیون تومان نوسان دارد و در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت طلا (18 عیار) نیز دومیلیون و ۵۲۹ هزار و 400 تومان اعلام شده است. این در حالی است که نرخ بازگشایی طلا دو میلیون و ۵۵۶ هزار100 تومان بوده است. طلای دست دوم نیز اکنون حدود دو میلیون و ۴۹۵ هزار تومان قیمت دارد.

کارشناس اقتصادی، عامل اصلی اثرگذار بر  قیمت طلا و سکه  در بازار داخلی را دلار می‌دانند..

با توجه به وابستگی شدید بازار فلز زرد به قیمت دلار در هفته‌های گذشته برای تعیین روند قیمت طلا و سکه باید چشم انتظار بازار ارز بود. این در حالی است که کارشناسان اقتصادی طی هفته جاری را بازار آرامی برای دلار می‌دانند. البته این در شرایطی است که تمام مولفه‌های موثر بر قیمت دلار در شرایط باثباتی باشد. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد با وجود آرامش در قیمت دلار،  بازار طلا و سکه نیز هفته باثباتی را پیش‌رو دارد.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

قیمت سکه امامی در حال حاضر به 31 میلیون و ۵۰۱ هزار تومان رسیده است و همچنین حبابی حدود هفت میلیون و۴۳۵ هزار تومان نیز حباب دارد. قیمت سکه بهار آزادی نیز 28 میلیون و ۴۸۸ هزار تومان اعلام شده و حباب اینسکه طرح قدیم نیز چهار میلیون و ۴۲۱ هزار تومان برآورد شده است.

از سوی دیگر قیمت نیم سکه  امروز 18 میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و حباب آن 6 میلیون ۸۱۵ هزار تومان است. قیمت ربع سکه به 11 میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و قیمت سکه گرمی نیز  به 6 میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده‌اند. همچنین حباب ربع سکه پنج میلیون و ۶۶۲ هزار تومان و حباب سکه گرمی نیز سه میلیون و ۷۳۸ هزار تومان رسیدهاست./تجارت نیوز

قیمت سکه و طلا ۲۲ فرودین۱۴۰۲ / سکه امامی ۴۵۰ هزار تومان ارزان شد

 قیمت سکه امامی امروز سه شنبه (تا لحظه تنظیم گزارش) با کاهش ۴۵۰ هزار تومانی به ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید، سکه بهار آزادی نیز به ۲۹ میلیون تومان، نیم سکه نیز به ۱۹ میلیون تومان، ربع سکه نیز ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار در ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ به ۲ میلیون و ۵۵۶ هزار تومان رسید./ مهر

قیمت طلا ، قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت ارز 14 فروردین 1402

هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم 2 میلیون و 585 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 30 میلیون تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 32 میلیون و 100 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 19 میلیون و 500 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 11 میلیون و 500 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 7 میلیون تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 11 میلیون و 200 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1965 دلار است.

بر اساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار امروز (دوشنبه 14 فروردین ماه) 40 هزار و 200 تومان و قیمت حواله دلار 36 هزار و 600 تومان کشف شد.

در تابلوی معاملاتی مرکز مبادلات ارزی در روز جاری، نرخ اسکناس یورو 43 هزار و 627 تومان، و نرخ حواله یورو 39 هزار و 720 تومان اعلام شده است. همچنین در این مرکز، نرخ اسکناس درهم 10 هزار و 946 تومان و نرخ حواله درهم نیز 9 هزار و 966 تومان اعلام شده است./ تسنیم

قیمت سکه و طلا ۸ فروردین ۱۴۰۲ / افزایش ۳۰۰ هزار تومانی سکه امامی

قیمت سکه امامی امروز سه شنبه در چهارمین روز کاری سال ۱۴۰۲ (تا لحظه تنظیم گزارش) با رشد ۳۰۰ هزار تومانی به ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید، سکه بهار آزادی نیز به ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار در ۸ فروردین ۱۴۰۲ به ۲ میلیون و ۵۶۹ هزار تومان رسید.

نرخ انواع سکه و ارز / قیمت سکه تمام بهار آزادی ثابت ماند

دلار ‌امروز در مرکز مبادله ارز و طلا، در بخش اسکناس، بدون تغییر ۴۰ هزار و ۲۰۰ تومان و در بخش حواله‌ ۳۶ هزار و ۶۰۰ تومان، کشف قیمت شد‌.

امروز در بازار ارز پایتخت، در زمان تنظیم گزارش دلار توافقی صرافی با قیمت ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شد و با قیمت ۴۲ هزار و ۹۰۰ تومان فروخته شد. ‌

امروز همچنین ‌یورو در صرافی‌ها با متوسط قیمت توافقی به قیمت ۴۵ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد.

* آخرین قیمت سکه و طلا در بازار

امروز سکه امامی (طرح قدیم) در بازار به قیمت ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به نرخ ۳۰ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه امروز در بازار به قیمت ۱۷ میلیون و ۹۰۰ تومان نرخ گذاری شد، ربع سکه نیز به  نرخ ۱۰ میلیون و ۵۳۳ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه گرمی ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار امروز دو میلیون و ۵۸۵ هزار تومان نرخ‌گذاری شد‌، همچنین هر مثقال طلای ۱۸ عیار در بازار،  ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نرخ گذاری شد.

امروز هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم) در بازار جهانی امروز با کاهش ۱.۲۹ درصد، ۱۹۵۳ دلار معامله شد.

قیمت سکه و طلا ۵ فروردین ۱۴۰۲ / سکه امامی به ۳۱ میلیون تومان رسید

قیمت سکه امامی امروز شنبه در اولین روز کاری سال ۱۴۰۲ (تا لحظه تنظیم گزارش) با افزایش قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی مواجه شده و به ۳۱ میلیون تومان رسید، سکه بهار آزادی نیز با افزایش قیمت ۳۰۰ هزار تومانی به ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در ۵ فروردین ۱۴۰۲ به ۲ میلیون و ۵۷۸ هزار تومان رسید در صورتی که هر گرم طلای ۱۸ عیار در ۲۹ اسفند ۲ میلیون و ۲۶۳ هزار تومان معامله شده بود.

قیمت سکه (تا لحظه تنظیم گزارش)

سکه قیمت امروز (تومان)
سکه امامی (طرح جدید) ۳۱.۰۰۰.۰۰۰
سکه بهار آزادی ۲۸.۳۰۰.۰۰۰
نیم سکه ۱۸.۵۰۰.۰۰۰
ربع سکه ۱۱.۱۰۰.۰۰۰
سکه گرمی ۶.۴۰۰.۰۰۰

قیمت طلا (تا لحظه تنظیم گزارش)

طلا قیمت امروز (تومان)
۱۸ عیار ۲.۵۷۸.۵۹۳
۲۴ عیار ۳.۴۳۸.۱۲۴
مثقال طلا ۱۱.۱۷۰.۰۰۰
انس طلا ۱۹۷۸ دلار و ۷۱ سنت

همچنین قیمت انس طلا نیز در بازار جهانی ۱۹۷۸ دلار و ۷۱ سنت است./مهر

 

قیمت طلا امروز چهارم فروردین / کاهش قیمت جهانی در ثبات بازار تهران

قیمت امروز طلا  4 فروردین ماه ۱۴۰۲ اعلام شد. بر این اساس هر گرم طلای 18عیار به قیمت 2 میلیون و 640 هزار و 400 تومان رسید. هر گرم طلای 24 عیار 3 میلیون و 520 هزار 800 تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1986 دلار به فروش می رسید. گفتنی است، قیمت امروز مثقال طلا به  11 میلیون و 436 هزار تومان رسیده است.

امروز تا این لحظه قیمت هر سکه تمام طرح قدیم 27میلیون و 900هزار تومان، تمثال امام 29میلیون 800 هزار تومان، نیم سکه 18 میلیون و 300 هزار تومان، ریع سکه 10 میلیون و 900 هزار تومان و هر سکه گرمی به رقمی معادل 6 میلیون و 400 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

لازم به ذکر است به رغم قیمت گذاری های غیر رسمی سایتهای رسمی بازار به دلیل تعطیلات عیدنوروز اعلام قیمت بازار داخلی را براساس معاملات ثبت شده در 28 اسفندماه نمایش میدهند.

ورود قیمت سکه به منطقه قرمز / پیش بینی قیمت سکه امروز 23 اسفند

قیمت اونس طلا روز گذشته جهش قابل توجهی را ثبت کرد و پس از ۷ هفته دوباره وارد کانال ۱۹۰۰ دلار شد.

دیروز فلز گران بهای جهانی تا سطح ۱۹۱۳ دلار بالا رفت، این در حالی بود که در روزهای گذشته نرخ اونس طلا در محدوده ۱۸۶۷ دلار قرار داشت.

اثر ورشکستگی سیلیکون ولی روی قیمت طلا و سکه

تحلیلگران اقتصادی معتقدند مهم ترین عاملی که سبب شده است تا طلا روندی صعودی به خود بگیرد خبر ورشکستگی بانک سیلیکون ولی آمریکا بود.

خبری که باعث شده طلا برای سرمایه گذاری جذاب شود وسرمایه ها به سمت پناه گاه های امن سرمایه از جمله طلا هجوم بیاورند.

 

با عبور قیمت طلا از کانال ۱۹۰۰ دلار، عده ای از فعالان بازار احتمال رسیدن آن به مرز ۲ هزار دلار را نیز محتمل می دانند.

به نظر می رسد  یکی دیگر از مواردی که سبب شده است تا طلا با افزایش تقاضا مواجه شود، افزایش امیدواری به عقب نشینی فدرال رزرو از سیاست های انقباضی است.

ورود سکه به منطقه قرمز/سکه از دلار جلو زد

بررسی ها نشان می دهد در شرایط کنونی بازار سکه در داخل ایران به صعود طلا واکنش نشان داده و  به همین  دلیل روز گذشته قیمت سکه  بالا رفت.

نکته قابل توجه در شرایط فعلی ورود مجدد حباب سکه به کانال ۶ میلیون تومان بود. امری که نشان می دهد قیمت سکه از قیمت دلار جلو زده است.

نرخ حباب سکه روز گذشته در بازه قیمتی ۶  میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی محاسبه شد. تحلیلگران با اشاره به حباب قابل توجه فلز زرد رنگ داخلی می گفتند که سکه وارد منطقه قرمز شد.

به عقیده فعالان بازار خرید سکه با چنین حبابی پررریسک شده است./ اقتصاد نیوز

بازار سکه و طلا در تعادل / تقاضا همچنان روال عادی خود را طی می‌کند

  نادر بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، از آرامش بازار سکه و طلا خبر داد و اظهار کرد: در پی نوسان نرخ ارز در بازار و همچنین افزایش ۱۱ دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی، بازار سکه و طلای داخلی نیز با نوسان جزئی همراه شد که طبیعی هم بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: نوسان در بازار ارز و افزایش ۱۱ دلاری اونس جهانی طلا، بازار سکه و طلا هم تحت تاثیر قرار داد. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شده بود،  نوسان دو تا پنج درصدی تا پایان سال، طبیعی است؛ اما بازار به ثبات نسبی خوبی رسیده است. تقاضا در بازار همچنان روال عادی خود را طی می‌کند، هیچ التهابی در بازار وجود ندارد و ثبات قیمت‌ها بر بازار حاکم است.

بازار سکه و طلا در تعادل /تقاضا همچنان روال عادی خود را طی می‌کند

وی افزود: طی روزهای پایانی سال نیز پیش‌بینی می‌شود که چنانچه اتفاق خاصی در بازارهای جهانی رخ ندهد و روال مدیریتی بانک مرکزی بر بازار و نرخ ارز تداوم داشته باشد، نوسان‌ها همچنان در همین حد (دو تا پنج درصد) خواهد بود که طبیعی است؛ بنابراین مردم نگران کاهش یا افزایش قابل توجه نباشند و می‌توانند مبادلات خود را در رابطه با سکه و مصنوعات طلا به‌ راحتی انجام دهند.

بذرافشان اعلام کرد: بر اساس معاملات امروز (دوشنبه)، هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت داشته و دادوستد شده‌اند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: امروز هر مثقال طلا ۱۷ عیار ۹ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان و هر گرم طلا دو میلیون و ۱۳۳ هزار تومان قیمت داشته است. آخرین نرخ ثبت شده از اونس طلا نیز ۱۸۹۱ دلار است.

قیمت سکه و طلا ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ / سکه امامی ۲۴میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

قیمت سکه امامی امروز یکشنبه ۲۱ اسفند سال ۱۴۰۱ (تا لحظه تنظیم گزارش) به ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲ میلیون و ۹۱ هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه و طلا ۲۱ اسفند ۱۴۰۱/ سکه امامی ۲۴میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

قیمت سکه (تا لحظه تنظیم گزارش)

سکه قیمت امروز (تومان) حباب (تومان)
سکه امامی (طرح جدید) ۲۴.۸۰۰.۰۰۰ ۴.۶۲۴.۰۰۰
سکه بهار آزادی ۲۲.۵۰۰.۰۰۰ ۲.۳۴۰.۰۰۰
نیم سکه ۱۴.۹۰۰.۰۰۰ ۴.۸۲۱.۰۰۰
ربع سکه ۹.۱۰۰.۰۰۰ ۴.۰۵۹.۰۰۰
سکه گرمی ۴.۹۰۰.۰۰۰ ۲.۴۱۸.۰۰۰

قیمت طلا (تا لحظه تنظیم گزارش)

طلا قیمت امروز (تومان)
۱۸ عیار ۲.۱۰۹.۰۰۰
۲۴ عیار ۲.۸۱۰.۰۰۰
طلای دست دوم ۲.۰۸۱.۰۰۰
مثقال طلا ۹.۱۳۰.۰۰۰
انس طلا ۱۸۶۷ دلار و ۲۴ سنت

همچنین قیمت انس طلا نیز در بازار جهانی ۱۸۶۷ دلار و ۲۴ سنت است.

 قیمت طلا ، دلار ، سکه و قیمت ارز ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ / بازگشت سکه به کانال ۲۴میلیونی

هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم 2 میلیون و 112 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 21 میلیون تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 24 میلیون و 200 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 15 میلیون تومان، ربع سکه بهار آزادی 9 میلیون و 200 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 5 میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1401/12/20/بازگشت سکه به کانال 24 میلیونی

 

 

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 9 میلیون و 200 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1868 دلار است.

 

بر اساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران قیمت هر اسکناس دلار امروز (شنبه  20 اسفندماه) 42 هزار و 116 تومان و قیمت حواله دلار 38 هزار و 187 تومان کشف شد.

از 8 اسفندماه علاوه بر قیمت‌های اسکناس و حواله دلار، قیمت اسکناس و حواله یورو و درهم نیز در سایت بازار متشکل درج می‌شود؛ بر همین اساس نیز نرخ اسکناس یورو 44 هزار و 884 تومان، و نرخ حواله یورو 40 هزار و 803 تومان اعلام شده است.

همچنین در مرکز مبادله ارز و طلا نرخ اسکناس درهم 11 هزار و 468 تومان و نرخ حواله درهم نیز 10 هزار و 425 تومان اعلام شده است.

بروزرسانی: شنبه 20 اسفند 11:45

نوع

قیمت لحظه (تومان)

دلار (مرکز مبادله ارزی)

42هزار و 116

دلار (حواله)

38هزار و 187

 

بروزرسانی: ‌شنبه 20 اسفند 11:45

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهار آزادی

21میلیون

قیمت سکه بهار آزادی (طرح جدید)

24میلیون و 200هزار

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی

15میلیون

قیمت ربع‌سکه بهار آزادی

9میلیون و 200هزار

قیمت سکه گرمی

5میلیون و 200هزار

 

بروزرسانی: شنبه 20 اسفند 11:45

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18عیار

2میلیون و 112هزار

مثقال طلا

9میلیون و 200هزار

اونس طلا (دلار)

1833

 

کاهش قیمت سکه و طلا ادامه دارد‌/ دلار 48000 تومان‌

نرخ دلار امروز و در لحظه تنظیم این گزارش، در مرکز مبادله ارز و طلا، در بخش اسکناس با کاهش 150 تومانی 43 هزار و 442 تومان و در بخش حواله‌ 38 هزار و 787 است.

در بازار ارز پایتخت، دلار توافقی صرافی نیز امروز با کاهش 2200 تومانی به قیمت 48 هزار تومان خریداری شده  ‌و 48 هزار 400 تومان به فروش رسیده است.

امروز همچنین ‌یورو در صرافی‌ها با متوسط قیمت توافقی با کاهش 3 هزار تومانی به قیمت 50 هزار و 500 تومان معامله شد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند بخشنامه بانک مرکزی در خصوص عرضه ارز پتروشیمی‌ها و صادراتی‌ها به صرافی‌های تضامنی، علت اصلی ریزش قیمت دلار طی دیروز و امروز بوده است.

* کاهش قیمت انواع سکه و طلا

امروز سکه امامی (طرح قدیم) در بازار با کاهش یک میلیون و 800 هزار تومانی قیمت، به قیمت 23 میلیون و 962 هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی جدید نیز با کاهش یک میلیون و 600 هزار تومانی، به نرخ 27 میلیون و 191 هزار تومان معامله شد.

نیم سکه امروز در بازار با کاهش قیمت یک میلیون و 300 هزار تومانی به قیمت 15 میلیون و 357 هزار تومان نرخ گذاری شد، ربع سکه نیز با کاهش یک میلیون و 300 هزار تومانی به نرخ 9 میلیون و 355 هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه گرمی با کاهش 800 هزار تومانی نسبت به دیروز، 4 میلیون و 994 هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای 18 عیار در بازار امروز با کاهش قیمت 13 هزار تومانی نسبت به دیروز‌، دو میلیون و 329 هزار تومان نرخ‌گذاری شد‌، همچنین هر مثقال طلای 18 عیار در بازار نیز با کاهش 45 هزار تومانی، 10 میلیون و 111 هزار تومان نرخ گذاری شد.

هر اونس طلا (معادل 31.132گرم) در بازار جهانی امروز با کاهش 2 صدم درصدی نسبت به روز پیش‌، 1856 دلار معامله شد./ فارس

قیمت سکه یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان کاهش یافت

هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران در ساعت ۱۴ و ۴۰ دقیقه امروز معادل ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان داد و ستد شد.

سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته، ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد؛ همچنین امروز نیم‌سکه ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع‌ سکه ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۶ میلیون تومان قیمت خورد. 

قیمت سکه یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان کاهش یافت

علاوه بر این، در بازار طلا نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۴۰۳ هزار تومان و قیمت هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان شد.

بهای هر اُنس طلا در بازارهای جهانی یک‌ هزار و ۸۵۷ دلار است.

سقوط آزاد قیمت‌ ها در بازار طلا و سکه

 هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم 2 میلیون و 459 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 26 میلیون و 400 تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 28 میلیون و 800 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 16 میلیون و 400 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 10میلیون و 700 تومان و سکه یک‌گرمی 6 میلیون و 400 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 10 میلیون و 665 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1833 دلار است.

بر اساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران قیمت هر اسکناس دلار امروز (چهارشنبه، 10 اسفندماه) 43 هزار و 815 تومان و قیمت حواله دلار 38 هزار و 100 تومان کشف شد.

از 8 اسفندماه علاوه بر قیمت‌های اسکناس و حواله دلار، قیمت اسکناس و حواله یورو و درهم نیز در سایت بازار متشکل درج می‌شود؛ بر همین اساس نیز نرخ اسکناس یورو 46 هزار و 407 تومان، و نرخ حواله یورو 40 هزار و 354 تومان اعلام شده است،

همچنین در مرکز مبادله ارز و طلا نرخ اسکناس درهم 11 هزار و 930 تومان و نرخ حواله درهم نیز 10 هزار و 374 تومان اعلام شده است./ تسنیم

 

 

بیشتر بخوانید

  • احتمال ریزش بیشتر قیمت‌ها در بازار ارز

بروز رسانی: چهار‌شنبه 10 اسفند 12:45

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (اسکناس)

43 هزار و 815 

قیمت دلار (حواله)

38 هزار و 100 

قیمت یورو (اسکناس)

46 هزار و  407

قیمت یورو (حواله)

40 هزار و 354

قیمت درهم (اسکناس)

11 هزار و 930

قیمت درهم (حواله)

10 هزار و 374

بروز رسانی: چهار‌شنبه 10 اسفند 12:45

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  26 میلیون و 400 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

28  میلیون و 800  هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

16 میلیون و 400 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

10 میلیون و 700 هزار

قیمت سکه گرمی

6 میلیون و 400 هزار

بروز رسانی: چهار‌شنبه 10 اسفند 12:45

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

2 میلیون و 459 هزار

مثقال طلا

10 میلیون و 665 هزار

انس طلا(دلار)

1832

 

نوسان قیمت سکه در کانال ۲۹ میلیون تومان 

هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران در ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه امروز معادل ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۷۰۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد؛ همچنین امروز نیم‌سکه ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع‌ سکه ۱۰ میلیون تومان و سکه یک گرمی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان و قیمت هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان شد.

بهای هر اُنس طلا در بازارهای جهانی یک‌ هزار و ۸۳۲ دلار و ۷۳ سنت است.

قیمت دلار در بازار امروز 1401/12/11 ساعت 11:00 با 8,320 (1.9%)% افزایش ، 446,470 ریال اعلام شده است. روز جاری برای دلار با 8,320 ریال افزایش نسبت به روز گذشته و با رقم 446,470 ریال آغاز شد  و طی معاملات امروز، 446,470 ، بیشترین مقدار و 446,470 نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

قیمت انواع سکه و ارز در روز 9 اسفند / دومین روز کاهش قیمت سکه در بازار

نرخ دلار امروز و در لحظه تنظیم این گزارش، در بازار مبادله ارز و طلا، در بخش اسکناس 43 هزار و 373 تومان ‌بود و همچنین دلار حواله در این سامانه نیز 37 هزار و 684 تومان نرخ گذاری شد.

دلار توافقی صرافی نیز امروز با قیمت متوسط‌ ۵۳ هزار و ۴۶۷ تومان معامله شد. یورو در صرافی‌ها نیز ۵۶ هزار و ۱۹۸ تومان نرخ گذاری شد.

قیمت انواع سکه و ارز/ دومین روز کاهش قیمت سکه در بازار

هنوز تعدادی از دلالان مقابل صرافی‌ها در حال نرخ سازی بوده و قیمت دلار را تا 57 هزار تومان افزایش داده‌اند، اما ‌‌معامله‌ای در این سطوح قیمتی انجام نمی‌شود. 

امروز سکه امامی (طرح قدیم) در بازار ‌‌نسبت به روز قبل‌ با کاهش ۱.۵ میلیون تومانی، ۳۱ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان نرخ‌گذاری شد، سکه تمام بهار آزادی جدید نیز با کاهش 700 هزار تومانی، به نرخ ۲۸ میلیون و ۷۴۲ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه در بازار امروز‌ با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت، به قیمت ۱۷ میلیون و ۸۵ هزار تومان نرخ گذاری شد، ربع سکه نیز کاهش ۴۵۰ هزار تومانی داشت و به قیمت ۱۰ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه گرمی با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، ۵ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار امروز بدون تغییر، دو میلیون و ۸۰۲ هزار تومان نرخ‌گذاری شد‌، همچنین هر مثقال طلای ۱۸ عیار در بازار امروز با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی، ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان نرخ گذاری شد.

هر اونس طلای در بازار جهانی (معادل ۳۱.۱۳۲گرم) امروز با کاهش ۲۸ صدم درصدی نسبت به روز پیش‌، ۱۸۱۱ دلار معامله شد.

قیمت انواع سکه و ارز / کاهش قیمت سکه امامی و تمام سکه در بازار

 نرخ دلار امروز و در لحظه تنظیم این گزارش، در بازار مبادله ارز و طلا، در بخش اسکناس 43 هزار و 92 تومان ‌بود و همچنین دلار حواله در این سامانه نیز 37 هزار و 471 تومان نرخ گذاری شد.

دلار توافقی صرافی نیز امروز با قیمت متوسط‌ 51 هزار و 920 تومان معامله شد. یورو در صرافی‌هانیز 54 هزار و 587 تومان نرخ گذاری شد.

هنوز تعدادی از دلالان مقابل صرافی‌ها در حال نرخ سازی بوده و قیمت دلار را تا 57 هزار تومان افزایش داده اند، اما ‌‌معامله‌ای در این سطوح قیمتی انجام نمی‌شود. در جریان معاملات دیروز، دلار با کاهش 4 هزار تومانی روبرو شد. اقدامات بانک مرکزی در آزادسازی نرخ‌های صرافی یکی از دلایل این موضوع بیان شده است.

امروز سکه امامی (طرح قدیم) در بازار ‌‌نسبت به روز قبل‌ با کاهش 30 هزار تومانی، ۳۳ میلیون و 126 هزار تومان نرخ‌گذاری شد، سکه تمام بهار آزادی جدید نیز با کاهش 700 هزار تومانی، به نرخ 29 میلیون و 466 هزار تومان معامله شد.

نیم سکه در بازار امروز‌ بدون تغییر قیمت، به قیمت 17 میلیون و 483 هزار تومان نرخ گذاری شد، ربع سکه نیز ثابت ماند و به قیمت ۱۱ میلیون و 422 هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه گرمی، 5 میلیون و 866 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته کاهش 400 هزار تومانی داشته است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار امروز با کاهش 50 هزار تومانی، دو میلیون و 726 هزار تومان نرخ‌گذاری شد‌، همچنین هر مثقال طلای ۱۸ عیار در بازار امروز با کاهش یک میلیون و 100 هزار تومانی، 11 میلیون و 808 هزار تومان نرخ گذاری شد.

هر اونس طلای در بازار جهانی (معادل ۳۱.۱۳۲گرم) امروز با کاهش 13 صدم درصدی نسبت به روز پیش‌، 1809 دلار معامله شد./ فارس

سکه تمام بهار ؛ ۳۰ میلیون و ۳۶۵ هزار تومان

 امروز (پنجشنبه، چهارم اسفند) در بازار تهران، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۰ میلیون و ۳۶۵ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۸ میلیون و ۲۲۷ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۹۰۰ تومان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۵ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی ۱۰ میلیون و ۶۳۴ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۲۸ دلار است./  صدا و سیما 

سکه بورسی رکورد زد / دلار هرات تغییر کانال داد

روز گذشته مرکز مبادله ارز و طلا رسما راه اندازی شد و اولین قیمت دلار ناخدا اعلام شد.

دیروز قیمت دلار مبادله ای در اولین روز کاری خود در محدوده 41 هزار و 549 تومان معامله شد. امروز چهارشنبه 3 اسفند قیمت دلار مبادله ای در همان محدوده دیروز به فروش رسید.

دلار هرات تغییر کانال داد

در هرات امروز قیمت دلار با گپ مثبت باز شد. اسکناس آمریکایی در شروع معاملات نقدی بازار یاد شده تقریبا 600 تومان از روز قبل بالاتر بود. در ادامه معاملات هرات ، برخی از معامله گران مدعی بودند نرخ دلار وارد کانال جدید شده و نسبت به دیروز 1 هزار و 700 تومان رشد کرده بود.در سلیمانیه هم نرخ دلار امروز در مقایسه با روز قبل تقریبا یک هزار تومان بالاتر بود. 

 

قیمت درهم در بازار امروز 

برخی از معامله گران مدعی بودند نرخ حواله درهم امروز رشد کرد.

 سفر بازرسان آژانس به تهران 

یکی از خبرهای مهم امروز  که بازار تا زمان نگارش این گزارش واکنش خاصی به این سفر نشان نداده بود. سفر محمد اسلامی صبح امروز خبر داد  مسئولان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران هستند و از دیروز در حال بازدید و بررسی هستند.

یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت دلار در چند وقت اخیر تنش های بین ایران و آژانس بوده است. نتایج این سفر برای معامله گران دلار از اهمیت بسزایی برخوردار است.

برخی از تحلیلگران ارزی می گفتند در صورتی که اخبار خوبی از این سفر مخابره شود این امر ممکن است تا حدودی سرعت نوسانات افزایشی را کنترل کند.از سوی دیگر امروز امیرعبداللهیان گفت: هیات آژانس به زودی به تهران سفر خواهد کرد و امیدواریم گروسی با نگاه فنی و به دور از هیجانات سیاسی با ما به توافق برسد.

دلار و سکه

 قیمت طلا 18 عیار قد کشید 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار امروز  طبق سایت اتحادیه طلا و ارز تا 2 میلیون و 403 هزارو 500 تومان بالا رفت و در زمان نگارش این گزارش 2 میلیون و 399 هزار و 400 تومان قیمت خورد.

قیمت طلا روز قبل در سایت مذکور در محدوده 2 میلیون و 313 هزار و 400تومان بسته شده بود./ اقتصادنیوز

 

قیمت طلا سر به فلک کشید |  قیمت دلار سقف تاریخی خود را شکست

هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم 2 میلیون و 225 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 25 میلیون و 400 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 27 میلیون و 200 هزار تومان است.

​در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 15 میلیون و 100 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 9 میلیون و 800 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 5 میلیون و 100 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 9 میلیون و 640 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1842 دلار است.

علاوه بر این، در صرافی‌ها در لحظه انتشار این گزارش، قیمت دلار 44 هزار و 673 تومان و قیمت یورو 47 هزار و 710 تومان اعلام شده است. بنا به دستور بانک مرکزی از 4 بهمن دلار و یورو توافقی از معاملات بازار متشکل حذف شده است.

 قیمت دلار سقف تاریخی خود را شکست | آخرین قیمت دلار امروز 2 اسفند

قیمت دلار صرافی ملی امروز سه شنبه ۲ اسفند از سوی بانک مرکزی اعلام شد. قیمت دلار صرافی ملی امروز با اندکی تغییر همراه بود. 

 

قیمت دلار صرافی ملی امروز سه شنبه ۲ اسفند از سوی بانک مرکزی اعلام شد. قیمت دلار صرافی ملی امروز با اندکی تغییر همراه بود.

در روزهای گذشته شاهد بالا و پایین رفتن قیمت دلار بودیم.  قیمت دلار در 2روز گذشته کاملا مشخص بود، ولی مجددا قیمت دلار دچار نواساناتی شد و کانال عوض کرد. بنابراین باید دید در روزهای آینده قیمت دلار چگونه خواهد شد. دیشب تغییر قیمت دلار موجب سردرگمی معامله گران شدبا تغییر سیاست ارزی بانک مرکزی و حذف دلار توافقی از معاملات بازار متشکل ارزی، نرخ فروش ارز به صورت اسکناس توسط صرافی‌ها در سایت بازار متشکل معاملات ارز ایران اعلام می‌شود.

امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران 45,207 (چهل و پنج هزار دویست و هفت تومان) اعلام شده است.

براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا 44,760 (چهل و چهار هزار و هفتصد و شصت تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا 45,207 (چهل و پنج هزار دویست و هفت تومان) اعلام شد.

همچنین قیمت خرید یورو 47,755 (چهل و هفت هزار و هفتصد و پنجاه و پنج تومان) و قیمت فروش یورو 48,232 (چهل و هشت هزار و دویست و سی و دو تومان) است.

عبور سکه از ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

 امروز (دوشنبه، یکم اسفندماه) در بازار تهران، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۲۹ میلیون و ۵۰۳ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۷ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۸۰۰ تومان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی ۹ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر انس طلا در بازار‌های جهانی ۱۸۴۶ دلار است./  صداوسیما

سکه امامی ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

قیمت سکه امامی امروز یکشنبه ۳۰ بهمن ماه سال ۱۴۰۱ به ۲۷ میلیون و ۸۰۴ هزار تومان رسید و حباب این سکه روی رقم ۶ میلیون و ۸۶۸ هزار تومان ماند. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت ۲ میلیون و ۲۳۶ هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه (تا لحظه تنظیم گزارش)

سکه قیمت امروز (تومان) حباب (تومان)
سکه امامی (طرح جدید) ۲۷.۸۰۴.۰۰۰ ۶.۸۶۸.۰۰۰
سکه بهار آزادی ۲۶.۳۰۴.۰۰۰ ۵.۳۶۰.۰۰۰
نیم سکه ۱۵.۳۰۰.۰۰۰ ۴.۸۳۴.۰۰۰
ربع سکه ۱۰.۱۰۰.۰۰۰ ۴.۸۶۴.۰۰۰
سکه گرمی ۵.۲۱۱.۰۰۰ ۲.۶۲۳.۰۰۰

قیمت طلا (تا لحظه تنظیم گزارش)

طلا قیمت امروز (تومان)
۱۸ عیار ۲.۲۳۶.۰۰۰
۲۴ عیار ۲.۹۷۴.۰۰۰
طلای دست دوم ۲.۲۰۴.۰۰۰
مثقال طلا ۹.۶۷۹.۰۰۰
انس طلا ۱۸۴۳ دلار

همچنین قیمت انس طلا نیز در بازار جهانی ۱۸۴۳ دلار است./ مهر

قیمت دلار در بازار امروز 1401/11/30 ساعت 11:50 با 0 (0%)% ، 451,120 ریال اعلام شده است. روز جاری برای دلار با رقم 451,180 ریال آغاز شد  و طی معاملات امروز، 451,300 ، بیشترین مقدار و 451,100 نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

سکه تمام بهار ؛ ۲۶ میلیون و ۶۷۱ هزار تومان

امروز (پنج شنبه، ۲۷ بهمن) در بازار تهران، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۲۶ میلیون و ۶۷۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۴ میلیون و ۹۸۱ هزار تومان است.

vhL39elrKGyS

در بازار سبزه‌میدان، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۲۰۰ تومان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۵ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی ۹ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۴۲ دلار است./ صدا و سیما

سکه 26 میلیون تومانی شد !

قیمت سکه که امروز را با روندی افزایشی آغاز کرده بود، حالا وارد کانال بالاتر شده و قله دیگری را فتح کرده است.

این فلز ارزشمند اکنون و در لحظه تنظیم این گزارش 26 میلیون و 201 هزار تومان قیمت دارد.

این افزایش قیمت در بازار سکه را می‌توان ناشی از روند صعودی در بازار موازی دلار دانست. در چند هفته گذشته بازارساز با استفاده از سیاست‌های تثبیتی سعی در کنترل قیمت دلار داشت و تا حدودی نیز موفق بود.

اما حالا به نظر می‌آید فنر قیمتی دلار آزاد شده و این ارز در ریلی صعودی مسیر خود را در دو روز گذشته طی می‌کند.

پیش از این نیز کارشناسان بیان کرده بودند خبردرمانی تنها مرهمی موقت بر جراحت دلار است و این ارز در صورت حل نشدن دیگر مشکلات حوزه اقتصاد مانند تورم و انتظارات ناشی از آن مجددا به روند افسارگسیخته و صعو.دی خود ادامه می‌دهد.

سکه

همچنین حباب قیمت سکه امامی نیز در بیشترین حد خود قرار گرفته و حالا به پنج میلیون و 849 هزار تومان رسیده است.

مردم فعلا خرید نکنند

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر، درباره افزایش  قیمت طلا و سکه  به  تجارت‌نیوز  گفت: «اگر نرخ ارز کنترل شود، با توجه به اینکه تقاضا برای طلا و سکه در بازار نیست، به ثبات بازار و حتی کاهش قیمت‌ها می‌رسیم.»

او با اشاره به اینکه پیش‌بینی بازار فعلی سخت است افزود: «با وجود عوامل فراوانی که بر قیمت طلا و سکه اثر می‌گذارد، نمی‌توانیم بگوییم که تا پایان سال یا سال آینده بازار به چه سمتی می‌رود.»

او ضمن تاکید بر رشد قیمت‌ها در بازار سکه و طلا تحت تاثیر نوسان نرخ دلار گفت:«افزایش قیمت‌ها تنها تحت تاثیر افزایش نرخ دلار شکل گرفته و عامل تقاضا تاثیر چندانی ندارد. این هفته‌، روزهای پایانی ماه را پشت سر گذاشتیم و طبق روال روزهای پایانی هر ماه، از میزان تقاضا کاسته می‌شود. این هفته نیز تقاضایی که بتوان از آن به‌عنوان تقاضای کاذب که بر قیمت‌ها تاثیرگذار باشد، ایجاد نشده است.»

بذرافشان در ادامه افزود:«مردم نگران نوسان‌های قیمت طلا و سکه و ادامه‌دار شدن رشد قیمت‌ها هستند. معتقدم، قیمت‌ها به اوج خود رسیده است. فعلا مردم سعی کنند به بازارها ورود نکنند.»

او گفت:«باید منتظر اجرای سیاست‌ها و مدیریت بانک مرکزی در رابطه با نرخ ارز باشیم. افزایش‌های فعلی کاذب است. نقش اصلی در کاهش قیمت‌ها را بانک مرکزی ایفا می‌کند.»/ تجارت‌نیوز

سکه+و+دلار

قیمت سکه امامی بالای ۲۵ میلیون رسید /حباب شوکه کننده سکه

هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم 2 میلیون و 126 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 23 میلیون و 500 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 24 میلیون و 900 هزار تومان است.

 در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 14 میلیون و 400 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 9 میلیون و 350 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 5 میلیون تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 9 میلیون و 210هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1860 دلار است.

 علاوه بر این، در صرافی‌ها در لحظه انتشار این گزارش، قیمت دلار 42 هزار و 997 تومان و قیمت یورو 46هزار و 101 تومان اعلام شده است. بنا به دستور بانک مرکزی از 4 بهمن دلار و یورو توافقی از معاملات بازار متشکل حذف شده است./ تسنیم

قیمت سکه و طلا ۲۵ بهمن ۱۴۰۱

آخرین قیمت سکه و طلا برای امروز ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام شد که بر اساس آن قیمت سکه امامی به ۲۵ میلیون و ۱۵۱ هزار تومان رسید؛ البته حباب این سکه روی رقم ۵ میلیون و ۴۹ هزار تومان است.

قیمت سکه امامی امروز سه شنبه ۲۵ بهمن ماه سال ۱۴۰۱ به ۲۵ میلیون و ۱۵۱ هزار تومان رسید و حباب این سکه روی رقم ۵ میلیون و ۴۹ هزار تومان ماند. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت ۲ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد.

قیمت سکه (تا لحظه تنظیم گزارش)

 

سکه قیمت امروز (تومان) حباب (تومان)
سکه امامی (طرح جدید) ۲۵.۱۵۱.۰۰۰ ۵.۰۴۹.۰۰۰
سکه بهار آزادی ۲۳.۶۹۷.۰۰۰ ۳.۵۹۹.۰۰۰
نیم سکه ۱۴.۴۵۰.۰۰۰ ۴.۳۹۷.۰۰۰
ربع سکه ۹.۳۵۰.۰۰۰ ۴.۳۲۱.۰۰۰
سکه گرمی ۵.۰۰۰.۰۰۰ ۲.۵۲۴.۰۰۰

قیمت طلا (تا لحظه تنظیم گزارش)

طلا قیمت امروز (تومان)
۱۸ عیار ۲.۱۲۱.۹۰۰
۲۴ عیار ۲.۸۲۸.۸۰۰
طلای دست دوم ۲.۰۹۳.۸۲۴
مثقال طلا ۹.۱۸۹.۰۰۰
انس طلا ۱۸۶۰ دلار و ۷ سنت

همچنین قیمت انس طلا نیز در بازار جهانی ۱۸۶۰ دلار و ۷ سنت است./ مهر

آخرین قیمت ارز و طلا / دلار 43400 تومان معامله شد

امروز دلار در صرافی ملی در بازار نسبت به ۳ روز قبل، با ۳۶۲ تومان کاهش قیمت، با نرخ ۴۳۴۱۲ تومان عرضه شد.

امروز دلار در بازار متشکل یا مبادله ای در بازار نسبت به روزهای قبل، بدون کاهش، ۴۲,۹۹۱ تومان معامله شده است.

دلار در سامانه سنا با بدون تغییر نسبت به ۱۰ روز گذشته، ۳۰,۶۹۳ تومان معامله شد.

یورو در صرافی ملی در بازار ۲۳ بهمن نسبت به ۳ روز قبل، با کاهش ۰.۰۲ درصدی نسبت به ۳ روز پیش ۴۶۵۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار نسبت به روز قبل، با ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش قیمت، ۲.۱۴۵.۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد. هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۱.۳۷ درصدی نسبت به روز قبل ، ۹.۲۷۲.۰۰۰ تومان معامله شد.

ejhQ8omVu0iy

در بازار جهانی هر اونس طلا بدون تغییر نسبت به روزهای گذشته، ۱,۸۶۵ دلار معامله شد.

امروز سکه امامی با افزایش ۵۰۷ هزار تومانی نسبت به ۳ روز قبل، ۲۵ میلیون و ۱۵۱ هزار تومان معامله شد. نیم سکه در بازار نسبت به ۳ روز قبل، با ۲۵۰ هزار تومان افزایش قیمت، ۱۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان نرخ گذاری شد. ربع سکه نیز با افزایش ۲۵۰ هزار تومانی، ۹,۵۰۰,۰۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر سکه گرمی با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روزهای قبل، ۵ میلیون تومان معامله شد./فارس

قیمت طلا و سکه ترمز برید | آخرین قیمت طلا و سکه امروز 23 بهمن 

هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم 2 میلیون و 109 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 23 میلیون و 200 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 24 میلیون و 500 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 14 میلیون و 200 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 9 میلیون و 200 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 5 میلیون تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 9 میلیون و 140 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1866 دلار است.

علاوه بر این، در صرافی‌ها در لحظه انتشار این گزارش، قیمت دلار 42 هزار و 990 تومان و قیمت یورو 45هزار و 927 تومان اعلام شده است. بنا به دستور بانک مرکزی از 4 بهمن دلار و یورو توافقی از معاملات بازار متشکل حذف شده است./ تسنیم

01

قیمت طلا و دلار امروز پنجشنبه 20 بهمن 1401 / طلا 18 عیار  بالا رفت

 امروز قیمت طلا 18 عیار  بالا رفت اما  قیمت دلار در سایت بازار متشکل نسبت به روز قبل نوسان نزولی محدودی را ثبت کرد. قیمت اونس طلا در بازار امروز در محدوده 1881 دلار به فروش رسید که نسبت به روز قبل 4 دلار رشد کرده بود.

جدول قیمت 3 روز اخیر هر اونس طلا
قیمت (دلار ) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱,۸۸۱ ۳.۹۰ ۰.۲ 15:00
۱,۸۷۷ ۳.۱۰ ۰.۱۶ روز قبل
۱,۸۷۴ ۹.۷۰ ۰.۵۱ ۲ روز پیش

قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز در محدوده 2 میلیون و 110 هزارو 600 تومان به فروش رسید

جدول قیمت 3 روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲,۱۱۰,۶۰۰ ۱۹,۹۰۰ ۰.۹۴ 15:16
۲,۰۹۰,۷۰۰ ۷,۸۰۰ ۰.۳۷ روز قبل
۲,۰۸۲,۹۰۰ -۲,۳۰۰.۰۰ -۰.۱۲ ۲ روز پیش

هر مثقال طلا 18 عیار، امروز به 9 میلیون و 139 هزار تومان رسید. نرخ دلار در بازار متشکل امروز در محدوده 42 هزار و 987 تومان به فروش رسید./ اقتصادنیوز

ysmp7znyGojp

کاهش قیمت طلا ، سکه و دلار در بازار امروز 19 بهمن + جدول

هر اونس طلا، امروز به ۱,۸۷۶ (یک هزار و هشتصد و هفتاد و شش) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۰۸ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر اونس طلا
قیمت (دلار) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱,۸۷۶ ۱.۶۰ ۰.۰۸ 09:00
۱,۸۷۴ ۹.۷۰ ۰.۵۱ روز قبل
۱,۸۶۵ ۰.۲۰ ۰.۰۱ ۲ روز پیش

قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲,۰۸۱,۷۰۰ (دو میلیون و هشتاد و یک هزار و هفتصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۰۶ درصدی داشته است.

 

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲,۰۸۱,۷۰۰ -۱,۲۰۰ -۰.۰۶ 11:22
۲,۰۸۲,۹۰۰ -۲,۳۰۰ -۰.۱۲ روز قبل
۲,۰۸۵,۲۰۰ ۴,۹۰۰ ۰.۲۳ ۲ روز پیش

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۰۸ درصدی نسبت به روز قبل ، ۹,۰۱۸,۰۰۰ (نه میلیون و هجده هزار) تومان معامله شد.

قیمت دلار در بازار متشکل، امروز به ۴۳,۰۲۲ (چهل و سه هزار و بیست و دو ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۰۷ درصدی داشته است./شبکه شرق

O2rNbmUB1Kqi

بازار طلای جهانی با کاهش دلار گرم شد

 بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۴۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۶.۲۰ درصد افزایش به ۱۸۷۳ دلار و ۶۰ سنت رسید که پایین‌ترین حد خود از ۶ ژانویه است و قیمت طلای آمریکا با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۱۸۷۴ دلار و ۶۰ سنت رسید.

شاخص دلار پس از رسیدن به بالاترین سطح خود در یک ماه اخیر در روز دوشنبه ۰.۲ درصد کاهش یافت. دلار ضعیف‌تر، طلای با قیمت دلار را برای خریداران ارزهای دیگر جذاب‌تر می‌کند.

معامله‌گران آتی صندوق‌های فدرال رزرو پس از آن که داده‌های روز جمعه نشان داد رشد مشاغل ایالات‌متحده در ماه گذشته به شدت افزایش یافته است، اکنون شاهد افزایش نرخ های بالای پنج درصدی در ماه مه هستند، که این انتظارات را افزایش داد که فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد.

طلا نسبت به نرخ‌های بهره بالا حساس است که هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد. جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده گفت که با توجه به قدرت بازار کار ایالات‌متحده، با کاهش قابل‌توجه تورم و قوی ماندن اقتصاد، راهی را برای اجتناب از رکود اقتصادی ایالات‌متحده می‌بیند.

دلار

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن از ۹۲۰.۲۴ تن در روز جمعه با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۹۱۷.۹۲ تن در روز دوشنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۲.۲۸ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۶۹ دلار و ۹۶ سنت رسید و پالادیوم با تغییر اندکی به ۱۵۹۷ دلار و ۷۸ سنت رسید./ ایسنا

سقوط چشمگیر قیمت طلا / قیمت دلار در بازار امروز 16 بهمن چند ؟

 ارزش دلار پس‌از انتشار این اطلاعات افزایش یافت، چون تورم بالا می‌تواند فدرال رزرو را تشویق به ادامه روند افزایش نرخ بهره در ادامه سال جاری میلادی کند که خبر خوبی برای بازار طلا و فلزات نیست. 

قیمت طلا روز گذشته پس از اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش داد، رشد کرد و به بالاترین حد در بیش از ۹ ماه گذشته رسید اما از اواخر روز گذشته افزایش ارزش دلار باعث پایین آمدن قیمت طلا شد.

درحالی‌که بانک فدرال رزرو آمریکا اخیراً اعلام کرده تورم رو به کاهش است، اما بازارها نگرانند بهبود بازار کار قیمت‌ها را برای مدت طولانی‌تری در سطح بالا نگه‌دارد. تقاضا برای مزایای بیکاری به‌طرز غیرمنتظره‌ای طی یک هفته گذشته کاهش یافته و سایر اطلاعات حاکی از افزایش فروش خودرو در آمریکا در ماه ژانویه بوده‌اند.

ارزش دلار پس‌از انتشار این اطلاعات افزایش یافت، چون تورم بالا می‌تواند فدرال رزرو را تشویق به ادامه روند افزایش نرخ بهره در ادامه سال جاری میلادی کند که خبر خوبی برای بازار طلا و فلزات نیست.

قیمت هر اونس طلا امروز با 39 دلار کاهش در لحظه تنظیم این گزارش به 1913 دلار رسید. قیمت طلا نوسان زیادی طی روزهای گذشته داشته و در آستانه ششمین افزایش قیمت هفتگی قرار دارد.

قیمت دلار در بازار امروز 1401/11/16 ساعت 15:57 با 250 (0.06%)% کاهش ، 435,850 ریال اعلام شده است. روز جاری برای دلار با 160 ریال افزایش نسبت به روز گذشته و با رقم 436,260 ریال آغاز شد  و طی معاملات امروز، 436,360 ، بیشترین مقدار و 435,540 نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

تغییر مسیر بازار سکه و طلا / کاهش حباب سکه

بازار سکه و طلای داخلی در هفته نخست بهمن ماه روند کاهشی را آغاز کرد که از جمله دلایل این کاهش، رویکرد جدید بانک مرکزی در ارائه ۴۵۰ هزار قطعه ربع سکه در بورس کالا و همچنین اعلام خبر راه‌اندازی بازار مبادلات ارز و طلا در آینده نزدیک بود که منجر به کاهش یک میلیون تومانی قیمت سکه در روز نخست عرضه ربع سکه‌ در بورس شد و در روز دوم ۹۰۰ هزار تومان دیگر از بها و ارزش آن ریخت . این روند کاهشی چند روز پس از آن، به دلیل نوسان نرخ ارز متوقف و با کمی با افزایش روبرو شد که البته این افزایش چندان هم دوام نداشت و مجدد قیمت‌ها کاهشی شد.

اما این هفته با تغییرات قیمت طلا در بازار جهانی به‌ویژه در روزهای پایانی هفته به‌عنوان عامل اصلی، بازار سکه و طلا مجدد در مسیر صعود قرار گرفت.

در این زمینه نادر بذرافشان - رئیس اتحادیه طلاو جواهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد: بازار جهانی طلا در روزهای پایانی هفته روند افزایشی را آغاز کرد که منجر به افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخل شد. نرخ ارز در بازار هم کمی در نوسان بود اما علت اصلی این موضوع افزایش قیمت هر اونس طلای جهانی به میزان میانگین ۲۳ دلار بود.

طلا

وی افزود: این در حالی است که تقاضا در بازار تشدید نشد و بازار روال عادی خود را بدون التهاب طی کرد و نوسان‌ها در رابطه با نوسان ناچیز نرخ ارز و بطور عمده نوسان قیمت طلا در بازار جهانی بود. قیمت‌ها طی هفته گذشته به ثبات نسبی خوبی رسیده است.

همچنین محمد کشتی‌آرای - کارشناس بازار سکه و طلا - در رابطه با تحلیل یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی به ایسنا، گفت: در یک هفته گذشته بیشترین تاثیر را در قیمت‌ها، قیمت جهانی طلا داشت. اوایل هفته هر اونس طلا ۱۷۲۸ دلار بود تا اواسط هفته تغییرات چندانی نداشت اما پس از آن، باتوجه به تغییراتی که در حوزه سیاست بین‌الملل پیش آمد، هر اونس طلا در بازار جهانی با افزایش ۲۸  دلاری به ۱۹۵۶ دلار رسید و این افزایش تا روز پنجشنبه نیز حاکم بود.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: این در حالی است که نرخ ارز با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی و تزریق ارز و واگذاری ارز به متقاضین از طریق صرافی‌ها، در بازار تغییرات چندانی را تجربه نکرد. بنابراین با توجه به افزایش قیمت جهانی طلا در اواخر هفته، قیمت سکه و طلا در پایان هفته مجدداً سیر صعودی به خود گرفت و در نتیجه آن قیمت‌ سکه و طلا با افزایش همراه شد.

وی افزود: در این هفته باتوجه به در پیش بودن روز پدر و اعیاد ماه رجب، طبیعتا بازار با رونق بهتری همراه و از حالت رکود خارج شده و عرضه و تقاضا در تعادل است، اما افزایش قیمت‌ها در روزهای پایان این هفته منجر به افزایش تقاضای کاذب نشد که قیمت‌ها تحت تاثیر تقاضا قرار گیرد. در حقیقت قیمت‌ها براساس دو شاخص اصلی نرخ ارز و قیمت جهانی طلا در نوسان بود.

کشتی‌آرای خاطر نشان کرد: تقاضای کاذب در بازار دیده نشد و از همین روی حباب سکه در این هفته با کاهش همراه شد. البته یکی از دلایل کاهش حباب سکه ادامه واگذاری ربع سکه توسط بانک مرکزی در بورس کالا است که سبب ایجاد تعادل در بازار شده است. حباب سکه با۱۵۰ هزار تومان کاهش، در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) در محدوده سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار گرفته است.

این کارشناس بازار سکه و طلا پیش‌بینی کرد که با توجه به شرایط فعلی بازار و تعطیلی فردا، بازار طی روزهای پیش‌رو (حداقل تا روز یکشنبه) تغییر چندانی نداشته باشد./ ایسنا

قیمت طلا و سکه سر به فلک رسید | جدید ترین قیمت دلار و سکه امروز 12 بهمن ماه

قیمت سکه امامی امروز چهارشنبه 12 بهمن سال ۱۴۰۱ به ۲۳ میلیون و ۹۵۱ هزار تومان رسید و حباب این سکه روی رقم ۳ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان ماند. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش قیمت نسبت به دیروز به ۲ میلیون و ۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

قیمت دلار در بازار امروز 1401/11/12 ساعت 13:56 با 940 (0.22%)% کاهش ، 436,350 ریال اعلام شده است. روز جاری برای دلار با 220 ریال کاهش نسبت به روز گذشته و با رقم 437,070 ریال آغاز شد  و طی معاملات امروز، 438,090 ، بیشترین مقدار و 425,880 نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

RVPG0WKpu9Nx

آخرین قیمت دلار و  طلا ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

دلار در بازار آزاد به قیمت ۴۳,۶۵۰ تومان رسید، قیمت دلار در بازار هرات نیز به قیمت ۴۴,۱۶۰ تومان رسید و دلار سلیمانیه نیز به قیمت ۴۴,۹۴۰ تومان رسید. قیمت یورو نیز در صرافی ملی به قیمت ۴۶,۸۰۰ تومان رسیده و قیمت دلار در صرافی ملی نیز به ۴۳,۱۷۶ تومان رسید.

 به نقل از اتحادیه طلا و جواهر تهران، در بازار آزادقیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز سه شنبه ۱۱ بهمن با 41,600 تومان کاهش، 2,071,100 معامله شد .قیمت طلا مثقال 18 عیار در بازار آزاد امروز سه شنبه ۱۱ بهمن با 181,000 تومان کاهش، 8,967,000 معامله شد.

قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز سه شنبه ۱۱ بهمن با 8,000 تومان افزایش، 24,101,000 معامله شد.

کاهش قیمت طلا و سکه/ پیش بینی مهم بازار طلا

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مصاحبه اختصاصی با سایت طلا گفت:ادامه سیاستهای بانک مرکزی مبنی بر عرضه ربع در بورس از روز گذشته و نوسانات نرخ ارز قیمت طلا و سکه را کاهشی کرد .

بر اساس این گزارش، سفارش گیری خرید ربع سکه بانک مرکزی نماد (سکه ۰۳۱۲ ن ۰۶)، امروز (یکشنبه) از ساعت ۰۹:۰۰ شروع و ساعت ۱۳:۰۰ خاتمه پایان یافت.

معاملات این نماد به صورت ثبت سفارش (Book Building) انجام می‌شود، در صورت تخصیص گواهی سپرده کالایی به مشتری، قیمت معامله دقیقاً همان قیمت ثبت شده در سفارش خرید مشتری خواهد بود.

روز گذشته (شنبه) در سومین روز از مرحله دوم عرضه ربع سکه بهار آزادی از سوی بانک مرکزی در بورس کالا، هزار و 812 قطعه ربع سکه بهار آزادی با حداقل قیمت 8میلیون و 90هزار تومان به متقاضیان فروخته شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد:وقتی عرضه سکه در بورس بیشتر شود و فاصله قیمتی بین بورس و بازار شکل گیرد، قطعاً تقاضا‌ برای خرید سکه از بورس افزایش می یابد که با ادامه این روند،حباب سکه تخلیه و روند قیمتی نیز کاهشی خواهد شد.

بذرافشان بیان کرد:قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی 1928 دلار ثابت ماند در بازار ایران هم از روز گذشته قیمت طلا و سکه روند نزولی به خود گرفته است.

وی همچنین گفت:در صورت ادامه مدیریت بانک مرکزی در خصوص عرضه انواع قطعات سکه در بورس و تفاوت قیمتی آن با بازار آزاد قطعا قیمتها و حباب سکه در روزهای آینده کاهشی خواهد بود.

دلار

قیمت دلار در بازار امروز 1401/11/09 ساعت 15:08 با 1,650 (0.38%)% کاهش ، 435,480 ریال اعلام شده است. روز جاری برای دلار با 650 ریال کاهش نسبت به روز گذشته و با رقم 436,480 ریال آغاز شد  و طی معاملات امروز، 439,100 ، بیشترین مقدار و 434,000 نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

 کاهش قیمت دلار سکه را ارزان کرد

 به گزارش ایبِنا، محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری، اظهار داشت: امروز شنبه قیمت جهانی طلا نسبت به هفته قبل یک دلار کاهش یافته است؛ معاملات طلا و سکه، اما در روز جاری با قیمت‌های بالا شروع شد. ولی در ادامه باتوجه به سیاست بانک مرکزی در حوزه ارز، قیمت ارز کاهش یافت و همین موضوع باعث کاهشی شدن قیمت‌ها در بازار شد.

وی گفت: قیمت سکه طرح قدیم با ۳۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به معاملات اولیه صبح ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید با حدود ۸۰۰ هزار تومان کاهش به ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید (سکه طرح جدید اول صبح ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت خورده بود.)

نیم سکه با ۱۵۰ هزار تومان کاهش به ۱۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه با ۵۰ هزار تومان به ۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی با ۱۰۰ هزار تومان کاهش ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده و هم اکنون در بازار معامله می‌شود.

به گفته کشتی‌آرای، قیمت هر مثقال طلای ابشده با ۲۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به اول صبح، ۸ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۵۰ هزار تومان کاهش به ۲ میلیون و ۷۵ هزار تومان رسید.

این فعال در بازار طلا و سکه درباره وضعیت قیمت‌ها در روز‌های آتی اینطور گفت که بنظر می‌رسد باتوجه به ثبات قیمت ارز و کاهشی شدن قیمت دلار، قیمت طلا و سکه نیز با ثبات همراه شود و افزایش قیمت تا دو روز آینده نداشته باشیم.

روند افزایشی قیمت طلا 6 بهمن / قیمت دلار در بازار 42000 تومان

قیمت طلا 18 عیار امروز بالا رفت. قیمت طلا 18 عیار امروز  در محدوده 2 میلیون 103 هزارو 400 تومان به فروش رسید. 

Screenshot 2023-01-26 150615

 

قیمت دلار در بازار امروز 1401/11/06 ساعت 14:55 با 3,890 (0.92%)% افزایش ، 424,530 ریال اعلام شده است. روز جاری برای دلار با 1,190 ریال کاهش نسبت به روز گذشته و با رقم 419,450 ریال آغاز شد  و طی معاملات امروز، 426,100 ، بیشترین مقدار و 417,300 نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

روند کاهشی قیمت سکه  / افت یک میلیونی قیمت سکه در یک روز

نادر بذرافشان در گفت و گو با خبرنگار مهر، در مورد وضعیت بازار سکه و طلا، اظهار کرد: از ابتدای هفته تا روز گذشته نرخ انس جهانی ۱۵ دلار افزایش و امروز ۵ دلار کاهش یافت که میانگین در طول هفته جاری نرخ انس جهانی بین ۸ تا ۹ دلار افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران افزود: از سویی دیگر با توجه به مدیریت جدید بانک مرکزی در رابطه با عرضه ربع سکه در بورس و البته کاهش نسبی نرخ ارز در بازار آزاد، قیمت‌ها بازار سکه و طلا روند کاهشی به خود گرفت.

وی ادامه داد: قیمت طلای ۱۷ عیار امروز نسبت به دیروز با ۱۸۰ هزار تومان کاهش به ۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، قیمت طلای ۱۸ عیار با ۴۲ هزار تومان کاهش به ۲ میلیون و ۱۹ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید با یک میلیون تومان کاهش به ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم با ۷۰۰ هزار تومان به ۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، قیمت نیم سکه با ۵۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت ربع سکه با ۶۰۰ هزار تومان کاهش به ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

سکه و طلا

بذرافشان افزود: البته حباب سکه همچنان در محدوده ۳ میلیون تومان است که در صورتی که سیاست بانک مرکزی در خصوص تداوم عرضه سکه در بورس کالا و راه اندازی سامانه مبادلات ارز و طلا نهایی شود قطعاً روند کاهشی در بازار سکه و طلا تداوم خواهد داشت و منجر به تخلیه حباب سکه نیز خواهد شد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران تصریح کرد: وقتی عرضه سکه در بورس بیشتر شود و فاصله قیمتی بین بورس و بازار شکل گیرد، قطعاً تقاضاها برای خرید سکه از بورس بیشتر شده و به همین منوال، حباب سکه تخلیه و روند قیمتی نیز کاهشی خواهد شد.

البته قیمت دلار در بازار امروز 1401/11/05 ساعت 14:57 با 6,460 (1.54%)% کاهش ، 418,540 ریال اعلام شده است. روز جاری برای دلار با 10,690 ریال کاهش نسبت به روز گذشته و با رقم 414,310 ریال آغاز شد  و طی معاملات امروز، 425,600 ، بیشترین مقدار و 411,420 نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

ریزش یک میلیون و 700 هزار تومانی سکه امروز  4 بهمن ۱۴۰۱ 

قیمت طلا و سکه در هفته جاری رکورد زد. قیمت سکه مرز 25 میلیون تومان را رد کرد و طلا هم به گرمی دو میلیون و 100 هزار تومان رسید.

اما قیمت‌ها امروز کمی نزولی بود و سکه به قیمت 23 میلیون و 450 هزار تومان رسید که نشان‌دهنده کاهش یک میلیون و 700 هزار تومانی آن طی یکی دو روز است.

قیمت دلار هم در بازار آزاد در حال کاهش است. قیمت دلار با کاهش حدود هزار تومانی به کانال 44 هزار تومان برگشت و همین نزول قیمت دلار بر سکه و طلا هم اثر گذاشت.

تجارت نیوز نوشت : امروز محمدرضا فرزین رسما اعلام کرد که بانک مرکزی وارد بازار ارز شده و مدیریت بازار را در دست می‌گیرد. بسیاری معتقدند خط و نشان جدید بانک مرکزی بر بازار ارز تاثیر می‌گذارد و احتمالا دلار در چند روز آینده کمی ارزان می‌شود. اگرچه این کارشناسان معتقدند کاهش احتمالی قیمت دلار موقتی است و روند قبلی از سر گرفته می‌شود.

اما در صورت کاهش قیمت دلار، باید منتظر کاهش قیمت طلا و سکه باشیم. پس به نظر می‌رسد که مردم باید در خرید طلا و به خصوص طلای سرمایه‌ای با دقت و احتیاط بیشتری عمل کنند و در چند روز آینده مسیر قیمت دلار را رصد کنند تا بتوانند زمان درست ورود به بازار را تشخیص دهند.

طلا و سکه ارزان می‌شود؟

عبادالله محمدولی، کارشناس بازار طلا و سکه در پاسخ به این سوال به اقتصاد ۲۴ گفته احتمالا روند افزایشی قیمت طلا و سکه ادامه دارد. او گفته: من فکر می‌کنم تا نیمه دوم اسفندماه همچنان قیمت طلا و سکه افزایشی است. چراکه در شرایط فعلی اقتصادی و سیاسی در کشور نباید انتظار کاهش قیمت‌ها را داشته باشیم.

اما این فعال حوزه طلا پیش‌بینی کرده که قیمت طلا و سکه از اواخر اسفند ماه به ثبات می‌رسد چراکه «چند روز مانده به عید ۱۴۰۲ و با آغاز ماه رمضان تقاضا برای خرید طلا و سکه، خود به خود کاهش پیدا می‌کند و احتمالا قیمت‌ها ثابت می‌شود.»

البته وی گفته آن زمان هم عید است قیمت طلا و سکه ارزان شود و قط می‌توانیم امیدوار باشیم که قیمت‌ها در محدوده کنونی باقی بماند و بیشتر از این نشود.

به عبارتی سیگنالی که این کارشناس داده این است که با کاهش نسبی قیمت‌ها در روزهای آینده، مردم نگران ریزش ناگهانی قیمت‌ها نشوند و طلا و سکه خود را نفروشند.

وی توصیه کرده هر زمان که بازار طلا و سکه نوسانی می‌شود و به اصطلاح «دریا موجی می‌شود»، سعی کنیم وارد بازی نشویم. نکته دوم هم اینکه هیچگاه برای کوتاه مدت وارد بازار طلا و سکه نشوید، زیرا ریسک زیادی دارد، بلکه تنها برای میان مدت و بلندمدت به بازار ورود پیدا کنید.

 شیب نزولی قیمت‌ ها

بازار در معاملات امروز شاهد روند نزولی عمده قیمت ها نسبت به روز گذشته است.

قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲,۰۸۲,۶۰۰ (دو میلیون و هشتاد و دو هزار و ششصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۲.۵۱ درصدی داشته است.

قیمت دلار در بازار متشکل، امروز به ۳۸,۶۰۷ (سی و هشت هزار و ششصد و هفت ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۲۶ درصدی داشته است.

قیمت طلا و سکه امروز 2 بهمن 1401 / سکه وارد کانال جدید شد

  امروز دوم بهمن 1401 قیمت سکه مطابق با روند افزایشی قیمت دلار، مسیری صعودی را پشت سر می‌گذارد و در قله قیمتی خود ایستاده است.

بر همین اساس قیمت طلای 18 عیار نیز رشد قیمتی دارد و چهارمین روزی است که در کانال دو میلیون تومانی قرار گرفته است؛ تا لحظه ظهر امرز هر گرم طلای 18 عیار دو میلیون و 154 هزار تومان قیمت دارد.

قیمت طلا و سکه امروز 2 بهمن 1401

معاملات توافقی دلار در کانال ۳۸ هزار تومان آغاز شد.امروز در آغاز به کار فعالیت بازار توافقی ارز، دلار با قیمت ۳۸ هزار و ۹۴۱ تومان معامله شد.

قیمت سکه تمام‌بهار ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

تا ظهر امروز 1 بهمن در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۸۴ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۹ میلیون و ۳۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۹۲۶ دلار است.

کامبک قیمت طلا / دلار به 42000 تومان رسید

در بحبوحه ابهامات فزاینده در مورد رکود قوی و مسیر سیاست پولی آمریکا، قیمت طلا پس از رکود دو روزه کاهشی در روز پنجشنبه اندکی بهبود یافت، در حالی که قیمت مس با خوش بینی فزاینده نسبت به بهبود اقتصاد چین ثابت بود.دلار در صرافی ملی با کاهش ۰.۹۹ درصدی نسبت به روز قبل ، ۳۹,۳۸۰ تومان معامله شد.دلار در بازار متشکل با افزایش ۰.۶۷ درصدی نسبت به روز قبل ، ۳۸,۹۹۹ تومان معامله شد.دلار در سامانه سنا با بدون تغییر ۰ درصدی نسبت به ۵ روز پیش، ۳۰,۶۹۳ تومان معامله شد.

سکه

قیمت دلار در بازار امروز 1401/10/29 ساعت 13:48 با 3,440 (0.82%)% کاهش ، 419,800 ریال اعلام شده است. روز جاری برای دلار با 4,000 ریال کاهش نسبت به روز گذشته و با رقم 419,240 ریال آغاز شد  و طی معاملات امروز، 422,400 ، بیشترین مقدار و 418,210 نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

افزایش قیمت سکه و دلار ۲۷ دی ۱۴۰۱ / سکه امامی ۲۲ میلیون تومان شد

قیمت سکه امامی امروز یکشنبه ۴ دی ماه سال ۱۴۰۱ به ۲۲ میلیون و ۹۷ هزار تومان رسید و حباب این سکه روی رقم ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان ماند. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت یک میلیون و ۹۷۱ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.

قیمت دلار در بازار امروز 1401/10/27 ساعت 14:57 با 3,760 (0.93%)% افزایش ، 406,610 ریال اعلام شده است. روز جاری برای دلار با 3,780 ریال افزایش نسبت به روز گذشته و با رقم 406,630 ریال آغاز شد  و طی معاملات امروز، 409,800 ، بیشترین مقدار و 406,170 نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

قیمت سکه و طلا ۲۶ دی ۱۴۰۱ / سکه امامی ۲۱ میلیون و ۳۵۲ هزار تومان 

قیمت سکه امامی امروز یکشنبه ۴ دی ماه سال ۱۴۰۱ به ۲۱ میلیون و ۳۵۲ هزار تومان رسید و حباب این سکه روی رقم ۲ میلیون و ۸۴۴ هزار تومان ماند. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت یک میلیون و ۹۲۷ هزار تومان معامله شد.

Screenshot 2023-01-16 144252

قیمت دلار در بازار امروز 1401/10/26 ساعت 13:59 با 310 (0.08%)% کاهش ، 401,080 ریال اعلام شده است. روز جاری برای دلار با 540 ریال کاهش نسبت به روز گذشته و با رقم 400,850 ریال آغاز شد  و طی معاملات امروز، 402,400 ، بیشترین مقدار و 400,560 نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

ریزش قیمت ربع سکه همراه با پیشروی قیمت طلا / دلار چند ؟

حراج ربع سکه در بورس کالا از صبح امروز آغاز شده و قرار است به مدت سه روز کاری ۵۰۰ هزار قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی در بورس کالا عرضه شود.

قیمت ربع سکه ظهر امروز 24 دی ماه در بازار آزاد در محدوده 7 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد که نسبت به عصر پنجشنبه در حول و حوش 200 هزار تومان کاهش را نشان می دهد. 

 

دلار و سکه

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار تا محدوده 1 میلیون و 938 هزار و 100 تومان بالا رفت اما ظهر امروز در محدوده 1 میلیون و 915 هزار و 300 تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با دو روز قبل 9 هزار تومان بالا تر بود. 

قیمت سکه امامی امروز در  سایت اتحادیه طلا و ارز  تا سطح 21 میلیون و 505 هزار تومان بالا رفت اما در نیمه ظهر امروز در محدوده 21 میلیون و 305 هزار تومان به فروش رسید.

قیمت دلار در بازار امروز 1401/10/24 ساعت 13:52 با 2,400 (0.6%)% کاهش ، 402,740 ریال اعلام شده است. روز جاری برای دلار با 2,280 ریال کاهش نسبت به روز گذشته و با رقم 402,860 ریال آغاز شد  و طی معاملات امروز، 403,400 ، بیشترین مقدار و 401,500 نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

قیمت سکه و دلار ۲۲ دی ۱۴۰۱ / ریزش ربع سکه ادامه دارد

قیمت سکه امامی امروز دوشنبه دوازدهم دی ماه سال ۱۴۰۱ به ۲۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید و حباب این سکه روی رقم ۳ میلیون تومان ماند. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان معامله شد.

دلار و سکه

قیمت دلار در بازار امروز 1401/10/22 ساعت 14:57 با 520 (0.13%)% افزایش ، 405,260 ریال اعلام شده است. روز جاری برای دلار با 340 ریال افزایش نسبت به روز گذشته و با رقم 405,080 ریال آغاز شد  و طی معاملات امروز، 406,000 ، بیشترین مقدار و 403,800 نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

الاکلنگ نرخ دلار و سکه چهارشنبه 21 دی 1401 / سکه نزولی شد

دلار

در بازار امروز 21 دی 1401 قیمت دلار متشکل صعود کرد. قیمت سکه هم نزولی شد. 

قیمت اونس طلا امروز در محدوده 1883 دلار معامله شد . قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز 1 میلیون و 885 هزارو 700 تومان بود که در مقایسه با روز 6 هزار تومان رشد را نشان می دهد.

هر برگ اسکناس آمریکایی در بازار متشکل امروز 39 هزار و 87 تومان فروخته شد. قیمت سکه امامی امروز  در  سایت اتحادیه طلا و ارز با 21 میلیون تومان معامله شد.

دلار

دلار توافقی در بازار آزاد چند ؟

قیمت دلار در بازار توافقی به قیمت ۳۸,۹۴۹ تومان رسیده و نسبت به دیروز کاهش قیمت را نشان می‌دهد، یورو توافقی نیز به قیمت ۴۳,۱۴۹ تومان رسید. دلار حواله در سامانه نیما به قیمت ۲۸,۵۰۰ تومان رسید و در سامانه سنا نیز به قیمت ۲۸,۲۰۰ تومان معامله شد.

قیمت طلا رشد کرد 

بازار جهانی طلا امروز شاهد رشد قیمت طلا بود. قیمت اونس طلا عصر امروز 6 دلار بالا رفت و به 1876 دلار رسید. در بازار داخلی ایران قیمت طلا 18 عیار امروز تا 1میلیون و 895 هزار و 600 تومان بالا رفت اما عصرامروز در محدوده 1 میلیون و 880 هزار و 600 تومان به فروش رسید.این قیمت در مقایسه با روز قبل 3 هزار و 900 تومان رشد کرده بود. 

دلار

قیمت سکه امامی امروز  در سایت اتحادیه طلا و ارز نسبت به روز گذشته با گپ منفی باز شد. بالاترین قیمت فلز زرد رنگ داخلی در سایت فوق 21 میلیون و55 هزار تومان بود.

نرخ سکه عصرامروز  در محدوده 21میلیون و 52 هزار تومان به فروش رسید. روز گذشته اخرین قیمت سکه در این سایت 20 میلیون 899 هزار تومان بود

ثبات نسبی در بازار دلار و سکه امروز 19 دی

قیمت دلار در بازار امروز 1401/10/19 ساعت 14:50 با 3,970 (1%)% کاهش ، 398,850 تومان اعلام شده است. روز جاری برای دلار با 660 ریال افزایش نسبت به روز گذشته و با رقم 403,480 ریال آغاز شد  و طی معاملات امروز، 404,100 ، بیشترین مقدار و 397,000 نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

به گزارش ایرنا، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران در ساعت ۱۵ و ۱۰ دقیقه امروز ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۸۰۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خریدوفروش شد.

دلار

همچنین امروز نیم‌سکه ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع‌ سکه هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۸۷۷ هزار تومان و قیمت هر مثقال طلا هشت میلیون و ۱۴۰ هزار تومان شد.

دلار و سکه همچنان در حال پیشتازی

 بازار امروز  18 دی 1401 شاهد افزایش قیمت ها در مقایسه با روز گذشته است.

قیمت دلار در بازار امروز 1401/10/18 ساعت 15:57 با 660 (0.16%)% افزایش ، 402,100 تومان اعلام شده است. روز جاری برای دلار با 3,390 ریال افزایش نسبت به روز گذشته و با رقم 404,830 ریال آغاز شد  و طی معاملات امروز، 407,370 ، بیشترین مقدار و 400,500 نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

دلار

در حال حاضر قیمت هر سکه بهار آزادی 202,990,000 ریال می باشد که نسبت به روز گذشته 7,020,000 ریال افزایش یافت. بالاترین قیمتی که در بازار امروز برای سکه بهار آزادی به ثبت رسید 204,100,000 ریال بوده است.

قیمت دلار امروز  17 دی 1401

 قیمت دلار امروز  17 دی 1401 هم در مسیری افزایشی قرار گرفته و در حال حاضر به 40 هزار 800 تومان رسیده است.

قیمت دلار توافقی هم 38 هزار 205 تومان ثبت شده و دوباره در مسیری افزایشی قرار گرفته است. قیمت دلار صرافی ملی نیز دقیقا هم‌قیمت با دلار توافقی ثبت شده است.

قیمت دلار در حالی که تا کانال 44 هزار تومانی پیش رفته بود، از هفته‌ گذشته همزمان با تغییر رئیس بانک مرکزی در مسیری کاهشی قرار گرفت و تا 39 هزار تومان افت کرد. اما حالا در اولین روز هفته مجددا با رشد قیمتی مواجه شده و در کانال 40 هزار تومانی قرار دارد.

این موضوع نشان می‌دهد سیاست‌های دستوری و ارزپاشی مدتی طولانی نمی‌تواند قیمت دلار را کاهشی نگه دارد، زیرا اقتصاد ایران در حال حاضر با مشکلاتی مواجه است که دوباره روی نرخ ارز تاثیر می‌گذارد. در معاملات پشت خطی نیز قیمت‌ها در حال رشد است.

Screenshot 2023-01-07 135310

هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار امروز هم نسبت به ۲ روز پیش، با ۵۹۳۰۰ تومان افزایش، ۱,۸۶۴,۲۰۰ تومان نرخ گذاری شد.سکه امامی با افزایش ۰.۶۴ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۰,۴۴۸,۰۰۰ تومان معامله شد.

معضل همیشگی نرخ واقعی ارز

این روزها، بازار ارز به گونه ای شده که هر لحظه و دقیقه نرخ ها با تغییر همراه است، تا جایی که در روز 17 دی ماه بهای دلار در بازار متشکل ۳۷ هزار تومان و توافقی  به ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده بود. اما آنچه در این میان باعث شده تا فشار مضاعفی به معیشت و قدرت خرید مردم وارد شود، مبنای قیمت کالا‌های مصرفی مردم بر اساس دلار بازار آزاد است، در حالی که مسئولان اقتصادی دولت از جمله وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی مدام از غیرواقعی بودن و به رسمی نشناختن این نرخ صحبت می‌کنند؛ غافل از اینکه در کف بازار، اوضاع به گونه دیگری است، تا جایی که در بازاری همچون موبایل و خودرو، قیمت بر مبنای نرخ ارز در کف بازار شده و هر روز با تغییراتی روبه روست.

دلار

نقطه اشتراک مسئولان اقتصادی دولت ها: نرخ ارز واقعی نیست!

تابناک در مطلبی نوشته است : اشاره مقام مسئول ارزی و وزیر اقتصاد به غیرواقعی بودن نرخ ارز در بازار آزاد برای اولین بار نیست و در گذشته نیز از سوی مقامات مسئول در دولت‌های قبل به دفعات شنیده شده بود؛ برای نمونه، حسن روحانی، رئیس جمهور در سال ۱۳۹۹ در جلسه هیات دولت گفته بود: "مردم ما بدانند قیمتی که امروز در بازار هست واقعی نیست؛ هفت میلیارد دلار ما در بانک یک کشوری حبس شده و اگر این منابع در اختیار بانک مرکزی قرار بگیرد و فردا صبح آزاد شود، در نتیجه قیمت دلار از ۲۵ هزار تومان به حدود ۱۶ هزار تومان کاهش خواهد یافت. "

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور نیز ۱۶ آذرماه سال گذشته در نشست با دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه عده‌ای شبانه‌روز در تلاشند، همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند، گفت: منابع ارزی موجود در وضعیت خوبی است و بر خلاف روز‌های اولی که دولت را تحویل گرفته‌ایم نگران وضع نیستیم.

همتی رئیس کل وقت بانک مرکزی نیز در اریبهشت ۱۴۰۰ گفته بود: نرخ ۲۲ هزار تومانی دلار، اصلا منطقی نیست؛ چه کسی می‌گوید این نرخ منطقی است؟!

سال ۱۳۹۰ نیز محمود بهمنی، رئیس‌کل وقت بانک مرکزی سیاست گفتاردرمانی را در پیش گرفت و حتی وعده داد که مردم منتظر دلار ۱۰۰۰ تومانی باشند. اما آن سال با دلار ۱۲۰۰ تومانی به پایان رسید و در نهایت نرخ دلار را ۱۲۲۶ تومان اعلام کرد.

این‌ها نمونه‌هایی از اظهارات مقامات مسئول گذشته در واکنش به افزایش قیمت دلار در بازار ارز بود؛ واکنش‌هایی که همگان بر یک محور تاکید داشت و آن واقعی نبودن نرخ دلار در بازار ارز بود! حال این نرخ در مقطعی در کانال بیش از هزار تومان بوده و در مقطعی همچون امروز به کانال ۴۱ هزار تومان رسیده است!

دلار چند نرخی بزرگترین مشکل

این در شرایطی است که اقتصاد کشورمان در سال‌های اخیر مدام با دلار چند نرخی دست و پنجه نرم کرده است؛ از دلار ۴۲۰۰ تومانی یا همان دلار جهانگیری تا دلار سنایی، توافقی و نیمایی و نهایتا دلار آزاد.

دلار

همه این نرخ‌ها در کنار پاسخ به نیاز ارزی متقاضیان اسکناس و حواله، باعث شده تا بستر دلالی و سودجویی از تفاوت این نرخ‌ها برای عده ای دلال و نوسان گیر فراهم شود؛ معضلی که با وجود تاکید روسای کل بانک مرکزی در این سال ها، همچنان پابرجاست و در نهایت دود این سیاست ارزی غلط در چشم مردم رفته است، به گونه‌ای که با توجه به تورم دو رقمی و ارز چند نرخی، قدرت خرید آن‌ها نیز با کاهش قابل توجهی مواجه شده است.

 رئیس مجلس یازدهم نیز جدیدا به این موضوع اشاره و تاکید داشت: مجلس و دولت در کلان باید یک سیاست واحد را دنبال کنند و مشخص باشد که ارز قرار است تک نرخی نگه داشته شود یا شناور یا دستوری باشد. این موضوعات باید مشخص و به آن‌ها توجه شود.

محمدباقر قالیباف افزود: موضوع مهمتر بحث مربوط به کنترل در میدان است، ما در میدان نباید تعدد قیمت ارزی داشته باشیم و قانون نیز به ما این اجازه را نمی‌دهد. ما با ابزار‌های نظارتی و کنترلی در مجلس و دولت باید این را پیگیری کنیم. بر اساس برخی گزارش ها، کالا‌هایی توسط افراد خارجی در داخل کشور با نرخ ریال خریداری شده، سپس آن را صادر می‌کنند و ارز آن از داخل کشور تامین می‌شود، در حالی که ما با صادراتی که داریم، مشکل ارزی از جهت میزان ارز در کشور نداریم، اما این دلیل نمی‌شود که مدیریت بر ارز و کنترل میدان نداشته باشیم و ظرفیت ارزی بانک مرکزی و ذخایر ارزی را به میدان بیاوریم.

زنگنه نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه هم اکنون چهار نوع نرخ ارز از جمله قیمت حواله (نیمایی)، قیمت بازار متشکل ارزی، قیمت بازار ارز در فضای فیزیکی سبزه میدان و چهارراه استانبول و قیمت ارز فردایی داریم، خاطرنشان کرد: فاصله قیمت میان نرخ نیمایی، بازار متشکل و قیمت ارز فیزیکی بسیار زیاد شده که به ضرر صادرکننده است و عملا به جای اینکه مشوقی به صادر کننده بدهیم، او را تنبیه کرده و مجبور می‌کنیم در بازاری که اختلاف قیمت آن زیاد است، ارز خود را ارائه کند که این نکته در گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس نیز آمده بود.

ارز چند نرخی و چند نکته

همان طور که گفته شد، در اوضاع کنونی اقتصاد کشورمان، نرخ ارز با چند نرخ اعلام می‌شود؛ از یک سو شاهدیم با وجود پایان سیاست ارز ترجیحی در دولت رئیسی، همچنان سایت بانک مرکزی از دلار به نرخ ۴۲۰۰ خبر می‌دهد و در سامانه‌ای دیگر با نام سنا یا همان «ای تی اس» نیز دلار در محدوده ۳۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. همچنین نرخ دلار نیمایی نیز که مورد انتقاد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و بسیاری از فعالان اقتصادی است، این روز‌ها در محدوده ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان ارزش گذاری می‌شود.

اما نرخ دیگری برای ارز نیز با نام نرخ بازار متشکل ارزی داریم که این نرخ نیز  امروز 17 دی با 37 هزار و 800 تومان معامله شد. و نرخ توافقی دلار نیز امروز به رقم ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. در این میان، نرخ بازار آزاد یا همان بازار غیررسمی نیز با وجود حجم معاملاتی اندک نسبت به معاملات سامانه نیما، این روز‌ها به کانال 40 هزار تومان هم رسید.

بنابراین همانطور که دیده می شود، اقتصاد کشورمان با ارز چند نرخی دست و پنجه نرم می‌کند و همچنان بستر مناسب برای تک نرخی شدن ارز از سوی سیاست گذار ارزی فراهم نشده؛ رویه‌ای که منجر به ایجاد رانت و تشکیل صف خرید دلار توافقی و مسافرتی شده است.

جزئیات مهمِ لایحه بودجه؛ نرخ دلار چقدر می‌شود؟

تسنیم نوشته است براساس پیگیری‌های انجام‌شده کل بودجه سال ۱۴۰۲، در مجموع به ۵۰۰۰هزار میلیارد تومان رسیده است و درآمد‌های مالیاتی حدود ۷۰۰هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که با احتساب درآمد‌های حاصل از عوارض گمرکی به ۸۲۰هزار میلیارد تومان رسیده است.

در بودجه نیز شاهد افزایش حقوق ۲۰ درصدی هستیم البته همچنان مدل دقیق این افزایش مشخص نیست و در نهایت باید دید که در مجلس چه تصمیمی در این خصوص گرفته می‌شود.

براساس شنیده‌ها پیشنهاد ابتدایی نرخ ارز در بودجه ۲۶ هزار تومان بوده که مورد موافقت قرار نگرفته است، به‌نظر می‌رسد که نرخ ۲۳ هزار تومان که در بودجه سال گذشته نیز قرار گرفته بود در بودجه سال آینده نیز قرار خواهد داشت.

پیش بینی ها در خصوص نرخ دلار

 تجارت نیوز نوشته است اگرچه قیمت دلار تا ۴۳ هزار تومان هم بالا رفت اما تغییر ناگهانی رئیس کل بانک مرکزی، سرآغاز کاهش قیمت دلار بود. قیمت دلار طی چند روز با ریزش‌های متوالی وارد کانال ۳۹ هزار تومان شد و همچنان در همین محدوده در نوسان است.

برخی معتقدند دلار در حال کف‌سازی در محدوده ۴۰ هزار تومان است اما برخی دیگر از کارشناسان می‌گویند با برخی اقدامات و اصلاحات شاید بتوان به دوران دلار ۳۲ هزار تومان هم برگشت. آنچه در دامه می‌آید دیدگاه برخی از کارشناسان این حوزه درباره آینده قیمت دلار است.

دلار

سکه و دلار راه خود را از هم جدا کردند / آخرین قیمت دلار و سکه امروز 14 دی 1401 

در اقتصادی همانند اقتصاد ایران قیمت دلار اصلی‌ترین محرک برای بازار طلا و سکه محسوب می‌شود، اما در چند روز گذشته دلار و سکه مسیری تقریبا متفاوت را طی کرده‌اند. امروز نیز با وجود کاهش قیمت نسبی دلار، سکه نسبت به قیمت آخرین قیمت روز گذشته سکه امامی روندی افزایشی طی است که این روند را می‌توان ناشی از افزایش قیمت انس طلای جهانی دانست. قیمت طلا (18عیار) در لحظه تنظیم این گزارش یک میلیون و 800 هزار تومان است.

قیمت سکه امامی بر اساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، اکنون 20 میلیون و 268 هزار تومان است و نسبت به قیمت بازگشایی بازار مسیری صعودی را طی کرده است.

Screenshot 2023-01-04 140718

حباب این نوع سکه در این لحظه یک میلیون و 710 هزار تومان است که نسبت به روز گذشته کاهش را تجربه کرده است. قیمت روز گذشته این فلز ارزشمند 19 میلیون و 354 هزار تومان تومان بوده و بر همین اساس قیمت سکه نسبت به آخرین قیمت روز گذشته افزایشی ارزیابی می‌شود.

قیمت سکه بهار آزادی نیز اکنون در لحظه تنظیم این گزارش به 18 میلیون و 997 هزار تومان قیمت دارد. حباب این نوع فلز ارزشمند دو میلیون و 927 هزار تومان برآورد می‌شود که نسبت به قیمت قبلی آن افزایش داشته است.

آخرین نرخ روز گذشته سکه بهار آزادی 19 میلیون و 209 هزار تومان ثبت شده است. این نوع سکه بر خلاف سکه امامی روندی کاهشی را طی کرده است. 

تحلیگران معتقدند در صورت کاهش قیمت دلار تا کانال‌های 35 و 34 هزار تومان، سکه هم روندی کاهشی را در پی می‌گیرد و وارد کانال‌های نزولی‌تر می‌شود./ تجارت نیوز

قیمت دلار در بازار امروز 1401/10/14 ساعت 13:20 با 3,070 (0.78%)% کاهش ، 394,460 تومان اعلام شده است. روز جاری برای دلار با 10,470 ریال کاهش نسبت به روز گذشته و با رقم 387,060 ریال آغاز شد  و طی معاملات امروز، 395,100 ، بیشترین مقدار و 386,820 نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

دلار

قیمت سکه و ارز 13 دی ماه

 براساس گزارش میدانی ایسنا از بازار ارز، جو حاکم در بازار نسبت به روز گذشته تفاوت داشت و این بود که با توجه به پایین‌تر آمدن نرخ‌ها در صرافی‌ها، دلالان هم قیمت خود را نسبت به روز گذشته کاهش داده بودند. البته از نظر تراکم جمعیت و رفت و آمدها، حال و هوای بازار فرق چندانی با دیروز نداشت.

قیمت خرید دلار در صرافی‌ها نسبت به روز گذشته با کاهش همراه شده و از ۳۷ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۳۷ هزار و ۷۰۰ تومان خریده می‌شود.

نرخ فروش دلار نیز از ۳۷ هزار و ۹۰۰ تومان تا حدود ۳۸ هزار تومان متفاوت است.

نرخ یورو اما تغییر چندانی در صرافی‌ها نسبت به دیروز ندارد و از ۳۹ هزار و ۷۰۰ تومان تا حدود ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می‌شود.

قیمت فروش هر یورو نیز نهایتا تا ۴۱ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است.

دلالان بازار ارز هم که می‌دانستند امروز نیز نرخ‌ها پایین آمده، مجبور شدند قیمت‌هایشان را پایین تر آوردند؛ به گونه‌ای که نرخ خرید هر دلار آمریکا در پیاده‌روهای خیابان فردوسی از ۳۹ هزار تومان تا ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان به حدود ۳۸ هزار تا ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است و قیمت فروش آن نیز با کاهش حدود هزار تومانی از ۳۹ هزار و ۲۰۰ تومان تا حدود ۴۰ هزار تومان در نوسان بود.

سکه

 

 در بازار آزاد تا ظهر امروز 13 دی ماه، قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌ میلیون و 789 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 18 میلیون و 700 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 19 میلیون و 200 تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 11 میلیون و 700 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 8 میلیون و 400 تومان و سکه یک‌گرمی 4 میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 7 میلیون و 750 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1850 دلار است.

علاوه بر این، در بازار متشکل ارزی در لحظه انتشار این گزارش، قیمت فروش دلار توافقی 37 هزار و 490 تومان اعلام شده است. قیمت فروش یوروی توافقی نیز معادل 41 هزار و 421 تومان اعلام شده است. / تسنیم  

Screenshot 2023-01-03 143838

به گزارش اقتصادنیوز ، عصر روز گذشته اعلام‌شد که نرخ دلار به صورت رسمی‌ در تهران‌ریزش کرده و به تبع آن قیمت سکه امامی (رسمی)  آرایش نزولی به خود گرفته است.

قیمت سکه‌ عصر دیروز 18 میلیون و 800 هزار تومان بود. تحلیلگران فنی بازارسکه باور دارند که این فلز گرانبها در محدوده 18 میلیون و 250 هزار تومان حمایت سنگینی دارد و به‌راحتی این نقطه را از دست نخواهد داد.

این دسته از تحلیلگران باور دارند که نقطه مقاومتی این بازار محدوده 18 میلیون و 800 هزار تومان است و سکه در صورت شکست آن، می‌تواند وارد کانال 19 میلیون تومانی شود.

سکه

آخرین قیمت سکه و ارز در روز 12 دی ماه

 در بازار امروز قیمت سکه رسمی در مقایسه با روز گذشته ثابت ماند. قیمت سکه امامی تا حدود ساعت 12 ظهر امروز  در بازار رسمی با 19 میلیون تومان معامله شد.

 

Screenshot 2023-01-02 134752

قیمت دلار هم در بازار متشکل تا ظهر امروز در محدوده 37 هزار تومان به فروش رسید. قیمت یورو امروز در محدده 41 هزارو 619 تومان قرار گرفت.

01

قیمت طلا در روز 11 دی ماه

هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌ میلیون و 823 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 17 میلیون و 800 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 18 میلیون و 100 تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 11 میلیون و 600 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 8 میلیون و 600 تومان و سکه یک‌گرمی 4 میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 7 میلیون و 900 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1824 دلار است.

علاوه بر این، در بازار متشکل ارزی در لحظه انتشار این گزارش، قیمت فروش دلار توافقی 37 هزار و 491 تومان اعلام شده است. قیمت فروش یوروی توافقی نیز معادل 38 هزار و 900 تومان اعلام شده است.

Screenshot 2023-01-01 183813

قیمت طلا در روز شنبه دهم دی ماه سال ۱۴۰۱ 

قیمت سکه امامی امروز شنبه دهم دی ماه سال ۱۴۰۱ به ۱۹ میلیون و ۷۰۵ هزار تومان رسید و حباب این سکه روی رقم ۲ میلیون و ۲۶۷ هزار تومان ماند. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت یک میلیون و ۸۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

قیمت سکه (تا لحظه تنظیم گزارش)

سکه قیمت امروز (تومان) حباب (تومان)
سکه امامی (طرح جدید) ۱۹.۷۰۵.۰۰۰ ۲.۲۶۷.۰۰۰
سکه بهار آزادی ۱۹.۰۰۳.۰۰۰ ۱.۵۵۹.۰۰۰
نیم سکه ۱۱.۴۰۰.۰۰۰ ۲.۶۸۰.۰۰۰
ربع سکه ۸.۹۰۰.۰۰۰ ۴.۵۳۸.۰۰۰
سکه گرمی ۴.۴۰۰.۰۰۰ ۲.۲۵۲.۰۰۰

قیمت طلا (تا لحظه تنظیم گزارش)

طلا قیمت امروز (تومان)
۱۸ عیار ۱.۸۲۵.۵۰۰
۲۴ عیار ۲.۴۳۳.۹۰۰
طلای دست دوم ۱.۸۰۱.۱۰۴
مثقال طلا ۷.۸۸۹.۰۰۰
انس طلا ۱۸۲۳ دلار و ۹۵ سنت

همچنین قیمت انس طلا نیز در بازار جهانی ۱۸۲۳ دلار و ۹۵ سنت است.