به گزارش ایرنا، زمان نام‌نویسی از نامزدهای انتخاباتی ریاست فدراسیون وزنه‌برداری روز دوشنبه به پایان رسید. در پایان مهلت قانونی ثبت‌نام ریاست این فدراسیون، سجاد انوشیروانی، ایوب بهتاج، جلیل امیری و آرین حاتمی ثبت نام کردند. انوشیروانی در انتخابات سه سال پیش هم یکی از مدعیان جدی رسیدن به کرسی ریاست فدراسیون بود اما نتوانست حد نصاب لازم را از مجمع برای ریاست فدراسیون کسب کند.

در آن انتخابات علی مرادی با ۲۲ رای به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شد و سجاد انوشیروانی نیز با ۱۱ رای در جایگاه دوم قرار گرفت اما نتایج آن انتخابات پس از سه سال توسط دیوان عدالت اداری ابطال شد. علی مرادی در مجمع انتخاباتی تیر ۱۳۹۸ نتوانسته بود حد نصاب نصف بعلاوه یک را کسب کند و این موجب شد تا نایب قهرمان المپیک لندن با طرح شکوائیه به دنبال ابطال نتایج آن انتخابات باشد.

با ابطال نتیجه مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری، سجاد انوشیروانی به عنوان سرپرست فدراسیون این فدراسیون انتخاب و سرپرستی وی از خرداد تا کنون نیز ادامه دارد. حضور انوشیروانی پس از ۶ ماه در فدراسیون این سوال را ایجاد کرده که آیا او می‌تواند با وجود آنکه یکی از مدعیان و نامزدهای رسیدن به کرسی ریاست فدراسیون است همچنان در پست سرپرستی فعالیت کند و اگر حضور وی در پست سرپرستی با اعتراص سه کاندیدای دیگر مواجه شود وزارت ورزش و جوانان چه تصمیمی خواهد گرفت؟

پاسخ این سولات را پیش از این بنیامین شکوه‌فر معاون سابق حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش داده بود.

وی مردادماه سال جاری در گفت وگویی با اشاره به حضور سرپرست فدراسیون فوتبال در انتخابات این فدراسیون گفت: در تمامی فدراسیون‌ها شرایط به گونه‌ای است که سرپرست فدراسیون نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند و فقط این وضعیت را در فدراسیون فوتبال می‌بینیم.

با فرض عدم تغییر در اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی در ۶ ماه گذشته و استناد به سخنان شکوه‌فر، باید گفت که فدراسیون وزنه‌برداری نیز تابع قوانینی است که مبنای برگزاری سایر انتخابات‌ها می‌باشد و این احتمال وجود دارد که وزارت ورزش و جوانان سرپرست جدید برای فدراسیون انتخاب کند.