به گزارش ثریا آیفون ۱۵ اولترا – iPhone ۱۵ Ultra تفاوت‌هایی اساسی با آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد داشت. در اینجا نگاهی خواهیم داشت به برخی قابلیت‌های و مشخصات احتمالی نسل بعدی گرانقیمت ترین پرچمدار اپل.

 

در میان چهار مدل از گوشی‌های پرچمدار آیفون ۱۴، مدل پرو مکس تا به امروز محبوب‌ترین و موفق‌ترین محصول بوده است و آیفون ۱۴ پرو در جایگاه بعدی قرار دارد. این استقبال خریداران از نسخه‌های پرو و پرو مکس iPhone ۱۴ اپل می‌تواند تاثیر بسزایی در نسل بعدی محصولات این کمپانی داشته باشد.

گوشی ۶.۱ اینچی آیفون ۱۴ و نمونه بزرگ‌تر و ۶.۷ اینچی آن، آیفون ۱۴ پلاس، هر دو آپگریدهایی حداقلی برای نمونه‌های سال ۲۰۲۱ به شمار می‌روند. این در حالی است که مدل‌های Pro و Pro Max که آن‌ها هم به ترتیب ۶.۱ و ۶.۷ اینچی هستند، از طراحی جدیدی بر مبنای جزیره دینامیک بهره برده و به پردازنده جدید A۱۶ Bionic و دوربین‌های با رزولوشن بالاتر مجهزند.

به گزارش مینگ چی کو، تحلیلگر مطرح محصولات اپل، تقاضا برای مدل‌های معمولی و پلاس از آیفون ۱۴ به حدی پایین بوده که اپل ظرفیت تولید این محصولات را به نسخه‌های پرو و پرو مکس منتقل کرده است. در این میان، نسخه Pro Max به تنهایی باعث افزایش ۶۰ درصدی میزان تقاضا برای نسخه‌های پرو از آیفون ۱۴ شده است.

آیفون ۱۵ اولترا چه تفاوتی با سایر مدل‌های iPhone ۱۵ خواهد داشت؟

بر اساس نتایج گزارش شده توسط کو، کاربران به پیشرفت مدل‌های پرو و پرو مکس iPhone ۱۴ در مقایسه با نسل قبل روی خوش نشان داده و مایلند برای آن‌ها هزینه بیشتری پرداخت کنند. بر این اساس، می‌توان انتظار داشت که اپل در نسل آینده هم تفاوت‌های مهمی را بین نسخه‌های حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای iPhone ۱۵ ایجاد کند.

همچنین اقبال کاربران به نسخه پرو مکس همچنین احتمالا تفاوت‌های بیشتر میان مدل‌های حرفه‌ای آیفون ۱۵ را نیز در پی خواهد داشت. در این بین باید توجه کرد که بر اساس اطلاعات لو رفته، اپل نامگذاری آیفون‌های سال آینده خود را نیز دستخوش تغییر کرده و گرانقیمت‌ترین مدل آیفون‌هایش را با نام آیفون ۱۵ اولترا معرفی خواهد کرد.

مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ نیز مدتی پیش اطلاعاتی مشابه را منتشر نمود و اعلام کرد که سال آینده، نسخه اولترا از iPhone ۱۵ با تغییراتی بزرگ‌تر رونمایی خواهد شد.

بسیاری صاحب‌نظران عقیده دارند که آیفون ۱۵ اولترا تنها مدلی از iPhone ۱۵ خواهد بود که به دوربین‌های پریسکوپ برای بزرگنمایی حرفه‌ای و قدرتمند مجهز می‌شود. با این وجود، مشخص نیست که آیا این گوشی به نخستین آیفون تاریخ با چهار دوربین در پشت تبدیل خواهد شد یا خیر!

همچنین برخی دیگر هم معتقدند که iPhone ۱۵ Ultra از دو دوربین در جلو بهره برده و قادر به ثبت ویدیوهای با رزولوشن ۸K خواهد بود.‌ بعلاوه، افزایش حافظه داخلی نسخه پایه این پرچمدار آینده اپل در مقایسه با محصولات کنونی هم یکی دیگر از شایعات بزرگی است که پیرامون آن وجود دارد.

نسخه‌های پرو و اولترا از آیفون ۱۵ همچنین به تراشه A۱۷ Bionic اپل مجهز خواهند بود؛ هرچند که در شرایط کنونی و با بروز اختلافاتی میان اپل و TSMC مشخص نیست که آیا این تراشه‌ها با معماری جدید سه نانومتری ساخته خواهند شد یا خیر!

در حال حاضر اختلاف میان نسخه‌های پرو و پرو مکس از آیفون ۱۴ تنها به اندازه صفحه نمایش محدود می‌شود. با این وجود، هر دوی این گوشی‌ها، محصولات فوق‌العاده‌ای هستند که در شمار بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۲ قرار می‌گیرند. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده پیرامون نسل بعدی آیفون، می‌توان انتظار داشت تفاوت بین این دو گوشی بیش از پیش افزایش یابد.