به گزارش گروه حج و زیارت خبرگزاری فارس، غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و سخنگوی ستاد اربعین ایران در عراق در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی فارس به کربلای معلی گفت: باید از حماسه پیاده‌روی اربعین در جهت وحدت بین دو ملت ایران و عراق استفاده کرده و پیوند و برادری با عراقی‌ها یکی از اهداف ماست. 

وی گفت: در همین خصوص با برنامه ریزی‌هایی که انجام شد، قرار گذاشتیم موکب‌هایمان به صورت مشترک بنا شوند و هیچگاه گفته نشود اینجا عراقی یا ایرانی است. با این کار، هر فردی می‌تواند به امام حسین(ع) خدمت کند. 

اباذری خاطرنشان کرد: الحمدلله امسال وضعیت موکب‌های مشترک خیلی خوب است و ما همواره تلاشمان این است که هیچ نقطه اختلافی بین ما و دولت و مردم عراق وجود نداشته باشد. همانطور که گفتم، اربعین فرصتی برای وحدت بین این دو ملت است. 

GpuQvHYK1c4Y

وی افزود: حتما امام حسین(ع) هم کمک خواهد کرد تا در این جهت بهره‌برداری خوبی صورت گیرد و هم برادری بین دولت‌ها بیشتر شود. 

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق با توصیه به زائران کشورمان گفت: قاعده میزبانی عراقی‌ها را رعایت کنید. قاعده‌ای که باعث می‌شود آنها اگر یک ماه هم میهمانی خانه‌شان باشد به او نمی‌گویند برو؛ اما اخلاق میهمانی این است اگر یک شب در منزل یک میزبان عراقی ماندید، به همین مقدار بسنده کنید و اجازه دهید زوار دیگری هم در این منازل خستگی راه را به در کنند. 

وی ادامه داد: ماندن در کربلا و نجف و موکب‌ها را به حداقل یک شب برسانیم و اجازه دهیم هموطنان دیگر خودمان هم برای زیارت امام حسین(ع) آماده شوند.