به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی شامگاه جمعه در مجلس یادواره شهدای هسته‌ای و همچنین شهدای محدوده پایگاه آیت الله سعیدی شهرستان کاشان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به جهاد تبیین اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا یکی از اقداماتی است که از جنس جهاد تبیین مورد نظر ایشان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر لازم است بیش از هر زمان ممکن دیگر روی نقشه‌های دشمن تمرکز کنیم، ابراز داشت: این موضوع بیشتر به ما فهم درک صحیحی از راهی که شهدا در آن گام نهاده‌اند را می‌دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به دسیسه چینی و دشمنی استکبار جهانی بر علیه جمهوری اسلامی تصریح کرد: مهمترین علت این دشمنی برمی‌گردد به روحیه استقلال طلبی مردم ایران چراکه تقویت این روحیه منافع آنها را به خطر انداخته است.

وی با بیان اینکه دشمن و نظام استکبار برای متوقف کردن پیشرفت ایران اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است، گفت: زمانی آنها به جنگ روی آوردند و حالا هم با ایجاد فتنه در داخل کشور برای ناامن کردن جامعه تلاش می‌کنند.

اسلامی با اشاره به فعالیت‌های منافقین از ابتدای انقلاب تاکنون بر علیه مردم افزود: منافقین بیش از ۱۲ هزار نفر را در کشور با ترور به شهادت رساندند که بخش زیادی از این افراد زنان و کودکان بودند.

منافقین با جعل مدرک و دروغ سرایی برای پرونده هسته‌ای ایران به مردم خیانت می‌کنند

وی با اشاره به اینکه منافقین در حال حاضر هم با جعل مدرک و دروغ سرایی برای پرونده هسته‌ای ایران اسلامی در حال خیانت به مردم هستند، خاطرنشان کرد: منافقین و دشمن فهمیده است که با ترور دانشمندان هسته‌ای هیچ موفقیتی در متوقف کردن پیشرفت‌های هسته‌ای ندارد و از این رو با دسیسه‌های فراوان و تحریم مردم می‌خواهد مقاومت ملت ایران را بشکند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به پیشرفت‌های دانشمندان ایران در رسیدن به تکنولوژی روز دنیا تاکید کرد: در بحث فناوری هسته‌ای فعلاً در ابتدای راه هستیم و انشاالله با قدرت هم پیش می‌رویم.

وی با بیان اینکه فناوری هسته‌ای یک دریای بیکران است، گفت: تثبیت شدن شرایط کنونی می‌تواند یک پیش نیاز برای مسیر و افق آینده کشور در این راه باشد.

اسلامی با اشاره به استفاده‌های مختلف انرژی هسته‌ای در علوم فضایی، انرژی، ترابری، پزشکی و غیره خاطرنشان کرد: در برنامه‌های خود هدف گذاری نیروگاه‌های جدید را تعریف کرده‌ایم و در این امر مصمم هستیم.

نگاه ما به انرژی هسته‌ای علمی است

وی با اشاره به اینکه نگاه ما به انرژی هسته‌ای علمی است، اظهار داشت: با این نگاه تحریم‌ها را هم پشت سر می‌گذاریم چرا که داشتن ظرفیت فناوری‌های نوین برای کشور قدرت است و ابرقدرت‌ها چشم دیدن این پیشرفت‌های کشور را ندارند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه هدف دشمن طی چند سال اخیر پایین آوردن ارزش پول ملی بوده است، ابراز داشت: همه فعالیت‌های آفندی و پدافندی باید در این جنگ اقتصادی حفظ ارزش پول ملی باشد.