به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، مرزهای زمینی و هوایی با عراق از روز گذشته، مجدد بازگشایی شد و زائران پس از احراز تأمین امنیت زائران در خاک عراق از سوی ستاد اربعین، می‌توانند از مرزهای مختلف به زیارت اربعین مشرف شوند.

پیش‌بینی شده که امسال بیش از پنج میلیون ایرانی در ایام اربعین به عراق مشرف شوند. بسیاری از ایرانیان نیز مسیر نجف - کربلا را طی می‌کنند که این مسیر حدود ۸۰ کیلومتر است و زائران اربعین، معمولاً سه روز عمودهای این مسیر را پیاده طی می‌کنند.

در مسیر پیاده‌روی اربعین تاول زدن پا یکی از مشکلات شایع است که در این بخش از «دانستنی‌های زائر» به نکات مهم برای پیشگیری از تاول زدن پا در مسیر پیاده‌روی اربعین و عمودهایی که موکب‌ خدمات درمان تاول را ارائه می‌دهند، می‌پردازیم:

۱. از کفش نو و جدید برای پیاده‌روی اربعین استفاده نکنید. بلکه با کفش سبک یا دمپایی که با آن احساس راحتی می‌کنید، به زیارت بروید.

۲. چند جفت جوراب نخی به همراه داشته باشید و هر روز جوراب‌های خود را عوض کنید.

۳. قبل از پوشیدن جوراب دور انگشتان را چسب ضدحساسیت بزنید.

۴. پای خود را در محل‌هایی که امکان شست‌‌وشو وجود دارد، با آب خنک بشویید و پس از خشک کردن، روغن بنفشه یا پماد A+D بمالید.

۵. اگر پای‌تان تاول زد، با بتادین محل تاول را ضدعفونی کرده و از ترکاندن آن جلوگیری کنید.

۶. سعی کنید محل تاول خشک ‌باشد که برای این منظور استفاده از چسب زخم، گزینه مناسبی است.

۷. در زمان باقی‌مانده تا سفر در صورت امکان پای خود را حنا کنید تا پوست پا سفت‌تر شده و از حساسیت جلوگیری شود.

۸. ‌در صورتی که پای‌تان تاول زد و برای ادامه مسیر با مشکلاتی مواجه شدید، به عمودهای ۲۸۵ ، ۵۲۹، ۱۱۲۷ مسیر نجف تا کربلا که موکب‌های درمان تاول مستقر هستند، مراجعه کنید.