به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این وزارتخانه؛ «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از روند گفتگو‌های سیاسی و راه حل‌های مسالمت آمیز که وحدت ملی، ثبات و تمامیت ارضی لیبی را حفظ و خواسته‌های بر حق مردم را برای توسعه و شکوفایی این کشور تامین کند، حمایت می‌کند.

درگیری مسلحانه ای روز شنبه بین نیرو‌های وابسته به «فتحی پاشاغا» نخست وزیری که از سوی پارلمان برای تشکیل دولت مأمور شده و نیز نیرو‌های وابسته به «عبدالحمید الدبیبه» نخست وزیر دولت وحدت ملی رخ داد. شبکه الجزیره به نقل از وزارت بهداشت لیبی گزارش داد که در این درگیری‌ها ۱۲ نفر کشته و ۸۷ نفر زخمی شده‌اند.

براساس این گزارش، «عبدالحمید الدبیبه» نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی شامگاه شنبه گفت: درگیری‌های روز شنبه در طرابلس، از داخل و خارج این کشور برنامه‌ریزی شده بود.

الدبیبه با انتشار پیامی ویدئویی و تصاویر حضور خود برای بازرسی از وضعیت طرابلس بعد از درگیری‌های روز شنبه، اظهار داشت: «ما برای کشته‌شدگان درگیری طرابلس آرزوی رحمت داریم و برای مجروحان بهبودی خواستاریم».

لیبی با بحران سیاسی و درگیری بین دو دولت مواجه است؛ دولتی به ریاست پاشاغا که از سوی پارلمان مأمور تشکیل آن شده و دیگری دولت الدبیبه که با واگذاری قدرت به دولت پاشاغا مخالف است.