به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، در برنامه «صف اول» که شب گذشته روی آنتن رفت، در مورد تعرفه‌های پرستاری گفت: تعرفه پرستاری پس از ۱۵ سال به تصویب هیأت دولت رسید و آخر شهریور اجرایی می‌شود و از ابتدای سال ما همه پرداختی‌ها را انجام خواهیم داد.

محمد میرزابیگی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: بر اساس صورت جلساتی که مستندات آن موجود است، پرداخت تعرفه‌های پرستاری از سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ اعمال می‌شود.

وی با اشاره به جلسه‌ای که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برگزار شده بود، افزود: در این جلسه، نمایندگانی از وزارت بهداشت، بیمه‌ها، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی حضور داشتند و بر سر اعتبار پرداختی بابت تعرفه‌های پرستاری، توافق صورت گرفت.

اعلام جزئیات بودجه و زمان اعمال تعرفه پرستاری + اسناد

میرزابیگی گفت: بر اساس صورت جلسه‌ای که در همان نشست امضا شده است، رقم ۳ تا ۳۷۵ میلیارد تومان مربوط به سه ماه آخر سال ۱۴۰۰ می‌بایست توسط وزارت بهداشت، سازمان بیمه سلامت و سازمان برنامه و بودجه به تعرفه پرستاری اختصاص یابد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در ادامه به جلسه‌ای که در محل دفتر معاون اجرایی ریاست جمهوری با موضوع تعرفه‌های پرستاری برگزار شد، اشاره کرد و افزود: در آن جلسه هم مجدداً همان صورتجلسه کمیسیون بهداشت و درمان، مطرح و برای رئیس جمهور ارسال می‌شود و رئیس جمهور نیز همان را برای همه دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرده است.

اعلام جزئیات بودجه و زمان اعمال تعرفه پرستاری + اسناد

وی ادامه داد: محل اعتبارات پرداختی بابت تعرفه‌های پرستاری مشخص است و اجرای آن از سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ اعمال می‌شود.

اعلام جزئیات بودجه و زمان اعمال تعرفه پرستاری + اسناد

میرزابیگی گفت: دستگاه‌های مربوطه می‌بایست اعتبار سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ را با پرستاران تسویه کنند.

وی تاکید کرد: بعد از این دو توافق و صورت جلسه که اسناد آن نیز موجود است، هیچ توافق جدیدی بابت تعرفه‌های پرستاری انجام نشده است.

میرزابیگی در واکنش به اظهار نظر وزیر بهداشت در برنامه «صف اول» که عنوان کرده بود تعرفه‌های پرستاری از ابتدای سال ۱۴۰۱ اعمال می‌شود، گفت: نظر وزیر محترم است، اما به نظر می‌رسد معاونان وزیر، مستندات آن جلسات را به رؤیت وی نرسانده اند. زیرا، دو معاون توسعه و پرستاری وزارت بهداشت در نشست حضور داشتند و صورت جلسه را امضا کردند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در ادامه به بودجه تعرفه‌های پرستاری در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: بودجه‌ای که مجلس شورای اسلامی برای اجرای تعرفه‌های پرستاری در سال ۱۴۰۱ تصویب کرده است، ۵,۲۰۰ میلیارد تومان است که با رایزنی‌های سازمان نظام پرستاری صورت گرفت.

وی در واکنش به شائبه‌هایی مبنی بر اینکه گفته می‌شود با اختصاص بودجه ۵۲۰۰ میلیارد تومانی، منابع قبلی مربوط به کارانه ها حذف خواهد شد، گفت: اصلاح چنین موضوعی صحت ندارد و این ۵۲۰۰ هزار میلیارد، جدا از ۱۶۲۰ میلیارد تومانی است که از قبل بابت کارانه پرستاری اختصاص می‌یافت. بنابراین، در سال جاری؛ مجموع این اعتبارات برای تعرفه‌های پرستاری اعمال می‌شود.