به گزارش خبرگزاری فارس از تهران؛ با توجه به هشدارهای هواشناسی، اواخر شامگاه چهارشنبه و بامداد امروز پنجشنبه شاهد بارش شدید باران در نقاط مختلف استان تهران بودیم که بر اثر این بارش‌ها در چند نقطه از استان تهران، آب گرفتگی و و سیلاب به وقوع پیوست.

منطقه کن امامزاده داود و شهرستان های پردیس، دماوند، شمیرانات، ملارد و پاکدشت نیز دچار سیلاب و آب گرفتگی شدید شدند که در سیلاب کن، هشت نفر مصدوم و دو نفر جان باختند.

آماده باش تمامی عوامل راهداری استان تهران

عادل مصدقی معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران، در این خصوص در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: با توجه به هشدار نارنجی هواشناسی، مبنی بر بارش شدید باران و احتمال آب گرفتگی و وقوع سیلاب در استان تهران، تمامی عوامل راهداری استان تهران به حالت آماده باش کامل درآمدند.

وی گفت: بامداد امروز با اعلام گزارش ریز سنگ در محورهای رودبار قصران، عوامل راهداری با تجهیزات سنگین و نیمه سنگین در منطقه حاضر و به خدمات رسانی پرداختند.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران ادامه داد: در منطقه کن تهران، علی رغم خارج بودن حوزه راهداری در آن منطقه، شاهد وقوع سیلاب و گرفتار شدن مردم در بین گل و لای، در منطقه حاضر و مشغول خدمات رسانی به هموطنان هستیم.

مصدقی عنوان کرد: این بارش ها ادامه دارد و از هموطنان درخواست داریم نزدیک رودخانه ها نشوند و در صورت نیاز با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

عوامل هلال احمر استان تهران در آماده باش کامل

شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: بر اثر این بارش های بامداد امروز، در نقاط غربی و جنوبی استان، شاهد آب گرفتگی و وجود گل و لای به ویژه در منطقه کن «امامزاده داود» هستیم.

وی گفت: تمامی عوامل عملیاتی هلال احمر استان تهران در آماده باش کامل قرار گرفتند و چند تیم امداد و نجات از جمله واکنش سریع و تیم های امداد و نجات در شهرستان های تهران، شمیرانات، پاکدشت و ملارد با توجه به شدت آب گرفتگی ها، مشغول امداد رسانی به هموطنان هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران اضافه کرد: تیم واکنش سریع و سه تیم عملیاتی هلال احمر شهرستان تهران به منطقه امامزاده داوود پایتخت اعزام شدند، یک تیم به همراه راهداری در منطقه فشم شهرستان شمیرانات حضوردارد، یک تیم امداد‌ و نجات در محدوده نیروگاه برق شریف آباد پاکدشت مشغول رهاسازی خانواده ای گرفتارشده هستند و یک تیم نیز در روستای قشلاق ملارد، به امدادرسانی پرداختند.

فتحی خاطرنشان کرد: شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر استان تهران جهت دریافت حوادث احتمالی در خدمت هموطنان در استان تهران است و در صورت نیاز، تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران در مناطق حادثه دیده حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: در حال حاضر ۲۳ تیم عملیاتی، ۲ تیم آنست (جست‌وجو و نجات با سگ‌های زنده یاب) با استفاده از ۱۳ خودروی کمک‌دار، ۴ آمبولانس و ۳ خودروی نجات مشغول خدمت‌رسانی به متاثرین و جست‌وجو مفقودین هستند.

حضور وزیر کشور و استاندار و شهردار تهران در منطقه

۰۹:۰۰ / دستور رئیسی برای رسیدگی به سیل‌زدگان امامزاده داوود (ع)

رئیس‌جمهور از استاندار تهران خواست تا کلیه امکانات امدادی اعم از هلال احمر، شهرداری و ستاد مدیریت بحران را برای تسریع در عملیات امداد و نجات و نیز تمهید پیش‌بینی‌های لازم برای پیشگیری از حوادث مشابه سیل در امامزاده داوود (ع)، بسیج کند.

ساعت ۹:۲۰ / تشکیل جلسه ستاد بحران با حضور وزیر کشور

جلسه ستاد بحران با حضور وزیر کشور، شهردار تهران، استاندار تهران، رئیس جمعیت هلال احمر کشور در منطقه امام زاده داوود برگزار شد.

با دستور دکتر وحیدی وزیر کشور محسن منصوری استاندار تهران فرمانده عملیات در حادثه سیل بخش کن و روستای امام زاده داود (ع) شد. وزیر کشور از تمانی دستگاه های اجرایی ،عملیاتی و امداد رسان در سطح ملی خواست تا با استاندار تهران در این خصوص همکاری کنند.

وزیر کشور بیان کرد: شمار افرادی که احتمالا در گل و لای گرفتار شده‌اند مشخص نیست. تلاش‌های نیروهای امدادی از لحظه وقوع سیل ادامه دارد.

وی گفت: استاندار تهران شهردار تهران رئیس هلال احمر و نیروهای انتظامی و امدادی در منطقه حاضر هستند تا کار با سرعت و دقت بیشتری ادامه پیدا کند.

 ساعت ۱۰:۰۰ / افزایش تعداد فوتی‌های سیل کن به سه نفر

مرتضی مرادی پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار کرد: دقایقی پیش پیکر سومین فرد که در محل حادثه امامزاده داوود، جان خود را از دست داده اند توسط امدادگران هلال احمر بیرون کشیده شد.

وی ادامه داد: تا کنون در این حادثه ۳ نفر جان خود را از دست داده اند و ۹ نفر مصدوم شدند.

ساعت ۱۰:۲۰ / انتقال ۵۰۰ نفر به مناطق امن

رئیس جمعیت هلال احمر از انتقال ۵۰۰ نفر از  اهالی به مناطق امن خبر داد.