به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، سید صادق حسینی اعلام کرد: تحقق از سرگیری سفرهای عمره منوط به حمایت کنسولی از زائران کشورمان است و در حال حاضر سفارتخانه یا دفتر کنسولی در عربستان نداریم؛ در صورتی که حمایت کنسولی محقق شود، منعی برای سفرهای عمره وجود ندارد.

وی در باره حج تمتع امسال هم گفت: حج تمتع امسال را باچهار شعار عزت، کرامت، امنیت و سلامت زائران آغاز کردیم و در همه مراحل حج این شعارها مورد توجه بوده و این شعارها و راهبرد تعیین شده بحمدالله محقق شده است.

حسینی در خصوص پرسشی مبنی بر هزینه‌های حج تمتع امسال گفت: واقعیت این است که هزینه‌ها در کشور ثالث به ریال محاسبه نمی‌شود بلکه با دلار است بنابراین قیمت پیش بینی شده در ابتدای حج امسال و قبل از اعزام‌ها حدود ۳ هزار و ۳۰۰ دلار محاسبه شد، اما در آستانه اعزام‌های زائران کشورمان، کشور میزبان هزینه برخی خدمات را تا ۱۲۰۰ دلار افزایش داد که جمع هزینه‌ها به ۴ هزار و ۵۰۰ دلار رسید.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: این هزینه‌ها به همراه افزایش هزینه برخی اقلام پروتئینی موجب افزایش هزینه‌های حج شد که سعی کردیم این مهم را مدیریت کنیم تا به زائران فشار تحمیل نشود و تنها یک پنجم هزینه‌های مازاد را پرداخت کنند.

حسینی در خصوص شرایط هزینه سال بعد نیز بیان کرد: برای سال آینده اگر هزینه‌های اضافی کاهش یابد قیمت‌های ما نیز کاهش می‌یابد، اما اگر تغییری نیابد و هزینه‌ها همانند امسال باشد وعده‌ای را نمی‌توان برای کاهش قیمت‌ها مطرح کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره اتمام تاریخ بازگشت حجاج کشورمان گفت: براساس برنامه ریزی‌ها عملیات حج از روز نخست اعزام‌ها اعلام کردیم که یک روز قبل از فرارسیدن ماه محرم، پروازهای بازگشت پایان می‌یابد و تمامی تلاش خود را در این خصوص انجام دادیم و بحمدالله عملیات بازگشت حجاج روز جمعه پایان می‌یابد.