به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صداوسیما، مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا در رده نوجوانان به پایان رسید.

تیم ملی وزنه برداری نوجوانان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا در مجموع با کسب 12 مدال (4 طلا، 3 نقره و 5 برنز) و کسب 360/5 امتیاز در جایگاه هفتم آسیا قرار گرفت. در این رده بندی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان ازبکستان با 702/10 امتیاز عنوان قهرمانی را به دست آورد و تیم های عربستان و قرقیزستان هر کدام به ترتیب با 602/10 و 472/8 امتیاز رده های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. همچنین تیم های قزاقستان، ویتنام و هند هم در رده های چهارم تا ششم جای گرفتند.

در رقابت های جوانان وزنه برداری آسیا امروز در دسته 109 کیلوگرم محمد مسعود ممیوند در حرکات یک ضرب با حد نصاب ۱۶۱ کیلوگرم صاحب نشان نقره شد . در این دسته ورزشکار عراقی مدال طلای یک ضرب را کسب کرد. نماینده کشورمان در حرکات دو ضرب ابتدا موفق شد وزنه 191 کیلوگرمی را بالای سر ببرد و در حرکت دوم خود هم توانست وزنه 203 کیلوگرمی را مهار کند. ممیوند در آخرین حرکت خود در دو ضرب نتوانست وزنه 213 کیلوگرم را مهار کند تا ضمن تثبیت عنوان نایب قهرمانی در حرکت دو ضرب و مجموع به مدال نقره دسته 109 کیلوگرم جوانان بسنده کرد.

همچنین در به اضافه 109 کیلوگرم جوانان ، علیرضا اسفندیاری با ثبت رکورد ۱۷۵ کیلوگرم در حرکات یک ضرب نقره گرفت. اسفندیاری در اولین حرکت خود در دو ضرب به راحتی وزنه 198 کیلوگرمی را مهار کرد. او در دومین حرکت خود هم موفق شد وزنه 206 کیلوگرمی را مهار کند. نماینده وزنه برداری جوانان کشورمان در آخرین حرکت خود در دو ضرب هم وزنه 211 کیلوگرمی را با موفقیت بالای سر برد تا به مدال نقره دو ضرب دست پدا کند. اسفندیاری در مجموع به مدال طلا دست یافت و به کار خود در رقابت های قهرمانی آسیا پایان داد.