خرید سیسمونی، لذت‌بخش‌ترین کار برای مادر پدر‌هایی است که در انتظار کودک خود هستند. آن‌ها دوست دارند بهترین‌ها را برای فرزندشان فراهم کنند تا آسایش و آرامش را از همان ابتدا به او هدیه دهند. برخی از اجزا سرویس خواب، پر‌کاربرد هستند و برخی دیگر صرفاً جنبه تزئینات دارند. در این متن به بررسی اجزای پر‌اهمیت سرویس خواب نوزاد می‌پردازیم و انواع اکسسوری‌های اتاق نوزاد را بیان می‌کنیم تا قبل از اقدام به خرید، لیست خود را تکمیل کرده باشید و خریدی لذت‌بخش را تجربه کنید. 

تخت خواب نوزاد؛ مهم‌ترین جزء سرویس خواب نوزاد

مهم‌ترین قطعه سرویس خواب نوزاد، تخت خواب است. تخت خواب نوزاد انواع مختلفی دارد که باید متناسب با سن نوزاد تهیه شود. به‌طور‌کلی، تخت نوزاد تا ۲ یا ۵ سالگی کاربرد دارد.

ارتفاع تخت نوزاد ۳۵ سانتی‌متر و طول و عرض آن ۱۴۰ در ۶۰ سانت است. همچنین، میله‌هایی که اطراف تخت تعبیه شده‌اند، از کودک در برابر افتادن محافظت می‌کنند. این تخت‌ را باید بعد از سن ۶ سالگی عوض کنید. در‌نتیجه، هنگام صرف بودجه، این نکته را مدنظر قرار دهید. معمولاً در فروشگاه کالای خواب تشک مخصوص تخت نوزاد را نیز می‌توان تهیه کرد. 

تخت خواب نوزاد کنار مادر؛ ارمغان خوابی راحت در کنار مادر

این تخت با تخت کوچک اتاق نوزاد تفاوت دارد و بهترین گزینه برای نگهداری نوزاد در کنار مادر است. تخت کنار مادر نه باید آن‌قدر بزرگ باشد که نوزاد در آن غلت بزند و نه باید آن‌قدر کوچک باشد که نتواند به‌راحتی دست و پای خود را حرکت دهد. این تخت‌خواب تا ۲ سالگی کودک کاربرد دارد و پس از سن دو‌سالگی می‌توان کودک را به تخت اصلی خود منتقل کرد. برخی از این تخت‌ها به‌صورت گهواره‌ای ساخته می‌شود و  قابلیت تبدیل به تخت نوزاد را دارد.

کالای خواب و روتختی نوزاد؛ زیبایی اتاق خواب با بهترین روتختی نوزاد

کالای خواب نوزاد از پر‌کاربرد‌ترین اجزا سرویس خواب است که در خواب راحت کودک نقش پر‌رنگی دارد. کیفیت تشک کودک، روتختی نوزاد ، پتو و بالش برای نوزاد بسیار اهمیت دارد. پوست نوزاد و کودک بسیار حساس است؛ به‌ همین دلیل، روتختی نوزاد باید با بهترین کیفیت و ضد‌حساسیت تهیه شود. جنس روتختی نوزاد بهتر است پنبه‌ای باشد. این جنس دوام بالایی دارد و نرمی آن با پوست نوزاد سازگار است.

• روبالشی

• روکوسنی

• ملحفه

• ضربه‌گیر اطراف تخت

• صفحات بالا و پایین تخت

سرویس روتختی نوزاد شامل اقلام بالا می‌شود. جنس این اقلام باید بالاترین کیفیت را داشته باشد تا خللی در خواب کودک ایجاد نکند. در‌ واقع می‌توان گفت، خواب راحت کودک با جنس تشک و سرویس روتختی نوزاد رابطه مستقیم دارد. 

خرید سیسمونی,سرویس خواب نوزاد,اکسسوری اتاق نوزاد

سرویس روتختی نوزاد

نکات مهم برای انتخاب سرویس روتختی نوزاد؛ قبل از خرید این نکات را فراموش نکنید

اولین نکته مهم برای خرید سرویس رو‌تختی، جنس آن است. در درجه دوم باید به طرح و رنگ آن توجه کرد. برای مثال اگر سرویس خواب نوزاد به رنگ سفید انتخاب شده است، خرید روتختی رنگی و فانتزی برای ایجاد محیطی شاد تاثیر به‌سزایی دارد. اگر دکوراسیون اتاق نوزاد بوهمیان باشد، طرح‌های ساده به رنگ‌های طبیعی بیشتر کاربرد دارد. در‌نهایت، انتخاب مدل و رنگ رو‌تختی کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. 

کمد و دراور؛ ایجاد فضای کافی برای وسایل نوزاد

کمد و دراور معمولاً متناسب با سبک تخت خواب نوزاد تهیه می‌شود. از آن‌ جایی که کودکان وسایل زیادی دارند، بهتر است کمد و دراور نیز خریداری شود. روی دراور جایی برای تعویض پوشک نوزاد وجود دارد تا والدین بتوانند به‌راحتی به کودک خود رسیدگی کنند. کمد و دراور نوزاد سبک‌های مختلفی دارد که در این بین سبک‌های کلاسیک، اسپرت و فانتزی بیشترین طرفداران را تشکیل می‌دهند. انتخاب هر مدل بستگی به سبک دکوراسیون اتاق نوزاد دارد. به‌عنوان مثال، سرویس خواب کلاسیک نوزاد، رنگی خنثی دارد. در این صورت می‌توان برای زیباتر کردن اتاق از روتختی دخترانه فانتزی استفاده کرد تا اتاقی شاد و رنگی داشته باشیم.

اگر اتاق نوزاد شما کوچک است، بهتر است دراور را حذف کنید و به‌جای آن کمدی جا‌دار با کشو و طبقات بیشتر تهیه کنید. هر‌چقدر تعداد کشو و طبقات کمد کودک بیشتر باشد، نظم‌دهی به وسایل نوزاد نیز راحت‌تر خواهد بود. جنس کمد و دراور باید مستحکم باشد تا بر اثر شیطنت‌های کودک، در سنین بالا‌تر، خراب نشود.

ویترین و شلف دیواری فانتزی؛ زیبا‌ترین اکسسوری اتاق نوزاد

ویترین و شلف جزو وسایل تزیینی سیسمونی نوزاد محسوب می‌شوند. در‌صورتی‌که فضای محدودی دارید، به‌راحتی می‌توان از خرید ویترین صرف نظر کرد. اما شلف‌ دیواری کاملاً برای اتاق‌های کوچک مناسب است. زیرا روی دیوار نصب می‌شود و فضایی را اشغال نمی‌کند. شلف دیواری اتاق نوزاد مدل‌های مختلفی دارد. معمولاً مدل‌های ساده یا فانتزی برای کودکان جذابیت بیشتری دارد. کاربرد این شلف‌ها بسیار گسترده است. برای مثال می‌توان عروسک یا اکسسوری‌های مختلفی را روی آن‌ها قرار داد تا اتاق جوی شاد و زیبا داشته باشد. 

خرید سیسمونی,سرویس خواب نوزاد,خرید سرویس خواب نوزاد

خرید جدید‌ترین سرویس خواب نوزاد شیک و فانتزی در فروشگاه صفا‌هوم

در این مطلب به بررسی اجزا سرویس خواب نوزاد پرداختیم تا قبل از اقدام برای خرید سیسمونی متوجه شوید که سرویس خواب نوزاد شامل چه چیز‌هایی است. تخت خواب، کمد و دراور، شلف دیواری و در بعضی مواقع ویترین، اجزا اصلی سیسمونی نوزاد محسوب می‌شوند؛ اما مهم‌ترین بخش انتخاب سیسمونی، خرید سرویس روتختی نوزاد است. نوزاد متوجه طرح یا مدل‌های سرویس خواب اتاق نمی‌شود. ولی به‌طورمداوم روی رو‌تختی و ملحفه می‌خوابد. اگر جنس سرویس رو‌تختی نوزاد کیفیت بالایی نداشته باشد، خواب او مختل می‌شود و نارضایتی خود را با گریه کردن نشان می‌دهد. در نتیجه، بهتر است برای خرید سرویس روتختی نوزاد وقت و توجه بیشتری صرف کنید.