انسان از نقایص و عیوب خود ناراحت و غمگین می شود چرا که فطرتاً کمال طلب است و نقص و عیب در مقابل کمال است؛ و چون این حس فطری، ریشه در روح دارد در همه ی عوالم، وجود خواهد داشت. در عالم طبیعت بسیاری از نقایص و عیوب روحی و اخلاقی انسانها در پشت پرده ی عالم ماده پنهان است و خداوند متعال آن را از بسیاری از مردم پنهان کرده است. 

امام صادق (ع) فرمودند: «هیچ مؤمنی نیست مگر اینکه صورتی مثالی در عرش دارد وقتی شخص مشغول رکوع وسجود و مانند آن می شود صورت مثالی او نیز در عرش مشغول همان اعمال می شود و در این هنگام ملائک او را در عرش می بینند و بر او صلوات می فرستند و استغفار می کنند و زمانی که بنده ی مؤمن مشغول گناه می شود، خدا بر صورت مثالی او پوششی می افکند تا ملائک مطلع نشوند و این است تأویل «یا من اظهر الجمیل و ستر القبیح» » (بحارالانوار، ج 54 ص 354) 

همین طور از روایات استفاده می شود که خداوند متعال گناهان توبه کنندگان را، هم در دنیا و هم در آخرت، می پوشاند. امام صادق (ع) فرمودند: «زمانی که بنده توبه نصوح کند خدا او را دوست می دارد؛ پس عیوب او را در دنیا و آخرت می پوشاند. راوی از امام می پرسد: خدا چگونه می پوشاند؟ امام می فرمایند: خدا گناهان او را از یاد دو ملکی که گناهان او را می نویسند، می برد و به اعضاء او وحی می کند که گناهان او را کتمان کنید و وحی می کند به اماکن زمین که کتمان کنید آنچه را که از گناه در شما انجام می داد، پس او خدا را ملاقات می کند در حالی که هیچ چیزی نیست که بر گناه او گواهی دهد.»(کافی، ج2، ص430 و 431)

دعای حفظ آبرو برای جلوگیری از رسوایی

دعای حفظ آبرو و ذکر حفظ آبرو برای در امان ماندن از بدگویی های مردم کینه توز با توسل به سوره حمد امکان پذیر است. دعای حفظ آبرو را پیامبران نیز می‌خواندند.یکی از آموزه‌های مهم تربیتی اسلام ضرورت حرمت آبروی دیگران و زود قضاوت نکردن درباره افراد است.

این موضوع آنقدر مهم است که ریختن آبروی مومن از بزرگترین گناهان محسوب شده و از طرف خداوند برای آن وعده عذاب داده شده است. هر یک از سوره های قرآن کریم دارای خواص و تاثیرات ارزشمند مربوط به خود هستند اما در عین حال با قرار گرفتن این مجموعه در کنار یکدیگر، یک کل واحد و منجسم حاصل می شود.

چکار کنیم که خدا به خاطر امام حسین (ع) آبروی ما را حفظ کند،چگونه از خدا بخواهیم که به خاطر امام حسین آبرویمان را حفظ کند،وساطت امام حسین برای حفظ آبروی مومن

یکی از راههایی که خداوند آبرویمان را حفظ می کند توبه است

برای عزت شخصیّت و حفظ آبرو

در روز جمعه شروع کنید تا 41 روز، و هر روز 41 مرتبه سوره مبارکه حمد را بخوانید و بعد از اتمام بلافاصله 13 بار این دعا را بخوانید: «یا مُفَتِّحُ فَتَّح یامُفَرِّجُ فَرَّج یامُسَبِّبُ سَبَّب یامُیَسِّرُ یَسَّریامُسَهِّلُ سَهَّل یا مُتَمِّمُ تَمَّم برحمتک یا ارحم الراحمین».

چگونه از خدا بخواهیم آبرویمان را حفظ کند؟

اگر چه آبرو با گناه می رود، اما با توبه خداوند دوباره انسان را آبرومند و عزیز می کند. خداوند در قرآن می فرماید همه عزت دست من است: «مَنْ کانَ یُریدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمیعا» کسى که خواهان عزّت است(باید از خدا بخواهد چرا که) تمام عزّت براى خداست،

درخواست پوشش عیوب از خدا

«و عیبی فیه مستورا» خدایا عیب مرا پوشیده نگه دارد. خدایا پیش خلق مرا رسوا مکن.

یکی از اسامی روز قیامت «یوم تبلی السرائر» است که در آن روز، حقایق و باطن انسان آشکار می شود و گناهان او بر همگان معلوم می گردد. در این فراز از دعا از خدا می خواهیم که عیوب ما را بپوشاند و آبروی ما را حفظ کند.

اگر ما می خواهیم که خدا آبروی ما را حفظ نماید باید تلاش کنیم تا آبروی دیگران را نیز حفظ کنیم.

همیشه سعی کنید از شخصیت خود محافظت کنید، خداوند از آبروی ما محافظت می کند.

چگونه از خدا بخواهیم آبرویمان را حفظ کند,خواستن حفظ آبرو از خدا،دعاهایی برای حفظ آبرو