به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، نادر طالب‌زاده مجری و کارگردان سینما و تلویزیون پس از مدتی تحمل بیماری امروز ۹ اردیبهشت ماه دار فانی را وداع گفت.

طالب‌زاده متولد ۱۳۳۲ در تهران، مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون و بازیگر و کارگردان سینما بود و فعالیت هنری خود را از ۱۳۵۹ در صدا وسیما با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد.  

او مجری برنامه‌های مختلف تلویزیونی از جمله برنامه «عصر» شبکه افق بود و همچنین سال‌ها به مستندسازی مشغول بود و در حوزه سینما علاوه‌ بر کارگردانی ، جشنواره‌های مختلفی را برگزار کرد.

 نادر طالب زاده

از مهمترین جشنواره‌های جریان سازی که او طی این سال‌ها دبیری اش را بر عهده داشت می‌توان به جشنواره فیلم «عمار» اشاره کرد. همچنین کنفرانس « افق نو » از دیگر رویدادهایی بود که با دعوت از چهره‌های بین المللی در عرصه مبارزه علیه استعمار و استکبار برگزار می‌کرد و از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق سیما و عضو هیات اندیشه‌ورز این شبکه بود.

طالب زاده کارگردانی سریال «بشارت منجی» را در کارنامه حرفه ای خود دارد.  

از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

تشییع پیکر سردار جبهه فرهنگی انقلاب حاج نادر طالب زاده یکشنبه ۱۱اردیبهشت ساعت ۹ صبح از مقابل مسجد بلال صداوسیما در خیابان ولیعصر(عج)

پیکر ایشان در بهشت زهرا و در کنار همکار و همسنگرش سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی  به خاک سپرده خواهد شد