مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: افرادی که فرزند سوم آن‌ها بعد از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت متولد شده باشد می‌توانند برای دوم از امکانات دولتی استفاده کنند.

خانم پروانه اصلانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: یعنی اگر کسی فرم «ج» او قرمز است یا مالکیت دارد می‌تواند برای بار دوم فقط یکبار از امکانات دولتی استفاده کنند.

وی گفت: خانوار‌هایی که فرزندسوم آن‌ها از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ متولد شدند می‌توانند مزایای مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بهره ببرند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد:در حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی بین شهر‌های ۵۰۰ هزار نفر به بالا و ۵۰۰ هزار .
برآورد هزینه ساخت مسکننفر به پایین تفاوت‌هایی در قانون دیده شده است.

وی گفت: کسانی که مشمول این قانون می‌شوند یعنی فرزند سوم آن‌ها از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ متولد شده است و ساکن شهر‌هایی با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزار نفر هستند می‌توانند حدود ۲۰۰ متر زمین از وزارت راه و شهرسازی و ادارات تابعه استانی دریافت کنند.

اصلانی افزود: کسانی که در شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند می‌توانند در شهر‌های مجاور، شهر‌های نزدیک، شهر‌های جدید، شهرک‌ها و یا شهر‌هایی که پدر و مادر متولد آن جا هستند به شرطی که کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت باشند از این ۲۰۰ متر زمین یا واحد مسکونی استفاده کنند.

وی گفت: به عبارت دیگر کسانی که در شهر‌های کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت هستند می‌توانند ۲۰۰ متر زمین بگیرند و کسانی که در شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند می‌توانند در شهر‌های مجاور و یا شهر‌هایی که امکان تامین زمین وجود دارد واحد مسکونی یا زمین دریافت کنند و در آن جا اقدام به ساخت واحد مسکونی نمایند.

اصلانی گفت: به متقاضیان، با شرایط ذکر شده زمین به قیمت تمام شده داده می‌شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این که قیمت تمام شده زمین در شهر‌ها و نقاط مختلف متفاوت است گفت: قیمت تمام شده با قیمت‌های آماده سازی زمین در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: زمین‌هایی که قرار است به متقاضیان داده شود در ادارات راه و شهرسازی و براساس قیمت تمام شده پیشنهاد می‌شود ومتقاضی می‌تواند آن را انتخاب کند.

خانم اصلانی گفت: متقاضیان مشمول می‌توانند طبق روال قبلی به سامانه طرح‌های حمایتی به آدرس saman.mrud.ir مراجعه و گزینه ثبت نام حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را انتخاب و شهر مورد تقاضای خود را برگزینند تادر مرحله بعد مورد پالایش قرار گیرد.

وی افزود: ثبت نام به معنی پذیرش قطعی نیست بلکه بعد از پالایش و بررسی اگر مشمول قانون قرار گرفتند در فرآیند اجرای قانون به ادارات راه و شهرسازی معرفی می‌شوند و اقدامات لازم انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: زمان پایان ثبت نام در این سامانه اعلام نشده، اما اجرای این قانون منوط به تصویب آئین نامه اجرایی ماده ۴ قانون است که این آئین نامه در حال حاضر برای تصویب به هیات وزیران ارسال شده تا در دستور کار قرار گیرد. ­