خبرگزاری مهر - گروه استان ها: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز شنبه و در سفری از پیش اعلام نشده وارد شهر قدس در غرب تهران شد.

این سفر برای تأمین اعتبار فاز دوم تصفیه خانه شهر قدس و دیدار با مسئولان شهر قدس انجام شده است.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور پس از شهر قدس، به ملارد و شهریار سفر خواهد کرد.

دستور رئیسی برای حل مشکلات مردم «محمدآباد» شهر قدس

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر شنبه با حضور در «محمدآباد» شهر قدس با مردم این منطقه دیدار کرد.

در این بازدید، ابتدا محسن منصوری، استاندار تهران گزارشی از وضعیت منطقه ارائه کرد.

پس از آن رئیس جمهور با گفت‌وگو چهره به چهره با مردم در جریان مشکلات ساکنان این منطقه که به طور عمده حول ممنوعیت ساخت و ساز به خاطر قرار گرفتن در محدوده حریم رودخانه بود، را مطرح کرده و خواستار بازنگری در مسافت تعیین شده برای حریم رودخانه شدند.

ظرفیت نگهداری معتادین متجاهر در غرب استان تهران ۲ برابر شود

رئیس جمهور، نتایج نگهداری معتادین متجاهر در غرب استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به متولیان امر دستور داده ام که ظرفیت نگهداری معتادین در این مرکز به دو برابر افزایش یابد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر شنبه و در ادامه سفر به شهرستان‌های غرب استان تهران، یا حضور در مرکز ترک اعتیاد اخوان غرب صفادشت طی سخنانی گفت: بهبود وضعیت معتادین متجاهر یکی از مهمترین اهداف سازمان بهزیستی و ادارات مرتبط است، که باید با دقت و جدیت پیگیری شود.

دستور رئیسی برای حل مشکلات «محمدآباد»

وی افزود: در صورت ترک اعتیاد هر یک معتاد بسیاری از مشکلات جامعه و آسیب‌های اجتماعی برطرف خواهد شد و دولت تمام تلاش خود را برای این امر اختصاص داده است، این عزیزان بعد از پاک شدن از هرگونه اعتیاد می‌توانند، برای خود، خانواده و جامعه انسان مفیدی باشند، زجری که خانواده معتادین از این بلای خانمانسوز می کشند، بسیار دردآور است.

رئیس دولت اضافه کرد: نگهداری معتادین متجاهر در مراکز ترک اعتیاد نتایج مثبتی دارد، به همین دلیل به متولیان امر دستور داده ام که ظرفیت نگهداری معتادین در این مرکز به دو برابر افزایش یابد و مسئولان هم در این زمینه اقدامات مؤثری انجام داده اند.

دستور رئیس جمهور برای راه‌اندازی مجموعه صنایع لبنی کاسپین تا یک ماه آینده

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر به شهرستان‌های غرب استان تهران از مجموعه صنایع غذایی و لبنی کاسپین بازدید کرد و با گزارش مسئولین و دست‌اندرکاران این پروژه در جریان ظرفیت‌ها و مشکلات راه‌اندازی این مجموعه قرار گرفت.

رئیس جمهور در بازدید از مجموعه بزرگ صنایع لبنی کاسپین با ابراز ناراحتی از راکد بودن آن، دستور داد مشکل سرمایه در گردش این مجموعه بلافاصله با هماهنگی بانک برطرف شده و حداکثر تا یک ماه آینده به افتتاح برسد.

دستور رئیسی برای حل مشکلات «محمدآباد»

رئیس جمهور پس از اطلاع از ظرفیت‌های مجموعه پیشرفته و مجهز صنایع لبنی کاسپین که با سرمایه‌گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی احداث شده و از ظرفیت اشتغال مستقیم برای ۸۰۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم برای ۳ هزار نفر برخوردار است، تأکید کرد: راکد بودن چنین مجموعه بزرگی ناراحت کننده است و ضرورت دارد بلافاصله مشکل سرمایه در گردش آن با هماهنگی بانک برطرف شده و حداکثر تا یک ماه آینده به افتتاح برسد و ضمن ایجاد اشتغال محصولات این مجموعه وارد بازار شود.

بازدید رئیس جمهور از پروژه نیمه تمام بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی امام خمینی(ره) شهریار

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر به شهرستان‌های غرب استان تهران ضمن بازدید از بیمارستان نیمه تمام امام خمینی(ره) شهریار، در گفتگو با پیمانکار و مسئولین وزارت بهداشت و درمان، از مشکلات و موانع تکمیل و معطلی ۳۰ ساله مطلع شد.

رئیس جمهور معطلی ۳۰ ساله برای افتتاح پروژه‌هایی مانند بیمارستان شهریار را غیرقابل قبول دانست و اظهار داشت: امروز پروژه‌های نیمه تمام بسیاری در سراسر کشور به شکل نامناسبی مقابل دیدگان مردم قرار دارد که ضرورت دارد به سرعت آنها را سروسامان دهیم.

رئیسی در ادامه با تاکید بر اینکه در مدت زمان کمتر از یکسال این بیمارستان باید تکمیل شود از وزارت بهداشت و درمان خواست تا همزمان روند جذب نیرو و تأمین تجهیزات بیمارستان را شروع کند تا همزمان با تکمیل بیمارستان زمینه افتتاح کامل آن فراهم شود.

افطار رئیس‌جمهور با زائران امام‌زاده اسماعیل شهریار

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر به شهرستان‌های غرب استان تهران  با حضور در حرم مطهر امام‌زاده «اسماعیل بن موسی بن جعفر» شهریار ضمن زیارت بارگاه این امام‌زاده نماز را همراه با جمعیت زائران اقامه کرد.

گفتنی است که آیت الله سید ابراهیم رئیسی شنبه شب پس از اقامه نماز جماعت، روزه خود را همراه و در کنار زائران امام‌زاده اسماعیل شهریار افطار کرد.