دکتر کمال حیدری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: پارسال ایران توفیق اخذ گواهی حذف بیماری سرخک و سرخجه را از سازمان بهداشت جهانی بدست آورد و این موفقیت همزمان با شیوع بیماری سرخک در کشور همسایه افغانستان بود.

وی ادامه داد: ورود اتباع افغان از کشورشان به ایران و پراکندگی آن‌ها در شهر‌های مختلف برای ما دغدغه ایجاد کرد و موارد ابتلا به این بیماری نیز از شهر‌های مختلف گزارش شده است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افرادی به صورت سرپایی و بستری با علائم بیماری سرخک گزارش شده است، به همین منظور همکاران ما در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی آمادگی مواجهه با این بیماری را داشتند.

دکتر حیدری با بیان اینکه شیوع این بیماری، تهدیدکننده زحمات کشور در مهار بیماری سرخک و سرخجه است، افزود: واکسیناسیون اتباع خارجی باید با برنامه ریزی صورت گیرد تا سطح واکسیناسیون بالا برود.

سرخک

وی ادامه داد: بخش خصوصی و دولتی آمادگی دارد تا در صورت مواجهه با بیمار دارای علائم، به سرعت به ما گزارش دهد و آزمایش‌های لازم انجام شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه کسانی که به افغانستان می‌روند مراقب باشند که این بیماری سرخک در آنجا شیوع یافته است، گفت: در تلاش هستیم جلوی سرایت بیماری را بگیریم و تاکنون حدود ۱۶۴ نفر مبتلا به سرخک شناسایی شده است که بیشتر اتباع خارجی بودند، اما در بین آن‌ها افراد ایرانی هم بودند که به علت سرایت بالا مبتلا شده‌اند.

دکتر حیدری تأکید کرد: واکسیناسیون باید در نقاط آلوده با جدیت پیگیری شود تا جلوی سرایت گرفته شود.

وی گفت: افرادی که واکسیناسیون خود را کامل انجام داده‌اند نگران ابتلای مجدد به سرخک نباشند.