به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز (۷ فروردین ماه ۱۴۰۱) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۹۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۳۸۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۸۸ نفر رسید. متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۲۱ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۶ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۸۱۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. هزار و ۵۷۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۴۹ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۱۵۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

تزریق بیش از ۱۴۶ میلیون دُز واکسن

تاکنون ۶۳ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۶۴۵ نفر دُز اول، ۵۶ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۵۷۲ نفر دُز دوم و ۲۵ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۹۰۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۶ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۱۲۱ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۹۰ هزار و ۴۷۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

هم‌اکنون ۲۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۶۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۰۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۵۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.