به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص توافق جدید عربستان سعودی و کویت در خصوص میدان مشترک گازی آرش گفت: میدان گازی آرش-الدره یک میدان مشترک بین کشور‌های ایران و کویت و عربستان سعودی است و بخش‌هایی از آن در محدوده آب‌های تحدید حدود نشده بین ایران و کویت قرار دارد.

وی افزود: بر اساس مقررات و رویه‌های بین المللی هرگونه اقدام در بهره‌برداری و توسعه این میدان باید با هماهنگی و همکاری هر سه کشور انجام شود و لذا اقدام اخیر کویت و عربستان سعودی در قالب یک سند همکاری، مغایر با رویه‌های جاری و مذاکرات انجام شده قبلی بوده و غیرقانونی است و تأثیری بر وضعیت حقوقی میدان نداشته و مورد تأیید جمهوری اسلامی ایران نیست.

خطیب‌زاده تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همان‌طور که بار‌ها اعلام کرده است آمادگی دارد تا در خصوص چگونگی بهره‌برداری از این میدان مشترک با کشور‌های همسایه، کویت و عربستان سعودی وارد مذاکره شده و همزمان در چارچوب نتایج مذاکرات قبلی با کویت در رابطه با تحدید حدود فلات قاره مذاکرات دوجانبه با کویت را ادامه داده و همچنین در خصوص مشخص کردن نقطه ثلاثه (سه گانه) بین سه کشور مذاکرات سه جانبه‌ای را آغاز کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنین حق خود را برای بهره‌برداری از میدان مشترک گازی آرش- الدره محفوظ می‌دارد.