دانشمندان و پژوهش گران خبر از نسل جدیدی از اینترنت داده اند. نسل جدید اینترنت متاورس نام دارد. در واقع با نسل جدید اینترنت می توان به صورت سه بعدی با افراد و نزدیکان صحبت کرد.

متاورس

آشنایی با نسل جدید اینترنت(متاورس)

متاورس (فرا جهان)  (به انگلیسی: Metaverse) فرضیه‌ای از نسل بعدی اینترنت است که از محیط‌های مجازی سه بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار تشکیل می‌شود.این دنیای مجازی از طریق هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی قابل دسترسی خواهد بود. متاورس، به شکلی محدود در حال حاضر در پلتفرم‌هایی مانند VRChat یا بازی‌های ویدیویی مانند زندگی دوم وجود دارد. همچنین می‌توان به فیلم بازیکن شماره یک آماده (فیلم) و همچنین انیمه سورت آرت آنلاین اشاره کرد.درحال حاضر شرکت‌هایی مانند متا پلتفرمز، روبلاکس، اپیک گیمز و مایکروسافت، در حال سرمایه‌گذاری بر روی تحقیقات و توسعهٔ فناوری‌های مرتبط با متاورس هستند.

تعرض وحشیانه به دوست اینترنتی

متاورس چیست؟

پیش از هر چیز باید با مفهوم متاورس آشنا شد تا به‌عنوان یک کاربر بدانیم قرار است با چه محیطی روبه‌رو شویم. متاورس (Metaverse) از دو بخش Meta و verse تشکیل شده است؛ متا به معنی چیزی ماورایی یا فراتر است و verse کلمه‌ای مشتق شده از universe به معنای جهان هستی است. در حقیقت متاورس جهانی دیگر و فراتر از تجربه فعلی ما است، ما در دنیایی کاملا دیجیتال قرار خواهیم گرفت و با کاراکترهایی که از خود در این دنیا می‌سازیم، می‌توانیم تفریح کنیم، به خرید یا سینما برویم، فضاهای اقتصادی مانند گالری و فروشگاه تاسیس کنیم و در کل فعالیت‌های اقتصادی بسیار گسترده‌ای همانند دنیای فعلی داشته باشیم.

متاورس در آینده به نسخه دیجیتال دنیای واقعی ما تبدیل خواهد شد، امروزه بسیاری از افراد ساعت‌ها در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر وقت گذرانده همچنین تفریح، آموزش، انجام فعالیت‌های روزمره و فعالیت‌های اقتصادی آن‌ها نیز در این بستر‌ اتفاق می‌افتد. متاورس در آینده به نسخه بسیار کارآمدتر و پیشرفته‌تری از شبکه‌های اجتماعی تبدیل خواهد شد و قطعا افراد ساعت‌ها وقت خود را به گشت و گذار در این دنیا و فعالیت‌های اقتصادی یا کسب مهارت‌‌ها، اداره کسب و کار و انجام فعالیت‌های گوناگون روزمره در آن صرف خواهند کرد. در حقیقت به لطف تکنولوژی وب۳، فناوری بلاکچین و شبکه‌های غیر متمرکز، متاورس دنیای تعاملی آینده خواهد بود. همان‌طور که فضای مجازی فعلی فضایی اجتناب‌ناپذیر و ضروری برای زندگی‌ست، در آینده متاورس به همین میزان ضروری خواهد بود.

واکنش شیلا خداداد به وصل شدن اینترنت + عکس

مزیت‌‌ های ورود به متاورس سرزمین فرصت‌‌ ها

همانطور که می‌دانید در تمامی بازار‌های مالی، اولین‌ها فرصت بیشتری جهت موفقیت نسبت به سایر افراد دارند. متاورس آینده ارتباط و تعامل کاربران اینترنت خواهد بود، با پیشروی در این مسیر بسیاری از کسب‌وکارها، رویدادها، سمینار‌ها، گالری‌ها و فضا‌های اقتصادی از این بستر جهت تعامل با کاربران خود استفاده خواهند کرد. افراد می‌توانند با ورود به متاورس موقعیت‌های بسیار جدیدی را تجربه کنند و با کاربرانی از همه نقاط دنیا تعامل کرده و در بازاری بین‌المللی به کسب درآمد دلاری بپردازند.

ماهیت دارایی‌ها در متاورس NFT است و عملا مالکیت رسمی دارایی‌های دیجیتال به کاربران ارائه خواهد شد، همچنین شما می‌توانید دارایی‌های خود را به خریدوفروش برسانید. خریدوفروش زمین، ایجاد گالری‌های مختلف هنری، تاسیس فروشگا‌های مختلف، معاملات دارایی‌های دیجیتال و NFT، برندینگ و تبلیغات برای کسب و کار‌ها از جمله مهم‌ترین روش‌های درآمدی در این فضای جدید است.

واکنش طنز حسن ریوندی به ماجرای قطع اینترنت + عکس