مصطفی رجبی مشهدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه وزارت نیرو برای کاهش مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها، فعالیت‌های ویژه‌ای انجام داده است افزود: این فعالیت‌ها که از یک ماه پیش آغاز شده شامل قطع برق مراکز مجاز استخراج رمز ارز، تعدیل روشنایی معابر در مناطقی که حادثه خیز نیستند، پایش دائم و برخورد جدی با مصرف زیاد انرژی در ادارات است.

وی گفت: با هماهنگی وزارت نفت، شرایط تامین سوخت مایع نیروگاه‌ها تسهیل شده به نحوی که هم اکنون ۵۵ درصد از مخازن گازوئیل تکمیل شده است.
 
رجبی مشهدی ادامه داد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی در هفته جاری دمای هوا کاهش می‌یابد که این به معنای افزایش مصرف گاز در کشور است که این رویه ممکن است تامین سوخت نیروگاه‌ها را با محدودیت مواجه کند.
 
سخنگوی صنعت برق با اشاره به اهمیت صرفه جویی در کشور گفت: ما از مشترکان انرژی درخواست می‌کنیم تا جایی که امکانش وجود دارد در مصرف برق و گاز صرفه جویی کنند.
 
وی افزود: طبق برنامه پیش بینی شده برای تعمیرات نیروگاهی, ۱۰۳ هزار مگاوات نیروگاه وارد تعمیرات اساسی شده اند که تاکنون ۴۳ درصد از این مراکز تعمیر شده است.