شبنم قلی خانی یکی از بازیگران زیبای ایرانی است.  شبنم قلی خانی هم اکنون در سینمای ایران فعالیت می کند. شبنم قلی خانی متاهل است. و در ادامه استایل  شبنم قلی خانی  را مشاهده می‌کنید.

شبنم قلی خانی

بیوگرافی شبنم قلی خانی

شبنم قلی‌خانی (زاده ۱۹ آبان ۱۳۵۶) بازیگر تلویزیون و سینما اهل ایران است. او با مجموعه تلویزیونی مریم مقدس به شهرت رسید. شبنم قلی‌خانی در ۱۹ آبان ۱۳۵۶ در تهران زاده‌شد.او فعالیت بازیگری را در سال ۱۳۷۶ با بازی در تئاتر آنتیگونه در تئاتر شهر تهران آغاز کرد. مدتی در فروشگاه لوازم ساختمانی به فروش سرامیک و پارکت روی آورد. او مورد توجه شهریار بحرانی قرارگرفت و تعداد زیادی کوبلن برای برندگان سیمرغ در سال ۷۸ بافت و در فیلم سینمایی مریم مقدس به کارگردانی شهریار بحرانی درخشید. او نقش مریم، مادر عیسی مسیح را در این فیلم سینمایی ایفا کرد. او در نخستین مجموعهٔ تلویزیونی خود به نام اولین شب آرامش به کارگردانی احمد امینی به ایفای نقش پرداخت. 

گردش شبنم قلی خانی و همسرش در پارک+عکس

تحصیلات شبنم قلی خانی

او دارای دیپلم ریاضی فیزیک است و در دانشگاه در رشتهٔ تئاتر قبول شد و گرایش طراحی صحنه را برگزید. پس از آن ، در کنکور کارشناسی ارشد در گرایش کارگردانی تئاتر مشغول به تحصیل شد و هم اکنون فارغ التحصیل شده است. او از سال 2114 عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ایران بود و به آموزش بازیگری و تئاتر می پرداخت.

نگاه عاشقانه شبنم قلی خانی به دخترش + عکس

ماجرای آشنایی و ازدواج شبنم قلی خانی و همسرش

- شبنم:خواهر رضا و خواهر من که هر دو از ما بزرگتر هم هستند، دوستان صمیمی یکدیگر بودند. زمانی که در دانشگاه قبول شدم. برای درس ماکت سازی احتیاج داشتم یک نفر به من کمک کند. خواهرم گفت برادر دوستم در رشته معماری تحصیل می کند و می تواند به تو کمک کند. آشنایی ما از ساخت این ماکت آغاز شد و در نهایت خواهرهای ما برایمان این نقشه را کشیدند و در نهایت سال 86 با هم ازدواج کردیم.

شبنم قلی خانی در جوانی + عکس