سردار آزمون مهاجم ایرانی زنیت مورد توجه تیمهای اروپایی است. بسیاری می گویند سردار آزمون در فصل بعد تیمش تغییر می کند و عده ای پیشنهاد رئال به سردار آزمون را مطرح کردند.

رائول ریانچو کارشناس اسپانیایی و مربی سابق اسپارتاک مسکو اعتقاد دارد که برای انتقال سردار آزمون به تیم های بزرگ اروپایی دیر شده است.

سردار آزمون

گل سردار آزمون در بازی تیم‌ ایران و لبنان

با توجه به روزهای پایانی قرارداد سردار آزمون با تیم فوتبال زنیت، علاقه مندان به فوتبال در ایران و سوریه، در انتظار تعیین مقصد جدید این ستاره ایرانی به یک باشگاه بزرگ اروپایی هستند. اتفاقی که به نظر می رسد پس از مدت ها انتظار، در تابستان پیش رو رخ خواهد داد چرا که آزمون صراحتا اعلام کرد که در پایان قراردادش از زنیت جدا می شود.

 بسیاری از تیم های اروپایی بخصوص تیم هایی از کشور ایتالیا وضعیت سردار آزمون را دنبال می کنند. پیش از این  از میلان، رم، ناپولی و حتی اینتر به عنوان تیم هایی که خواهان جذب سردار هستند، نام برده شده و به همین دلیل روزنامه توتو مرکاتو وب ایتالیا گفتگویی را با رائول ریانچو مربی اسپانیایی انجام داده که سالها در فوتبال روسیه و تیم های روبین کاران و اسپارتاک مسکو کار کرده است.

 توتو مرکاتو وب در گفتگویی که با این مربی اسپانیایی داشته، در مورد فوتبال روسیه، وضعیت زنیت و مسائل مختلف سوالاتی را مطرح کرده و در بخشی از این گفتگو نیز درباره آزمون سوالی را مطرح کرده است. رائول ریانچو که با اسپارتاک سابقه تقابل با سردار را دارد به تمجید از ستاره ایرانی پرداخت و گفت: او بازیکن بزرگی است، اما هنوز تمام پتانسیل و توانایی هایش را نشان نداده است.

ریانچو که دو سال نیز در تیم ملی اوکراین حضور داشته، با اشاره به توانایی های مهاجم ایرانی زنیت اضافه کرد: ضربات سر آزمون عالی هستند و دید خوبی در زمین دارد. او می داند چگونه وضعیت بازی را پیش بینی کند و می داند که چگونه تصمیمات درست بگیرد. من فکر می کنم برای یک جهش بزرگ و پیوستن سردار به رقابت در یک لیگ بزرگ اروپایی، دیر شده باشد.

به هر شکل سردار آزمون که اکنون 26 سال سن دارد، تابستان 2022 به پایان قراردادش با زنیت می رسد و باید دید این بازیکن ملقب به مسی ایرانی چه آینده‌ای را برای خودش در نظر می‌گیرد.

پیشنهاد رئال مادرید به سردار آزمون

دو سال پیش بود که یک سایت روسی از دلایلی برای جلب توجه رئال مادرید به مهاجم ایرانی زنیت خبر داد.

سایت Versiya روسیه در این باره نوشت: عشق سردار آزمون به رئال مادرید و مشکل زین‌الدین زیدان در خط حمله این تیم، فلورنتینو پرس را وادار می‌کند تا بررسی دقیق‌تری روی ستاره لیگ برتر روسیه داشته باشد.

زنیت حاضر است با دریافت ۳۵ میلیون یورو سردار آزمون را در نقل‌‌وانتقال‌های تابستانی سال آینده بفروشد. مدتی قبل رسانه‌های اروپایی اعلام کرده بوند که تیم‌های لاتزیوی ایتالیا، اورتون و کریستال پالاس انگلیس تمایل به جذب سردار آزمون دارند. این بازیکن از کودکی رویای بازی در تیم رئال مادرید اسپانیا را داشته و در واقع شاید این آرزو برآورده شود. فقط اشتیاق آزمون به بازی در رئال کافی نیست و تمایل زین‌الدین زیدان و پرس برای این انتقال نیز ضروری است. 

سردار آزمون

چگونه این اتفاق می‌تواند رخ دهد؟ در وهله اول رئال مادرید نمی‌تواند فرم دلربای سردار آزمون را نادیده بگیرد.  او در ۱۸ بازی فصل جاری ۸ گل زده و ۶ پاس گل داده است. مسئله دوم این است سردار آزمون ۲۴ ساله و جوان است که نشان‌دهنده فرصت کافی او برای پیشرفت حرفه‌ای خواهد بود. با توجه به انتخاب متخصصان رئال مادرید، سردار آزمون می‌تواند فراتر از انتظارها باشد. سومین نکته نیز این است که خریدهای تابستانی رئال مادرید شامل ادن ازار و لوکا یوویچ در سه ماهه نخست فصل جدید فقط یک گل به ثمر رسانده‌اند. به احتمال فراوان رئال مادرید در تابستان ۲۰۲۰ خط حمله خود را تقویت خواهد کرد.

در وهله چهارم باید به این مسئله توجه کرد که انتقال سردار آزمون به سانتیاگو برنابئو هزینه چندانی برای ر‌ئالی‌ها به همراه نخواهد داشت و رویای کودکی این بازیکن نیز عملی می‌شود. در نتیجه معامله قرن لیگ برتر روسیه نزدیک‌تر از آنچه که فکر می‌کنیم است.