دلایل متعددی باعث ریزش مو می‌شوند که استرس و فعالیت‌های کاری زیاد را می‌توان یکی از آن‌ها دانست که این روزها شامل اکثر افراد جامعه می‌شوند. پس نیاز به کاشت مو هم افزایش می‌یابد و افراد سعی می‌کنند از این روش برای حفظ زیبایی ظاهری خود بهره ببرند. البته بسیار مهم است که بدانیم چگونه بهترین کلینیک کاشت مو را پیدا کنیم و از خدمات آن بهره ببریم. استفاده از خدماتی خوب باعث می‌شود تا نتیجه‌ای بهتر هم رقم بخورد. با ما همراه باشید تا در مورد کاشت مو و پیدا کردن یک کلینیک خوب، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دلایل ریزش مو

افرادی به کاشت مو نیاز دارند که به هر دلیلی دچار ریزش مو شده‌اند و حالت ثابتی رد رشد موهای آن‌ها ایجاد شده است. مهم‌ترین دلایلی که می‌توان برای ریزش مو برشمرد شامل موارد زیر هستند.

ریزش موی ژنتیکی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که ریزش مو ایجاد می‌شود، مسائل ژنتیکی هستند. طاسی، در اکثر مواقع به علت ریزش موی ژنتیکی رخ می‌دهد. افرادی که در خانواده و نزدیکان خود مشکل طاسی دارند، معمولاً بیشتر مستعد ریزش مو در سنین بالا می‌شوند.

بیماری‌ها و داروهای مصرفی

از دیگر دلایل ریزش مو که باعث می‌شود تا فرد به کاشت مو نیاز پیدا کند، بیماری و مصرف داروهای مختلف است. به عنوان مثال افرادی که تحت شیمی درمانی به مدتی طولانی قرار می‌گیرند، ممکن است بخشی از موهای خود را به مرور زمان از دست دهند. برخی از داروها نیز سبب می‌شوند تا موها ریزش بیشتری داشته باشند و طاسی سر را ایجاد می‌کنند.

بارداری و شیردهی

از دیگر مواردی که برای ریزش مو مورد توجه قرار می‌گیرد، پروسه بارداری و شیردهی است. در طی این دوران مقدار مواد مغذی زیادی از بدن مادر برای تغذیه نوزاد هزینه می‌شود. از این رو آسیب‌هایی مانند ریزش مو،  پوکی استخوان و مواردی از این قبیل ممکن است ایجاد شود.

سایر دلایل ریزش مو

البته به‌جز مواردی که ذکر شد، دلایل دیگری هم وجود دارند که شامل سبک زندگی، تغذیه فرد، عوامل آب و هوا و محیط زندگی و ... را هم می‌توان برای تأثیرگذاری روی ریزش مو در نظر گرفت.

بررسی‌های درمان‌های ریزش مو

هنگامی که دلایل ریزش مو را می‌دانید، بهتر می‌توانید در مورد چگونگی درمان آن تصمیم بگیرید. برای درمان ریزش موی ارثی تقریباً می‌توان گفت هیچ راهکاری به‌جز کاشت مو وجود ندارد. معمولاً این افراد منتظر می‌مانند تا ریزش موی آن‌ها کامل شود، سپس برای کاشت مو اقدام می‌کنند. حتی برخی افراد با کم پشت شدن موهای خود سریع اقدام به کاشت مو می‌کنند تا زیبایی خود را در طی همه دوران زندگی حفظ کنند. با این حال، می‌توان با روش‌های درمانی و تغذیه‌ای در کنار سبک زندگی استاندارد، پروسه ریزش مو را طولانی‌تر کرد. برخی از روش‌های درمان ریزش مو و جلوگیری از آن شامل موارد زیر هستند.

درمان ریزش مو با تغییر سبک زندگی

روش مهمی که برای درمان ریزش مو باید در نظر گرفته شود، تغییر سبک زندگی است؛ زیرا هر چند روش‌های درمانی پیش گرفته شود و سبک زندگی نامناسب باشد، باز هم احتمال شروع ریزش مو وجود دارد. بهتر است ابتدا سبز تغذیه‌ای و کارهای روزمره را تغییر داد. به عنوان مثال تغذیه سرشار از املاح معدنی و ویتامین می‌تواند فولیکول‌های مو را تقویت کرده و از ریزش مو جلوگیری کند. همچنین می‌توان می‌تواند باعث رشد موهای ریخته شده نیز شود. گاهی اوقات بیشترین دلیل ریزش مو همان کمبود املاح معدنی مانند زینک است و مصرف مواد غذایی حاوی این املاح برخی اوقات می‌تواند باعث رشد بهتر موها و کاهش ریزش آنها شود.

 درمان ریزش مو با روش‌هایی مانند ورزش، پیاده‌روی، کاهش استرس و اضطراب، خواب به موقع، استفاده از شامپوی مناسب و غیره نیز مقدور است و به راحتی جلوی بسیاری از عوامل ریزش مو را می‌گیرد.

 درمان ریزش مو با دارو

گاهی اوقات ریزش مو شدید می‌شود که فرد مجبور به استفاده از داروهای ضد ریزش مو شود. یکی از این داروها که شناخته شده نیز هست، ماینوکسیدیل است. این دارو معمولاً به صورت یک قطره استفاده می‌شود و می‌تواند باعث رشد موها، تقویت مو و عدم ریزش آن در اکثر افراد شود. همچنین استفاده از داروهای تقویتی مانند زینک، املاح معدنی و ویتامین‌های گروه B و …  همگی در کاهش ریزش مو و درمان آن مؤثر هستند. البته نباید این نکته را فراموش کنید که در برخی مواقع ریزش مو متوقف نمی‌شود. در افرادی که این عارضه جنبه ارثی دارد فرد معمولاً دچار طاسی خواهد شد.

کلینیک کاشت مو

 کاشت مو

یکی از بهترین روش‌های درمان ریزش مو، کاشت مو است. موهایی که ریزش می‌کنند در اکثر افراد کامل بر نمی‌گردند و ممکن است با توجه به کم پشت شدن مو و کاهش مو در نواحی خاصی طاسی پیدا شود. کاشت مو یک روش درمانی دائمی است که فرد یک بار آن را انجام می‌دهد و معمولاً تا آخر عمر می‌تواند از آن بهره ببرند و موهای پرپشت داشته باشد.

روش‌های کاشت مو

کاشت مو از ابتدا مانند هر روش درمانی دارای روش‌های مختلفی بود که به مرور زمان پیشرفته‌تر و مؤثرتر واقع شدند. روش‌های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که شامل موارد زیر هستند.

روش کاشت مو FUT

یکی از قدیمی ترین روش های کاشت مو، تکنیک FUT است که یک نوار باریک از قسمت پشت سر و ناحیه بانک مو برداشته می شود و شامل پوست و گرافت های مویی است که در آن وجود دارد. پس از برداشتن این بافت، آن را به آزمایشگاه انتقال داده و در آنجا گرافت های مو را با دقت از پوست جدا می‌کنند تا برای انتقال به ناحیه سر آماده شود.

روش کاشت مو FIT

 در روش کاشت مو اف ای تی به جای ایجاد خراش و برداشتن پوست، به طور مستقیم گرافت های مو از قسمت بانک مو برداشته می‌شوند. به این صورت نیازی به ایجاد برش نیست و روش بهتری برای کاشت مو محسوب می‌شود. البته باید دقت داشته باشید که در روش‌های مختلف کاشت مو، قسمت کاشت که کار انتقال به ناحیه دریافت کننده است، به یک صورت خاصی انجام می‌گیرد که در همه روش‌ها یکسان است. پس تفاوت روش‌ها در اصل در پروسه برداشت مو از بانک مو است.

روش کاشت مو SUT

یکی از جدیدترین روش هایی که برای کاشت مو در نظر گرفته می‌شود، روش SUT است. در این روش برداشت گرافت های مو نیز به صورت جدا از هم از بخش بانک مو صورت می گیرد. این کار با کمک دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌شود تا کمترین آسیب به پوست و مو برسد. همچنین می توان تراکم بالایی را در کاشت مو ایجاد کرد.

البته روش‌های دیگری هم مانند BHT , FUE  و ... نیز وجود دارند که در مواقع خاصی استفاده می‌شوند.

کلینیک کاشت مو

تخصصی‌ترین کلینیک‌های کاشت مو در تهران

حال که با روش‌های کاشت مو آشنا شدید و متوجه شدید که یکی از بهترین روش‌ها برای درمان ریزش مو و جایگزینی آن است، بهتر است با تخصصی‌ترین کلینیک‌های کاشت مو در تهران نیز آشنا شوید.

 هر چند کاشت مو روشی است که امتحان خود را پس داده است و اکثر افراد به راحتی و با اطمینان خاطر از آن استفاده می‌کنند؛ اما نباید این نکته را فراموش کرد که استفاده از یک خدمات مناسب اهمیت بسیار بالایی در نتیجه کاشت دارد. کاشت مو، در صورتی حالت طبیعی و زیبایی دارد که در یک کلینیک معتبر و زیر نظر پزشکان ماهر و کارآزموده انجام گیرد.

 برای انتخاب تخصصی‌ترین کلینیک کاشت مو در تهران باید مواردی را در نظر بگیرید که برخی از آنها را در ادامه می‌بینید:

  • استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا
  •  داشتن دستگاه های به روز و جدید
  • تکنسین کارآزموده و آموزش‌دیده
  •  پزشکان ماهر و با تجربه
  •  رضایت بالایی مراجعه کنندگان قبلی و ...

با توجه به مواردی که گفته شد، می‌توانید یکی از بهترین و تخصصی‌ترین کلینیک‌های تهران را کلینیک پوست و موی رز بدانید. این کلینیک در زمینه کاشت مو و سایر خدمات زیبایی تجربه بالایی دارد و تمام روش‌های آن منطبق با جدیدترین متدهای روز در دنیا هستند. کلینیک رز از پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی بهره می‌برد و کادر فنی مجرب و پزشکان ماهری را گرد هم آورده است تا بتواند بهترین خدمات را به مراجعه‌کنندگان ارائه دهد. بیش از 3000 پیوند موفق مو و ابرو طبیعی از افتخاراتی است که مرکز زیبایی رز در ۱۰ سال گذشته داشته است. پس می‌توانید با اطمینان خاطر از خدمات کلینیک رز برای کاشت مو بهره ببرید.

دیگر خدمات کلینیک رز

کلینیک رز فقط خدمات کاشت مو انجام نمی‌دهد و در زمینه کاشت ابروی طبیعی و کاشت ریش نیز فعالیت دارد. همچنین در بخش پوست نیز می‌توان خدماتی مانند جوان‌سازی پوست از جمله تزریق چربی، تزریق بوتاکس و ژل، بلفاروپلاستی، لیزر موهای زائد را دریافت کرد.

 در کلینیک رز خدمات لاغری و تناسب اندام مانند ابدومینوپلاستی، ماموپلاستی و لیپوماتیک نیز ارائه می‌شود. بدین صورت یک پکیج کامل از تمامی خدمات زیبایی و تناسب اندام را در این کلینیک می‌توانید و با بالاترین کیفیت دریافت کنید.

با توجه به مواردی که گفته شد، کلینیک کاشت مو برای مشکلات ناشی از ریزش مو و طاسی سر بهترین انتخاب است و می‌تواند زیبایی را به فرد بازگرداند تا با داشتن موهای پرپشت و کاملاً طبیعی در ایجاد اعتماد به نفس برای افراد گام بردارد. کلینیک پوست و موی رز یکی از بهترین کلینیک‌های زیبایی است که در این زمینه فعالیت بسیار حرفه‌ای را انجام می‌دهد.