برنامه  جهان  ورزش (بسکتبال) این هفته به تحلیل و بررسی مسابقات  تیم ملی  بانوان در کاپ  آسیا  می‌پردازد. سروه ضرغامیان از مربیان این رشته در خصوص این موضوع صحبت می‌کند.

همچنین محمدرضا صالحیان سرپرست دبیری فدراسیون  بسکتبال  از دیگر میهمانان امروز است که مطالبی را از برگزاری دور برگشت  لیگ برتر  مطرح می‌کند.

گزارشی از تیم بسکتبال بانوان در اردن و آخرین نتایج بسکتبال NBA از دیگر بخش‌های برنامه است.

جهان ورزش (بسکتبال) به تهیه کنندگی محسن افضلی، گوینده مجری خشایار قراگوزلو و  کارشناسی  افشین رضاپور امروز ۱۹ آبان ماه ساعت ۹ صبح از رادیو ورزش موج اف ام ردیف ۹۲ مگاهرتز پخش می‌شود.

تیم ملی بسکتبال بانوان

انتخابی بسکتبال زنان کاپ آسیا؛ ایران اولین باخت را تجربه کرد

 

تهران (پانا) - تیم ملی بسکتبال بانوان ایران در دومین دیدار خود از رقابت‌های سطح ب کاپ آسیا ۲۰۲۱ که به میزبانی اردن در حال برگزاری است، به مصاف تیم سوریه رفت و در نهایت این دیدار با نتیجه ۷۸ بر ۷۱ به سود سوریه به پایان رسید.

تاریخ سازی بانوان در تکواندو

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، این دیدار بعد از ظهر امروز دوشنبه ۱۷ آبان ماه ساعت ۱۷:۳۰ (به وقت تهران) برگزار شد. بانوان ایران با ترکیب معصومه اسماعیل‌زاده، ادنا عیسائیان، دلارام وکیلی، شادی عبدالوند و آناهیس خداوردیان این بازی را آغاز کردند. ملی‌پوشان ایران کوارتر اول را با نتیجه ۲۲ بر ۱۲ به سود سوریه به پایان رساندند و پس از آن کوارتر دوم با نتیجه ۲۱ بر ۱۷ به سود سوریه به پایان رسید. کوارتر سوم این دیدار با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ به نفع تیم سوریه شد و در نهایت تیم ملی ایران این دیدار را با نتیجه ۷۸ بر ۷۱ واگذار کرد.
معصومه اسماعیل‌زاده و شیدا شجاعی با کارایی ۱۹ موثرترین بازیکنان ایران در این دیدار مقابل سوریه بودند.

لژیونر شدن بانوی والیبالیست ایران

شایان ذکر است، شش تیم در مسابقات دسته ب آسیا به میزبانی (امان) اردن رقابت می‌کنند. این شش تیم براساس رنکینگ جهانی به دو گروه تقسیم شده‌اند. ایران، لبنان و سوریه در گروه A و تیم‌های اندونزی، اردن و قزاقستان در گروه B قرار دارند. قهرمان این دوره از رقابت‌ها به دسته A کاپ آسیا صعود خواهد کرد.