پوست به عنوان بزرگترین عضوی از بدن است که در صورت مراقبت کامل از آن، سلامتی بدن شما را تضمین خواهد کرد.

وقتی صحبت از مراقبت از پوست به میان می آید؛ این نکته را باید در نظر گرفت که پیشگیری بهتر از درمان است. استفاده از محصولات مناسب و متناسب با نوع پوست می تواند نقش اساسی در سلامتی، درخشندگی، کاهش چین و چروک و جوانی آن ایفا کند. تولید کنندگان ایرانی و خارجی بسیاری محصولات متنوعی را برای این منظور تولید و روانه بازار کرده اند. انتخاب و استفاده درست از هر یک از آن ها، به عنوان گام اساسی در روتین روزانه مراقبتی به شمار می آید. همچنین این نکته را فراموش نکنید که برای این که از مزایای هر محصول مراقبتی بهترین استفاده را داشته باشید باید ترتیب صحیح استفاده از آن ها را به بهترین شکل ممکن رعایت نمایید.

 

تونر و تونیک، سرم صورت، کرم دور چشم، کرم آبرسان و کرم مرطوب کننده از  نمونه محصولات کاربردی برای زیبایی و سلامتی پوست هستند. ما در این مقاله به بیان ویژگی ها و توضیحاتی در رابطه با هر یک از این محصولات پرداخته ایم تا اهمیت استفاده از آن ها را به صورت روشن تر و شفاف تر بیان کرده باشیم. در پایان مقاله نیز ترتیب صحیح استفاده از محصولات مراقبتی پوست را جهت استفاده بهتر و بهینه تر مطرح می کنیم. پس با ما همراه باشید.

کرم مرطوب کننده

پوست

انواع کرم مرطوب کننده و نرم کننده از محصولات مهم و حیاتی مراقبت پوست می باشند که تاثیر بالایی در حفظ سلامتی و شادابی پوست صورت و دست ها خواهند داشت. خرید کرم مرطوب کننده دست، صورت و بدن می تواند نقطه شروعی برای داشتن یک روال مراقبتی منظم روزانه به حساب آید. این کرم ها فواید بیشماری برای پوست خواهند داشت. با نفوذ به بافت پوستی آن را نرم و مرطوب خواهند کرد. این کار باعث افزایش انعطاف پذیری پوست و کاهش چین و چروک آن خواهد شد. یک نرم کننده و مرطوب کننده مناسب می تواند به جلوگیری و درمان خشکی پوست کمک کند. همه انواع پوست از خشک و حساس گرفته تا مختلط و چرب نیاز به استفاده از مرطوب کننده دارند تا در نرمی، لطافت و تغذیه آن ها نقش موثری ایفا کند.

این محصولات همچنین از انواع پوست به ویژه نوع حساس مراقبت می نمایند و نقایص رنگی و ناهمواری های آن را برطرف می کنند. در کاهش اثرات مضر محیطی بر پوست موثر خواهند بود و در صورت استفاده منظم قرمزی و التهاب آن را کاهش خواهند داد. مرطوب کننده ها به عنوان محصولات کاربردی و روتین روزانه در کیف لوازم آرایشی هر شخصی پیدا می شوند و استفاده بسیار آسانی دارند. کافیست هر صبح و عصر یا بعد از اتمام استحمام روزانه، میزان مناسبی از محصول را بر پوست خود ماساژ دهید و شاهد طراوت وشادابی بی اندازه آن باشید.

کرم آبرسان

کرم آبرسان از محصولات مهمی است که برای آب رسانی به پوست به ویژه پوست های کم آب کاربرد دارد. این محصول با قرار گیری در بافت پوستی سبب جذب آب از محیط بر روی پوست می شود و کار رطوبت رسانی آن را آسان تر می کند و از این طریق هیدراتاسیونی روزانه را فراهم می کنند. آبرسانی پوست و هیدراته کردن آن نقش اساسی در افزایش انعطاف پذیری و بهبود سلامتی پوست ایفا می کند.

افرادی که از محصولات آبرسان استفاده می کنند. دچار اگزمای پوستی، التهاب و قرمزی آن نمی شوند. این محصولات با کلاژن سازی پوست خاصیت ارتجاعی و الاستیسیته آن را افزایش می دهند که تاثیر به سزایی در کاهش پیری زودرس صورت و ایجاد چین و چروک در آن خواهند داشت. با خرید کرم آبرسان خوب و مناسب پوست خود شادابی و جوانی را به پوستتان هدیه دهید. با استفاده منظم بعد از هر بار استحمام و در کنار مرطوب کننده های روزانه خود می توانید کیفیت پوست خود را بهبود دهید. شادابی، زیبایی، کاهش تیرگی های پوست و سلامتی آن از مزایای عمده استفاده از انواع  محصولات آبرسان خواهد بود.

ماسک صورت

پوستماسک صورت از جمله محصولات جذاب و پرطرفدار روتین مراقبتی پوست است که توسط خانم ها و آقایان با سلیقه مورد استفاده قرار می گیرد. بهترین ماسک صورت را در انواع مختلف ماسک ورقه ای، ماسک پیل آف، ماسک صورت لایه بردار، ماسک زغالی و سم زدا طبقه بندی می کنند. این محصولات با هدف های عمده درمانی و بهبود سلامتی پوست در جهت لایه برداری، آبرسانی، از بین بردن لک ها و ناهمواری های صورت، پاکسازی و سم زدایی به کار می روند. به دلیل فرمولاسیون ویژه برای انواع پوست ها چون خشک، حساس، مستعد آکنه، چرب، مختلط، نرمال و با منافذ بسته مناسب می باشند.

برخی از ماسک ها به  عمق منافذ پوستی نفوذ می کنند و با پاکسازی منافذ و چربی زدایی آنها از ایجاد جوش های سرسیاه و آکنه جلوگیری خواهند کرد. برخی از آن ها چون ماسک های ورقه ای مختص پوست اطراف چشم و زیر چشم تولید شده اند. این محصولات با ترکیبات حاوی مواد مغذی پوست حساس و نازک اطراف چشم را تغذیه و تقویت می کنند و از ایجاد چین و چروک و خطوط ریز جلوگیری می کنند. هر شخصی با توجه به نوع پوستی که دارد و در صدد برطرف کردن نیاز خاص و ویژه ای است می تواند سراغ محصول متناسب برود.

 برای مثال افرادی که پوست خشکی دارند باید از محصولات آبرسان و مغذی استفاده نمایند. افرادی با پوست چرب به سراغ ماسک صورت فاقد چربی برای متعادل سازی پوست برود. پوست های حساس برای این که قرمزی و برافروختگی پوستشان برطرف شود؛ از محصولات ملایم  و دارای تسکین دهنده استفاده نمایند. انواع ماسک های صورت کاربرد آسانی دارند و با توجه به ساختار ویژه ای که دارند مورد استفاده قرار می گیرند. برای تاثیر گذاری بیشتر باید هفته ای یک الی دو مرتبه به مدت 15 الی 30 دقیقه بر روی پوست اعمال شوند.

کرم دور چشم

پوست

کرم دور چشم برای پیشگیری و درمان چین و چروک، سیاهی و پفی پوست اطراف چشم مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل این که پوست ناحیه چشم ها نازک هستند بیشتر از هر قسمتی در معرض خشک شدن و آسیب قرار می گیرند. استفاده منظم از این محصولات باعث افزایش انعطاف پذیری، کاهش چین و چروک و پفی اطراف چشم و از بین رفتن خستگی و کدری آن می شود. بهترین کرم دورچشم خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی بالایی دارد. و با تامین مواد مغذی پوست، گردش خون را افزایش داده و شادابی پوست را بهبود خواهد داد.

آنتی اکسیدان از مهمترین ترکیبات این محصولات می باشد. این ماده باعث می شود که پوست چشم ها در مقابل آسیب رادیکال های آزاد محیطی در امان باشند و کمتر دچار پیری شوند. خاصیت سفید کنندگی این محصول کبودی و تیرگی زیر چشم ها را کاهش می دهد و باعث روشن تر شدن آن ها می شود. محصولات دور چشم دارای انواع مختلف کرم رفع سیاهی دور چشم، کرم مرطوب کننده وآبرسان، کرم ضد آفتاب و کرم دور چشم ضد چروک و جوانساز می باشد. مدل رفع سیاهی دور چشم با ترکیبات مغذی حاوی ویتامین های C، B3  و K حلقه های تیره و گودی زیر چشم را برطرف می کنند و با تنظیم جریان خون در پوست اطراف چشم ظاهر متورم آن را از بین می برند.

 گلیسیرین، هیالورونیک اسید و سرامید از دیگر ترکیبات موجود در این کرم های معجزه بخش مراقبتی پوست اطراف چشم ها می باشند که از خشک شدن و ایجاد خطوط نازک پوست جلوگیری می کنند.  محصولات ضد چروک دور چشم دارای ترکیبات رتینول، کراتین و کوآنزیم های کیوتین هستند و سبب بازسازی سلولهای پوست و کلاژن سازی آن ها می شوند.

سرم صورت

پوست

سرم صورت از محصولات مراقبتی ویژه پوست است که تمامی مواد مغذی مورد نیاز آن را یکجا فراهم می کند. انواع سرم صورت چون روشن کننده وضد لک، سرم رفع نواقص پوست، سرم لیفتینگ و ضد چروک و سرم آبرسان و مرطوب کننده در حالت کلی غنی  از مواد تقویت کننده چون آنتی اکسیدان، ویتامین های E، A  و C هستند که بعد از استفاده پوست را سرشار از مواد مغذی می نمایند. با نفوذ به عمق منافذ پوستی و با کلاژن سازی آن، لایه های پوستی را منعطف می کنند و از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک در آن جلوگیری می کنند. این محصولات پوست را صاف و یکدست خواهند کرد.

 خرید سرم صورت و استفاده از بهترین مارک سرم صورت می تواند تاثیرات شگفتی در سلامتی پوست داشته باشد. مرطوب کنندگی، روشن شدن، سفت شدن، کاهش چین و چروک و کاهش روند پیری پوست از جمله فواید این محصولات می باشد. اگر این سرم ها را در روال مراقبتی روزانه خود قرار دهید؛ ظاهری شاداب، صاف، سرزنده و بشاش خواهید داشت.

ترتیب صحیح استفاده از محصولات مراقبتی پوست

زمانی که محصولاتی را به روتین روزانه مراقبت از پوست خود می افزاییم، یک سوال مهم پیش می آید که با چه ترتیبی از این محصولات استفاده نماییم؟ اگر هر یک از محصولات پوستی با نظم و ترتیب مشخص استفاده شوند؛ می توان با خیال راحت از مزایای کامل هر محصول بهره برد. اولین مرحله، شستشوی صورت از انواع آلودگی ها و ناخالصی ها می باشد. در مرحله بعدی با استفاده از یک تونر منافذ پوستی را از بقایای آلودگی ها به صورت عمیق پاکسازی نمایید. با استفاده از سرم صورت انواع مواد مغذی را به پوستتان هدیه دهید. سرم ویتامین C، سرم شاداب کننده و سرم مراقبتی جوانساز از این دست محصولات می باشد.

مرحله بعدی کرم دور چشم است که وارد عمل می شود. این کرم را روزی یک مرتبه برای کاهش پفی دور چشم، تیرگی و خطوط دور چشم مورد استفاده قرار دهید. بیشتر آن ها دارای رول های فلزی در سر محصول هستند که می توانید به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید. سپس کرم آبرسان مناسب را بر روی پوست اعمال کنید تا کار را برای جذب رطوبت آسان تر نمایند.

در مرحله آخر مرطوب کننده مناسبی را با توجه به نوع پوستتان انتخاب کنید تا سبب نرم و لطیف شدن پوستتان شود.

سخن پایانی

اعتبار برند و اصالت کالا از مهمترین ویژگی های خرید محصولات مراقبتی پوست می باشند. فروشگاه اینترنتی زز زاگرس بزرگترین وارد کننده محصولات اصل و اورجینال خارجی در کشور است که انواع محصولات مراقبتی پوست از جمله کرم مرطوب کننده، کرم آبرسان و ...  را به طور مستقیم وارد کشور می نماید. تمامی محصولات این فروشگاه دارای ضمانت اصالت کالا و بازگشت در 7 روز می باشند. بعد از مشخص کردن نوع پوستتان و قبل از خرید کرم مرطوب کننده و آبرسان، کرم دور چشم، تونر و سرم صورت می توانید از مشاوره های پوستی از طریق وب سایت زز زاگرس بهره ببرید. این محصولات در دسته مراقبت پوست موجود می باشند که می توانید با مطالعه کامل ویژگی ها و توضیحات متن، محصول مورد در نظر خود را به سبد خریدتان بیافزایید و در سریع ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.