نوامبر 2020 در آمریکا برای استفاده اضطراری برای درمان مبتلایان به کرونای خفیف تا متوسط تجویز اضطراری شد و سازمان غذا و داروی آمریکا جولای امسال اعلام کرد از این دارو می‌توان برای پیشگیری نیز استفاده کرد.

داده‌های جدید آزمایش شده نشان می‌دهد این دارو پیشگیری کننده است.

 متخصص بیوشیمی اعلام کرد تیم تحقیقاتی اش طیف کاملی از آنتی بادی های خنثی کننده  ویروس کرونا با هرگونه جهشی را در آزمایشگاه بدست آورده اند. 

امید چینی ها به درمان کرونا با داروی جدید

پرفسور ژئی، رئیس مرکز نوآوری پیشرفته  ژنوم شناسی پکن در دانشگاه « پکینگ » در کنفرانس دانشگاهی در شانگهای گفت : «  آنتی بادی به نام « دی ایکس پی ۶۰۴ » DXP-۶۰۴  به اندازه ای قوی است که تقریبا می تواند در برابر هرگونه جهش این ویروس واکنش درستی نشان دهد و در بدن به درمان بیماری بپردازد. » 

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد داروی جدیدکه برپایه آنتی بادی « دی ایکس پی ۶۰۴ » ساخته شده  تاکنون در ۲ فاز آزمایش بالینی بسیار موثر بوده و کارآیی مناسبی نشان داده است. 

این دارو  ۲ نوامبر ( ۱۱ آبان ) به ۱۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا  در بیمارستان « دیتان » پکن داده شد و به زودی برای بیمارانی که شرایط بحرانی دارند نیز در دسترس خواهد بود. 

همزمان شرکت بیوتکنولوژی Brii چین نیز اعلام کرد برای داروی ساخت این شرکت  درخواستی برای استفاده اضطراری به سازمان غذا و دارو آمریکا ارسال کرده است. این دارو متشکل از ۲ آنتی بادی خنثی کننده  ویروس کرونا  به نام « بی آر آی آی ۱۹۶ » BRII-۱۹۶  و « بی آر آی آی ۱۹۸ » BRII-۱۹۸  می باشد. شرکت بیوتکنولوژی Brii یک شرکت چندملیتی داروسازی است که  در چین و آمریکا مستقر می باشد. 

این شرکت درباره نتایج آزمایش بالینی مرحله سوم اعلام کرده است که این دارو خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ بر اثر ویروس کرونا را تا ۷۸ درصد کاهش می دهد. بسیاری از افراد شرکت کننده  در آزمایش بالینی این دارو به ویروس جهش یافته بسیار مسری و مهلک دلتای کرونا مبتلا بودند. 

داروی کرونا

با این وجود دکتر « هنگ ژی » رئیس و مدیر اجرایی شرکت گفته  در حالی که اولین سلاح مقابله با این بیماری همچنان تزریق واکسن های کروناست داروهای حاوی آنتی بادی می توانند سیستم ایمنی را هدف قرار دهند و واکنش آن را تسریع کنند. این داروها برای کسانی که در معرض تماس نزدیک با بیماران قرار گرفتند و یا کسانی که به ویروس آلوده شدند ولی هنوز علائمی ندارند مناسب است. 

شرکت بیوتکنولوژی Brii چین جمعه گذشته (۵ نوامبر ) اعلام کرد داروی کرونای ساخت خود را به صورت رایگان در اختیار دو ایالت « هیلونگژیانگ » و « کینگهای » که با شیوع محلی ویروس کرونا رو به رو شدند قرار می دهد. 

راه حل خلاصی از وسواس فکری

از ماه ژوئن تقریبا ۷۰۰ بیمار در چین داروی کرونا دریافت کردند. اولین ّبازخورد کارکنان و پزشکان بیمارستان درباره دارو مثبت بود و آنها گفتند دارویی امن و موثر به ویژه در برابر جهش های ویروس کرونا می باشد. 

پرفسور « ژانگ لینکی » در دانشگاه پزشکی « تسینگهو آ » نیز در مصاحبه با خبرنگاران تائید کردواکسن و درمان آنتی بادی دو سلاح مکمل برای مقابله و مهار بیماری کرونا می باشند. 

هشدار / بیماری کرونا دلتا پلاس در نزدیکی ایران