امید اسکندری سرپرست شعبه خرمشهر این جمعیت گفت: با دریافت خبر گرفتار شدن ماهیگیران در تالاب مسیر یادمان شهدای شیمیایی بهبهان بلافاصله دو تیم عملیات امداد و نجات با خودروهای ست نجات و آمبولانس از پایگاه شهدای شلمچه و دو تیم از پایگاه ساحلی امام رضا (ع) این جمعیت با آمبولانس و قایق جی‌مینی برای نجات ۳ ماهیگیر گرفتار در آب که با غروب آفتاب و شروع باران و باد توان رسیدن به خشکی را نداشتند به منطقه اعزام شدند.

ترسناک ترین مکان های دیدنی ایران + تصاویر

گیر کردن در باتلاق

 
 

 سرپرست جمعیت هلال احمر خرمشهر افزود : به دلیل دور بودن این فراد از جاده اصلی و دسترسی سخت به همراه باد شدید و امواج بلند آب تالاب، این عملیات بیش از دو ساعت به طول انجامید. اما خوشبختانه افراد گرفتار در سلامت کامل و با تلاش نجات‌گران جمعیت هلال احمر و آتش نشانی شهرستان خرمشهر نجات یافتند.

اگر در باتلاق گیر افتادیم، چه کنیم؟

گیر کردن در باتلاق

برای نجات از باتلاق های طبیعی، چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟

اکثر ما تصوری که از باتلاق داریم این است که در ماجراجویی های سینمایی، عده ای ماجراجوی افسانه ای، در جنگلی مخوف و تاریک، هنگام فرار از دست عده ای که قصد جان آنان را کرده اند، درون باتلاق گیر می افتند یا واقع بینانه تر، گیر افتادن در باتلاق را از روزنامه ها واخبار شنیده ایم. اما اگر قصد دارید یک ماجراجوی طبیعت گرد شوید یا به تازگی این کار را شروع کرده اید، آیا می دانید که در هنگام گیر افتادن در باتلاق، چه اقداماتی را باید انجام دهید؟ با ما در الی گشت همراه باشید تا راه های نجات از باتلاق را به اتفاق هم، مرور کنیم.