همچنین با خرید خانه در ترکیه، امکان اخذ اقامت شهروندی ترکیه نیز برای سرمایه گذاران فراهم میشود. در واقع با خرید خانه در ترکیه علاوه بر دستیابی به تمامی امتیازات گفته شده، امکان حضوری مستمر در کشوری با اشتراکات فرهنگی گسترده با ایران، اقتصاد قدرتمند، مشاغل گسترده، سیستم حمل و نقل قوی و ارزان، جاذبه های فراوان گردشگری، طبیعی و تفریحی بیشمار و ... را خواهید داشت.

بد نیست بدانید که خرید خانه در ترکیه نه تنها کاری سخت و پرریسک نیست؛ بلکه بسیار پرسود و آسان می باشد. گزینه های بسیار متنوع و شیک برای خرید، قیمتهای فوق العاده، رشد دائمی قیمت ملک در ترکیه، محیط شهری آزاد و پیشرفته و محله های پرتعداد و شیک، همه و همه موجب شده است که خرید خانه در ترکیه به یکی از اهداف سرمایه گذاران در سرتاسر جهان تبدیل شود. اما قطعاَ این سوال برایتان پیش می‌آید که خرید خانه در ازمیر، استانبول، آنکارا و ... دارای چه مزایای جذاب دیگری نیز می باشد؟!. پس با ما همراه باشید.

خرید خانه در ترکیه

بسیاری از افراد در ایران و سراسر جهان به دلایل متعدد شخصی و تحصیلی، به خرید خانه در ترکیه روی آورده اند. اما چنانچه قصد دارید با خرید ملک در ترکیه به یک سرمایه گذاری ویژه دست یابید، بایستی بدانید که طبق آمار منتشر شده از سوی سازمان سرمایه گذاری جهانی (UNCTA)، کشور ترکیه موفق شده است که به عنوان دومین کشور با بیشترین دریافت سرمایه گذاری خارجی در آسیا، نام خود را بر سر زبانها بیندازد.

در حقیقت کشور ترکیه با دریافت 13.8 میلیارد دلار سرمایه گذاری در سال 2019، به ترتیب 1.5 و 2.5 میلیارد دلار نسبت به سالهای 2018 و 2017 افزایش جذب سرمایه را تجربه نموده است. نکته جالبتر اینجاست که اکثر این سرمایه گذاری مربوط به خرید خانه در ترکیه (ملک) بوده است. اکثر این سرمایه گذاران نیز پس از خرید خانه در ازمیر، استانبول، آنکارا، آنتالیا و دیگر شهرهای جذاب ترکیه، به سرمایه گذاری اقتصادی (کسب و کار) نیز روی آورده اند. چرا که به دلیل ساختار حکومتی پرثبات و جذب چندین میلیون گردشگر سالیانه، بازارهای این کشور همواره پررونق و پرفروش می باشد.

خرید خانه در ترکیه

ویژگی های خرید خانه در ترکیه

در رابطه با مزایای خرید خانه در ترکیه ساعتها و روزها میتوان نوشت و صحبت کرد. چرا که ترکیه کشوریست با منابع، پتانسیلها و البته جذابیت‌های فراوان. اما بطور خلاصه در رابطه با مزایای خرید خانه در ترکیه میتوان به نکات زیر اشاره نمود:

  • جاذبه های تاریخی و گردشگری فرواناز آثار تاریخی و معماری فراوان گرفته تا جشنواره های جذاب و کنسرت‌های همیشگی، همه و همه میتواند لحظات فراموش نشدنی را برای ساکنان و گردشگران کشور ترکیه به ارمغان بیاورد.
  • هزینه های زندگی در ترکیهجالب است بدانید که با خرید خانه در ترکیه (بخصوص خرید ملک در ازمیر، بدروم و برخی دیگر از شهرها)، زندگی جدیدی را با هزینه‌هایی به مراتب کمتر از زندکی در تهران و برخی دیگر از کلانشهرهای ایران شروع کنید!
  • سواحل رویایی و تفریحات جذابکشور ترکیه دارای سواحل زیبا و جذاب متعدی میباشد. ترکیه با به وجود آوردن پلاژهای ساحلی متنوع و انواع تفریحات دریایی و پارکی، به مقصدی بینهایت جذاب برای تمامی گردشگران از جای جای جهان تبدیل شده است. این فضاهای ساحلی، دارای رستورانها و کافه‌های متنوع و لوکسی است که میتواند تجربه لذتبخش سرو انواع غذاهای شدیداَ خوشمزه دریایی و سنتی را برای همیشه در خاطر افراد، حک کند.
  • سیستم حمل و نقلیکی از مزایای خرید خانه در ترکیه، دسترسی تمامی محله‌های این کشور به سیستم حمل و نقل ارزان و پویای آن است.
  • وجود بازارهای متنوعبدون شکل یکی از بهترین مزایای زندگی و خرید خانه در ترکیه، وجود پاساژها، مراکز تجاری متنوع و معتبر، برند سیتی ها و بازارهای سنتی ترکیه است. این مارکتها امکان هرگونه خریدی را برایتان فراهم می سازد. اکثر گردشگران این کشور معتقدند که ورود به بازارهای ترکیه بسیار راحت است... اما دل کندن از ان بسیار سخت است؛ چرا که سرشار از جذابیت و غرفه ها و محصولات متنوع است!
  • اقتصاد قدرتمند ترکیهاگر به هر دلیلی، تصمیم به خرید خانه در ترکیه داشته باشید، بایستی خیالتان را از وضعیت اقتصادی این کشور آسوده کنید. چراکه اقتصاد ترکیه همواره رو به رشد و مثبت است. و البته با توجه به حضور سالیانه چندین میلیون گردشگر و سرمایه گذار در این کشور، تا دلتان بخواهد فرصت شغلی در ترکیه فراهم است!

قیمت ملک در ترکیه

خرید خانه در ترکیه

قیمت خرید هر متر خانه در ترکیه، در حدود 3000 تا 5000 لیر متفاوت است. مثلاَ برای خرید یک خانه کوچک 50 مترب، شما حدوداَ به سرمیه ای در حدود 160.000 لیر نیاز خواهید داشت. اگر هر لیر را حدوداَ 3500 تومان در نظر بگیریم، شما میتوانید با سرمایه ای در حدود 560 میلیون تومان، به خرید خانه در ترکیه اقدام کنید.

البته که برای تعیین قیمت دقیق خرید خانه در ازمیر، استانبول، آنکارا و دیگر شهرهای ترکیه، اطلاعاتی از جمله:

  • شهر و محله
  • نزدیکی به اماکن شهری ویژه و معروف
  • متراژ خانه
  • نوع بنا (آپارتمان یا ویلا)
  • سبک و ویژگیهای معماری و سال ساخت خانه در ترکیه

و ... دقیقاَ مشخص شود. اما بطور کلی 99% از محله های کشور ترکیه، هر ساله با افزایش قیمت و ارزش افزوده سرمایه گذاری مواجه میشوند که فوق العاده است!

محله‌های مناسب برای خرید خانه در ترکیه

خرید خانه در ترکیه

در کدام شهر قصد خرید خانه در ترکیه را دارید؟!

استانبول یا ازمیر؟ آنکارا یا بدروم؟ آنتالیا یا کوشی آداسی؟!

درواقع اگر در هر یک از شهرهای ترکیه، قصد خرید ملک و خانه را داشته باشید، با دنیای گسترده‌ای از انتخابهای جذاب روبرو خواهید بود. زیرا این کشور دارای محله های بسیار معروف و شناخته شده ای است که میتواند قیمت خانه در ترکیه را با افزایش یا کاهش روبرو کند. به عنوان مثال:

  • بسته به متراژ، سال ساخت، سبک معماری، نوع و محل قرارگیری آپارتمان و دیگر عوامل، قیمت خانه در شهر ازمیر ترکیه از 20 هزار یورو شروع میشود؛ و البته تا چند میلیون دلار نیز ادامه خواهد داشت.
  • در همین راستا مثلاَ امکان خرید یک آپارتمان 100 متری در منطقه “Memen” با قیمت 22 هزار یورو وجود دارد. خانه هایی که دارای چنین قیمتی هستند، عمدتاَ بین 20 الی 25 سال ساخت و دوخوابه هستند.
  • و یا به عنوان نمونه‌ی دیگر، میتوان گفت که یکی از واحدهای آپارتمان معمولی 142 متری منطقه شیشلی استانبول، 4 میلیون و پانصد هزار لیر ترکیه است. این رقم تقریباَ معادل 14 میلیارد و 750 میلیون تومان پول رایج ایران است که قیمت هر متر مربع آن در حدود 110 میلیون تومان خواهد بود.
  • همچنین خرید خانه در ترکیه و در کنار بناهای شاخص این کشور نیز با قیمتهایی به مراتب بالاتر امکانپذیر است. این مسئله بخصوص در شهرهایی مثل استانبول و ازمیر دارای اهمیتهای بسیاری است.

اقامت در ترکیه با خرید ملک و خانه

خرید خانه در ترکیه و یا سرمایه گذاری بر روی انواع املاک در این کشور، میتواند برایتان اخذ اقامت در ترکیه را به ارمغان بیاورد... بـلــــــــه!  خرید ملک در ترکیه یکی از شروط دریافت اقامت در این کشور است؛ در صورتیکه:

  1. دریافت اقامت دائم: چنانچه میخواهید درخواست خود را برای دریافت اقامت ترکیه ارائه دهید، بایستی خرید ملک و یا خرید خانه در ترکیه به ارزش حداقل 250.000 دلار آمریکا داشته باشید. این میزان سرمایه گذاری میتواند بر روی مستغلات نیز باشد.
  2. اقامت توریستی ترکیه: البته در کمترین حالت ممکن می توانید به خرید خانه در ترکیه با مبلغ 60.000 دلار بپردازید. در این حالت اقامت توریستی کشور ترکیه به مدت 3 سال به شما تعلق می گیرد. به یاد داشته باشید که این نوع اقامت، تا 10 سال نیز قابل تمدید می‌باشد.
  3. مجوز کار در ترکیه: در رابطه با اخذ اقامت توریستی در ترکیه بایستی بدانید که با اخذ این نوع اقامت، شما اجازه کار آزاد در ترکیه را نخواهید داشت. مگر اینکه بتوانید در این کشور استخدام شوید؛ و یا دست به احداث و تأسیس یک کارگاه تولیدی یا شرکت بزنید و 5 نفر از شهروندان ترک را اسخدام کنید.
  4. پرداخت حق بیمه در ترکیه: در این حالت میتوانید با پرداخت حق بیمه این کشور، به عنوان یک کارآفرین یا نیروی متخصص معرفی شوید و حالا دیگر اجازه کار کردن در ترکیه را خواهید داشت. بنابراین میتوان گفت که خرید خانه در ترکیه به مبلغ 250 هزار دلار، شاید ساده ترین و راحت ترین راه ممکن برای دریافت اقامت در این کشور باشد.

حفظ مالکیت خرید خانه در ترکیه

البته سرمایه گذاران بایستی حسن نیت خود را به کشور ترکیه نشان دهند. یعنی اینکه خریداران ملک در ترکیه، باید به مدت 3 سال از فروش ملک خریداری شده خودداری کنند؛ در غیر اینصورت تابعیت آنها لغو خواهد شد. معمولا بین 65 تا 80 روز طول می کشد تا پاسپورت ترکیه برای این افراد صادر شود.

همچنین در تمامی مسیر سرمایه گذاری در ترکیه، حواستان باشد که به سراغ تخلف نروید!!. چرا که ممکن است با قوانین سفت و سخت ترکیه و دیپورت از این کشور مواجه شوید!

خرید خانه در ترکیه

خرید خانه در ازمیر

 

خرید خانه در ازمیر بسیار رویایی و جذاب بوده و هر ساله متقاضیان زیادی از سرتاسر جهان به دنبال خرید خانه در ترکیه و بخصوص در ازمیر هستند. در حقیقت ویژگی‌های ازمیر آنقدر جذاب و گسترده است که به آن لقب «نگین دریای اژه» را داده‌اند. اما دلیل محبوبیت فراوان این شهر و تقاضاهای بسیار زیاد برای خرید خانه در ازمیر چیست؟!

وجود جاذبه های دیدنی همچون: برج ساعت ازمیر، تله فریک، حوضچه های آب پاموکاله، سواحل جذاب و ویژه ازمیر، کاروانسرای قیزلار آغاسی، وجود بازیها و تفریحات متعدد دریایی، بازار کمرالتی، قلعه کادیفه کاله، ویرانه های هیراپولیس، مسجد زیبای حصار و ...، همه و همه نشان از شهری با ویژگیهای تاریخی – معماری و شدیداَ جذاب دارد. به همه‌ی موارد عنوان شده، وجود موزه ها، جزایر، پارکها، تکنولوژی شهری بالا، سیستم حمل و نقل مناسب، اقتصاد قوی، کنسرتها و فستیوالهای متعدد فرهنگی را هم اضافه کنید تا بهتر درک کنید که چرا سرمایه گذاران همواره علاقه‌ی عجیبی برای خرید خانه در ازمیر دارند!

هزینه های خرید قانونی ملک در ترکیه

البته که در مسیر خرید ملک در ترکیه با هزینه ها و چالشهایی نیز مواجه خواهید بود و به عنوان مثال، بایستی برای موارد «کپی برابر اصل نمودن و یا محضری نمودن فتوکپی های هر پاسپورت»، «انتقال سند»، «عوارض نوسازی»، «کمیسیون های مشاور املاک»، «مالیات کشوری بر اساس تعداد اعضای خانواده» و ...، دست به جیب شده و به پرداختهایی بر اساس ارقام و درصدهای مشخص، اقدام کنید.

این هزینه ها برای تمامی خرید های ملک، چه در ازمیر و استانبول و چه در آنکارا و آنتالیا وجود خواهد داشت.

محدودیت های خرید خانه در ترکیه

گرچه که محدودیت‌های خرید خانه در کشور ترکیه، بیشتر مربوط به سرمایه گذاران انبوه ساز و بسیار قدرتمند است. اما ذکر این نکات خالی از لطف نیست که:

  • هیچ سرمایه گذار خارجی، حق خرید ارتضی و ملک های موجود در مناطق نظامی و سازمانهای اطلاعاتی ترکیه را نخواهد داشت.
  • سرمایه گذاران خارجی میتوانند نهایتاَ تا سقف 10 درصد از اراضی و ملک های هر شهر یا هر ناحیه را خریداری کنند.
  • به مانند شهروندان ترکیه، سرمایه گذاران خارجی نیز برای خرید ملک در ترکیه میتوانند درخواست خرید اعتباری از موسسات مالی و یا بانک ها را داشته باشند.
  • افراد خارجی (غیر ترکیه ای)، فقط امکان خرید تا 30 هزار هکتار از زمین های کشور ترکیه را دارند. این راهکار استراتژیک بر اساس سندهای چشم انداز و حمایت از مردم ترکیه اتخاذ شده است. این متراژ شامل خرید خانه در ترکیه نیز می شود.

ناب هاوس؛ مطمئن ترین مسیر برای خرید خانه در ترکیه

شرکت ناب هاوس (https://naab-house.com) با در اختیار داشتن مهندسین کارآموزده و با تکیه بر تجربه‌ی صدها فروش موفق در شهرهای مختلف ترکیه، همراه همیشگی شما عزیزان در تمامی مراحل خرید ملک و خانه در ترکیه می باشد. ناب هاوس افتخار دارد که با ارائه‌ی اطلاعات دقیق، پروژه‌های موفق و خوش قیمت و در اختیار قرار دادن تجربه‌ی وسیع خود به سرمایه گذاران، زمینه خرید ملک در ترکیه، خرید خانه در ازمیر، خرید خانه در استانبول، خرید ملک در بدروم و آنتالیا و ...، را به بهترین شکل و قیمت ممکن فراهم آورد.

به همین منظور برای کسب اطلاعات دقیق و جامع‌تر، با مشاوران برجسته شرکت ناب هاوس تماس بگیرید تا با دریافت مشاوره های رایگان، با خیالی آسوده تصمیمات هیجان انگیز خود را عملی کنید. ما در این مسیر، تا انتها همراهتان خواهیم بود.

دفتر مرکزی ایران: تهران – خیابان گاندی – نبش کوچه 23

تماس: 02188721092 – 02188722027 – 09124265750 – 09129533282 - 09126147685