معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار داشت:

عدم بیان کامل مطلب از سوی بنده، دلیل ایجاد ابهام در مورد رایگان بودن واکسن کرونا بوده که باعث برداشت‌های گوناگونی در رسانه‌ها شد. تمام دغدغه و تلاش در مصاحبه ام، صیانت از سلامت مردم و تشویق جامعه به واکسیناسیون بود.

 
 واکسن کرونا پولی شد؟

امروز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که با توجه به واکسیناسیون عمومی که در مقیاس وسیع از شهریورماه آغاز شد، انتظار داریم در آذر ماه سال جاری ایمنی علیه کرونا در اکثریت جامعه ایجاد شود.  

دکتر بهرام عین اللهی افزود: وقتی واکسن دُز اول علیه کرونا تزریق می شود ۵۰ تا ۶۰ درصد ایمنی حاصل می شود و باید سه تا چهار هفته دیگر  فاصله زمانی برای تزریق دُز دوم واکسن باشد و بعد از اینکه ۲ ماه گذشت ایمنی حاصل می شود.

وی با بیان اینکه  ایمنی بلافاصله با تزریق واکسن دز اول حاصل نمی شود، اظهار داشت: افرادی که در ماههای مهر و شهریور دُز اول و دوم واکسن را تزریق کردند، ایمنی برای آنان آذرماه علیه کرونا حاصل می شود.

تاکنون ۵۵ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۵۲۸ نفر دُز اول، ۳۸ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۸۳۹ نفر دُز دوم و ۱۷۸ هزار و ۹۰۶ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۹۴ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۲۷۳ دُز رسید.

همچنین براساس برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش،  مدارس برای دانش‌آموزان «متوسطه دوم»  از دیروز ۱۵ آبان‌ماه بازگشایی شدند، مدارس برای دانش‌آموزان ابتدایی و «متوسطه اول» هم در اول آذرماه بازگشایی می شود. مرحله جدید بازگشایی مدارس برای دانش آموزان متوسطه دوم یعنی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم در همه شاخه ها و رشته های تحصیلی شروع شد.

بر اساس مصوبه جلسه نود و یکم ستاد ملی کرونا که اخیرا برگزار شد دانش آموزان پایه های هفتم، هشتم و نهم و دوره ابتدایی از اول آذرماه به سمت فعالیت حضوری می روند.

آخرین اطلاعات درباره وضعیت کرونایی کشور / کرونا جان ۱۲۶ نفر را گرفت

 مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۱۲۶ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۷ هزار و ۲۹۹ نفر رسید.

از دیروز (شنبه) تا امروز ۱۶ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۵۵۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۸ نفر از آنها بستری شدند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، شناسایی ۷۵۵۴ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور/ ۳۶۸۷ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۸۱۴ نفر رسید. تا کنون ۵ میلیون ۶۰۱ هزار و ۷۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سه هزار و ۶۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۶ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۱۸۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۰ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار داشت: عدم بیان کامل مطلب از سوی بنده، دلیل ایجاد ابهام در مورد رایگان بودن واکسن کرونا بوده که باعث برداشت‌های گوناگونی در رسانه‌ها شد. تمام دغدغه و تلاش در مصاحبه ام، صیانت از سلامت مردم و تشویق جامعه به واکسیناسیون بود.