نفتکش ایرانی مورد حمله قرار گرفت. دزدان دریایی به نفتکش ایرانی حمله کردند. نیروی دریایی نفتکش ایرانی را نجات داد.


به گزارش خبرگزاری موج، امیر دریادار « شهرام ایرانی » فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگویی تلویزیونی در خصوص مقابله ناوگروه ۷۸ نداجا با دزدان دریایی در خلیج عدن اظهار کرد: بامداد امروز این ناوگروه در خلیج عدن که محور مواصلاتی و منطقه تردد شناورهاست، مشغول اسکورت دو فروند شناور نفتکش بود که پنج فروند قایق دزدان دریایی که ما در اصل آن‌ها را در قالب « تروریسم دریایی » می‌دانیم، به سوی یک فروند نفتکش ایرانی حمله کردند.

وی ادامه داد: دزدان دریایی قصد داشتند به نحوی خود را به نفتکش نزدیک و صدمه‌ای وارد کنند، اما ناوگروه ۷۸ با اعلام به موقع و حضور در صحنه و با بهره‌گیری از تیم‌های تکاور موفق شد با انجام عملیات ایذایی و تیراندازی ایذایی، قایق‌ها را به منطقه دورتری هدایت کند و بحمدالله نفتکش‌ها را از منطقه خطر عبور دهد.

نفتکش

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: پس از این اتفاق در خلیج عدن ، تمامی شناورها اعم از شناورهای ایرانی، غیرایرانی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در امنیت کامل مشغول تردد هستند و بحمدلله تا این لحظه مورد خاصی گزارش نشده است.

دریادار ایرانی تأکید کرد: با هرگونه تهدیدی که بخواهد در آن منطقه محور مواصلاتی ما را مورد تنش قرار دهد، برخورد جدی می‌شود و همرزمان من شبانه‌روز مشغول انجام مأموریت اسکورت شناورها، باز نگه‌داشتن خطوط مواصلاتی و برقراری امنیت در منطقه یاد شده و شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۰ درجه هستند.

وی، مأموریت اصلی ناوگروه‌های نداجا را اسکورت کشتی‌های نفتکش و تجاری ایرانی برشمرد و عنوان کرد: پس از پایان مأموریت ناوگروه ۷۸، ان‌شاالله ناوگروه ۷۹ به منطقه اعزام خواهد شد.

فرمانده نداجا با بیان اینکه در این حادثه دستگیری نداشتیم، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه قوانین بین‌المللی در خصوص برخورد با دزدان دریایی وجود ندارد، خیلی از کشورها متناسب با قوانین داخلی خودشان با این افراد برخورد می‌کنند.