نگهداری باتری خودرو در فصول سرد اصولی دارد. باتری خودرو گاهی تمام می شود. گاهی باتری خودرو از کار می افتد. باتری خودرو برق ماشین را تامین می کند.

 

 معمولا درچنین مواقعی به‌دنبال تماس با مراکز پشتیبانی برای دریافت کمک هستیم. اما بررسی وضعیت باتری پیش از فرا رسیدن فصل زمستان از جمله کارهایی است که رانندگان باید قبل از بروز مشکل به‌آن توجه کافی داشته باشند. درجه حرارت محیط از تاثیر گذارترین پارامترها روی طول عمر و کارایی باتری هاست که دانستن نکات مهم نگهداری از باتری در آب و هوای مختلف روی تجربه ما از بابت کیفیت و طول عمر باتری تاثیر بسزایی خواهد داشت.

تنها سرما و یخبندان نیست که می تواند روی باتری تاثیر مخرب داشته باشد،  به همان مقدار استفاده کم خودرو در طول زمستان و همچنین مسافت های کوتاه می تواند تاثیر منفی داشته باشد.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در یک روز سرد زمستانی قصد روشن کردن ماشین خود را دارید، اما روشن نمی‌شود. آنچه که در این شرایط بیش از هر چیز به ذهن شما خطور خواهد کرد، اشکال در  باتری خودرو  است. باید گفت در اکثر مواقع این حدس درست است.

 

آب و هوای سرد زمستانی تاثیرات مخربی بر روی باتری ماشین می‌گذارد و به عبارت بهتر هوای سرد فرایند تخریب باتری خودرو را سریع‌تر می‌کند. در این شرایط درون باتری فعل و انفعالات شیمیایی به کندی صورت می‌گیرد و در نتیجه توان  باتری ماشین  برای تولید برق به شدت کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل توجه به شرایط نگهداری از باتری ماشین در فصل زمستان و هوای سرد بسیار مهم است.

آب و هوای سرد مانع از واکنش شیمیایی مورد نیاز برای کار باطری ماشین می شود که در واقع اغلب به این دلیل در روشن کردن ماشین در یک صبح زمستانی دچار مشکل می شویم.

 

توانایی شارژ باتری خودرو در آب و هوای سرد، چیزی است که در هنگام انتخاب یک باتری جدید به آن حتما باید توجه کرد. CCA آمپر استارت سرد که معمولا روی باطری ماشین خورده است اشاره دارد به اینکه چگونه باتری می تواند به خوبی از عهده هوای سرد براید. هرچقدر این عدد بالاتر باشد نشان می دهدکه باتری عملکرد بهتری را در شرایط آب و هوایی سرد خواهد داشت.

باطری

انتخاب بهترین نوع باتری می تواند سبب کاهش هزینه ها و افزایش کارایی باتری شود، بنابراین بهتر است هنگام انتخاب باتری برای اتومبیلتان، مشخصات تعیین شده از طرف شرکت سازنده خودرو، میزان برق مصرفی خودرو، قدرت دینام برای شارژ، فضای موجود برای باتری را در نظر بگیرید یا با کارشناسان خرید باتری ماشین  کیان باتری  تماس بگیرید و از آنها برای انتخاب باتری مناسب برای خودروتان کمک بگیرید.

باید بدانید که آب و هوای سرد برای باطری ماشین مانند یک خطر بالقوه است. مراقبت از باتری ماشین در پاییز و زمستان نیز به همین دلیل حائز اهمیت می باشد. به عبارتی در هنگام سرما، برای باتری ماشین مشکلات زیادی به وجود می آید. این مشکلات عبارتند از:

  •  منجمد شدن مایع باتری خودرو در اثر سرمای بیش از حد

  •  سفت شدن روغن موتور و پس از آن سخت کار کردن باتری در هنگام استارت زدن و شروع کار موتور

  •  از دست رفتن ۵۰ درصد از قدرت باتری خودرو در هوای به شدت سرد و زیر نقطه ی انجماد

  •  مطالبه ی بیشتر برق از باتری توسط دستگاه هایی مانند پنجره های برقی، سانروف و سیستم های صوتی

بنابراین رانندگان می بایست برای مراقبت از باتری ماشین در پاییز و زمستان، باطری خودروی خود را  به طور مداوم چک کنند. این افراد باید یاد بگیرند که اگر باتری کاملا شارژ باشد می تواند بهترین دفاع را در برابر آب و هوای سرد از خود داشته باشد. به عبارتی در سرما، موتور به آمپر بیشتری برای استارت زدن احتیاج دارد و یک باتری نامناسب می تواند خودرو و راننده را با مشکل بزرگی مواجه سازد.

مهم‌ترین اصل در نگهداری باتری خودرو در سرما زمستان گرم نگه داشتن آن است. وقتی دمای هوا به میزان زیادی کاهش می‌یابد و به زیر صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد، واکنش‌های شیمیایی باتری خودرو کند و آرام می‌شود. در این صورت باتری نمی‌تواند به درستی برق تولید کرده و موتور خودرو را روشن کند. اما وقتی باتری در شرایط خوبی قرار دارد به راحتی موتور ماشین روشن می‌شود و با روشن شدن موتور فضای زیر کاپوت نیز گرم نگه داشته می‌شود. گرم شدن این فضا به معنای عملکرد بهتر باتری خواهد بود.

کیان

 
 

 اگر خودرو در سرما و یخ قرار بگیرد و مدتی خاموش بماند، باتری توان لازم برای استارت زدن و روشن کردن موتور را نخواهد داشت. علاوه بر آن اگر رطوبت ناشی از برف و باران به باتری ماشین برسد، ممکن است در اثر یخ‌زدگی‌های مداوم و پی‌درپی موجب ترک برداشتن و صدمه به پوشش باتری شود. به همین دلیل برای جلوگیری از تمامی این موارد خودرو را در محل گرم نگه‌داری کنید.

اگر ماشین در فضای سرد و بدون سقف قرار دارد پوشش روی آن بکشید و روی کاپوت را خشک کنید. فراموش نکنید که برای گرم کردن باتری به هیچ وجه از حرارت مستقیم استفاده نکنید؛ زیرا مواد قابل اشتعالی در باتری ماشین وجود دارد و حرارت مستقیم موجب آتش‌سوزی و اتفاقات ناخوشایندی خواهد شد.

کیان باتری به عنوان یک استارت آپ تخصصی شبانه روزی در زمینه فروش سپاهان باتری، باتری صبا، باتری وایا و تمامی برندهای ایرانی و خارجی و ارائه انواع بهترین باتری ماشین، همچنین خرید باتری فرسوده  به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو پورشه کاین کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد.

و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.  ما با ایجاد بستری امن، سفارش رضایت بخش در فضای اینترنتی را رکن اصلی توسعه‌ ی فعالیت‌های خود در زمینه خدمات فروش باتری ماشین قرار داده ایم.