کارت به کارت با محدودیت همراه شد. محدودیت  کارت به کارت برای تعداد تراکنش ها است. محدودیت جدید مشکلاتی را برای کارت به کارت بوجود می آورد. بانک مرکزی برای جلوگیری از قمار و دزدی محدودیت کارت به کارت را انجام داد.


به گزارش ایسنا و بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی هر فرد روزانه 20 تراکنش واریزی و در طول یک ماه تا سقف 80 تراکنش واریزی می‌تواند داشته باشد. مطابق اعلام مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی «این بخشنامه به بانک‌ها ابلاغ شده که هنوز از سوی آن‌ها اجرا نشده است و در ماه‌های آینده اجرا خواهد شد.»

 

بر اساس اعلام وی، هر کد ملی روزانه فقط 20 تراکنش واریزی می‌تواند انجام دهد که این مهم «موجب می‌شود افراد با داشتن چند کارت بانکی هم نتوانند بیشتر از این محدود تراکنش واریزی انجام دهند.» وی در ادامه با توضیح بیشتر قانون جدید تراکنش واریزی می‌گوید:

هر فرد نهایتا مجاز به انجام ۸۰ تراکنش در طول یک ماه است، لذا این تراکنش‌ها ممکن است طی چهار روز و در هر روز ۲۰ تراکنش انجام و سقف فرد پر شود یا ممکن است طی روزهای بیشتر و تعداد تراکنش کمتر انجام شود. در نهایت محدودیت برای سقف روزانه و سقف ماهانه لحاظ می شودکه نباید به ترتیب بیش از ۲۰ و ۸۰ شود.  ماهنامه پیوست نیز نوشته که بانک‌ها موظف شده‌اند تا ۳ ماه آینده این دستورالعمل را اجرایی کنند.

واکنش کاربران به اعمال محدودیت تراکنش واریز چیست؟

برخی کاربران در فضای مجازی نسبت به این محدودیت جدید ابزار خرسندی کرده بودند و آن را روشی برای مقابله با قمار سایبری و فرار مالیاتی قلمداد کرده بودند. برخی دیگر نیز قانون جدید تراکنش واریزی  را محدودیتی برای کسب و کارهای آنلاین و تیم‌های فری‌لنسری عنوان کرده‌اند. به نظر می‌رسد پاره‌ای از این گلایه‌ها وارد است و باید برای حل آنها از سوی مسئولین چاره‌اندیشی شود.

ماجرای محدودیت تراکنش واریزی چیست؟