پس از آنکه مقامات فدرال آمریکا اجازه افزایش ۵ هزار نیروی گارد ملی برای حضور در واشنگتن را صادر کردند، رییس پلیس این شهر اعلام کرد که بیش از ۲۰ هزار نیروی گارد ملی در سراسر واشنگتن دی سی مستقر می‌شوند.

به گزارش پولیتیکو، رابرت کانتی، رییس پلیس واشنگتن دی سی در یک کنفرانس خبری گفت «من فکر می‌کنم شما می‌توانید انتظار داشته باشید که بیش از ۲۰ هزار نفر از نیروهای گارد ملی در این شهر حضور داشته باشند».

حضور ۲۰ هزار نیروی گارد ملی آمریکا در واشنگتن

کانتی در ادامه گفت که تعداد نهایی نیروها هنوز در حال بررسی است و در این رابطه مقامات فدرال تصمیم گیری خواهند کرد.

با این وجود انتظار می‌رود این تعداد فراتر از آنچه قبل از اغتشاشات هفته گذشته به کار گرفته شده بود، باشد که منجر به ده‌ها دستگیری در سراسر آمریکا پس پایان اغتشاشات شده بود.

حضور ۲۰ هزار نیروی گارد ملی آمریکا در واشنگتن

مقامات دفاعی و پلیس در تلاشند تا با توجه به شورش ۶ ژانویه که پایتخت آمریکا را در بر گرفته بود و تعدادی را کشته یا زخمی کرد، به افزایش نگرانی‌های امنیتی پیرامون مراسم تحلیف جو بایدن در هفته آینده بپردازند.

در اوایل هفته جاری پنتاگون به گارد ملی که وظیفه محافظت از واشنگتن را بر عهده گرفته اجازه داده تا در مقابل تهدیدهای معتبر مبنی بر خشونت از سوی شبه نظامیان و گروه‌های افراطی از سلاح‌های کشنده استفاده کند. قبل از شورش ۶ ژانویه، مقامات فدرال عمداً تلاش کرده بودند تا نقش نظامیان را در پاسخ به اعتراضات محدود کنند.

حضور ۲۰ هزار نیروی گارد ملی آمریکا در واشنگتن

مجموعه‌ای از اقدامات امنیتی اضافی هم در داخل و هم در خارج از ساختمان کاپیتال هیل در واکنش به هرگونه شورش خشونت آمیزی نصب شده است و این وضعیت در حالی به وجود آمده که کنگره قصد استیضاح دونالد ترامپ، رییس جمهور معزول را به دلیل اقداماتش در روز ۶ ژانویه دارد.

روز چهارشنبه تعداد زیادی از نیروهای گارد ملی با لباس یکدست سالن‌های کپیتال هیل را پر کردند.

حضور ۲۰ هزار نیروی گارد ملی آمریکا در واشنگتن

دستگاه امنیتی حاضر در اغتشاشات روز چهارشنبه مورد انتقاد شدید قانونگذاران و ناظران خارجی قرار گرفتند، زیرا نیروهای پلیس حاضر که موظف به حفاظت از پایتخت و دیگر ساختمان‌های فدرال بودند نتوانستند مانع حمله به ساختمان کپیتال هیل شوند و و صدها نفر به خطر افتادند.

حداقل دو افسر پلیس کاپیتال هیل از شغلشان تعلیق شده اند و تحقیقات از چندین افسر دیگر در حال انجام است.

یک افسر در نتیجه اغتشاشات کشته شد؛ دیگری نیز پس از این نا آرامی‌ها دست به خودکشی زد و برخی افسران دیگر تهدید کرده اند که به خود آسیب خواهند رساند.