به گزارش پارس به نقل از تسنیم، تیم ملی فوتبال ایران در حالی موفق شد در چارچوب رقابت های مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ شب گذشته (سه شنبه) ۴ بر یک از سد لبنان بگذرد که این بازی تحت الشعاع بمب گذاری های جنوب بیروت قرار گرفته بود.


خبرگزاری « EFE» اسپانیا با تیتر" مسعود در بین بمب ها" گزارش داد، پس از بمب گذاری های روز گذشته که در نزدیکی سفارت ایران در لبنان صورت گرفت و یک گروه تروریستی وابسته به القاعده مسئولیت آن را به عهده گرفت مسعود شجاعی، هافبک ایرانی لاس پالماس لحظاتی پر از هراس و وحشت را سپری کرد.


در حالی که کی روش، سرمربی پیشین رئال مادرید که حالا هدایت تیم ملی ایران را به عهده دارد خواهان لغو این بازی بود اما پس از کش و قوس های فراوان سرانجام ناظر AFC تصمیم گرفت این بازی بدون تماشاگر و تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شود. هرچند ایران در نهایت موفق شد با نتیجه ۴ بر یک بر لبنان غلبه کند و راهی مرحله پایانی جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ شود.


مسعود شجاعی، بازی ساز تیم ملی ایران پیش از این دیدار در گفت وگویی که با رادیو « La Autonomous Islands» اسپانیا داشت، گفت: شرایط در لبنان عادی نیست، در واقع از لحاظ روحی و روانی به هم ریخته ایم و تمرکز لازم برای برگزاری بازی را نداریم ولی ظاهرا باید این بازی را انجام دهیم.


وی با اشاره به اینکه شهر ورزشی بیروت تحت کنترل ارتش لبنان است و تنها چیزی که دیده می شود تانک و تفنگ و ماشین آلات نظامی است، شرایط را اینگونه تشریح کرد: شرایط در اینجا درست شبیه همان چیزی است که در فیلم ها می بینیم و اصلا شباهتی به فوتبال ندارد. سربازان ارتش لبنان همه جا هستند و حتی در ورزشگاه هم می توان آنها را دید.


شجاعی ۲۹ ساله که در پیروزی ایران مقابل لبنان یک پاس گل هم داد امروز (چهارشنبه) به جزایر قناری بازخواهد گشت تا به جمع بازیکنان لاس پالماس که خود را برای دیدار شنبه شب مقابل بارسلونا B آماده می کنند، بپیوندد.