به گزارش پارس به نقل از فارس، مهدی تاج در خصوص بازدید نمایندگان AFC از ورزشگاه های ایران عنوان کرد: ناظران AFC از ۵ ورزشگاه ایران بازدید کردند که نظر کلی آنها خوب بود. در گذشته مسئولان AFC عکس ورزشگاه ها را می دیدند اما این بار حضوری در هر یک از ورزشگاه ها امکانات را مشاهده کردند.

  وی ادامه داد: مثلا به ورزشگاه تختی رفتند و ما نور ورزشگاه را روشن کردیم و آنها مورد تائید قرار دادند. ایرادهایی هم گرفتند مثلا گفتند ورزشگاه تختی دو صندلی VIP باید اضافه شود که ما همان موقع این کار را انجام دادیم. آنها همچنین به کمبود دو صندلی VIP در ورزشگاه عضدی و ۴ صندلی در ورزشگاه غدیر ایراد گرفتند که ما همان موقع آنها را هم اصلاح کردیم. آنها ورزشگاه های عضدی، غدیر، بندرعباس، اهواز و تختی را مورد ارزیابی قرار دادند.

رئیس سازمان لیگ خاطرنشان کرد: ناظران کنفدراسیون آسیا برای بازدید حضور نداشتند بلکه مسئولان مالی و اجرایی AFC بودند. آنها در ۵ روز ۵ ورزشگاه ما را مورد بررسی قرار دادند که در مجموع از وضعیت راضی بودند. ارزیابی آنها مثبت بود و ایران و عربستان را جزو کشورهایی می دانستند که شانس اول برای بیشترین تعداد سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا دانستند. آنها ایراداتی هم گرفتند که ما نقدپذیر بودیم و همان موقع آن را اصلاح کردیم. البته نقد و ایراد جدی نگرفتند. گفتند چمن حافظیه خوب نیست که درست هم می گفتند.

وی تاکید کرد: نشانه هایی که آنها از امتیازدهی به ورزشگاه ها متبادر می شد این بود که سهمیه ایران را در لیگ قهرمانان آسیا ۴ تیم معرفی کنند. آنها ۱۹ و ۲۰ دسامبر به ۴ باشگاه ما گفتند که در کنفدراسیون فوتبال آسیا حاضر شوند. تیم های اول، دوم و سوم لیگ برتر در کنار قهرمان جام حذفی این نشان می دهد که سهمیه ما بالا رفته است. هم اکنون مسئولان کنفدراسیون آسیا قصد دارند تا تعداد سهمیه ها را کاهش دهند. زیرا برخی کشورها چون تاجیکستان می خواهند سهمیه شان را افزایش دهند. با این حال سهمیه ما افزایش خواهد داشت.

رئیس سازمان لیگ در مورد اینکه آیا با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد تقویم AFC با آنها صحبت کرده اند، گفت: ما معتقدیم این تقویم به نفع ما نیست و در مجموع به نفع کشورهای غرب آسیا نیست. زمانی که مسابقات در شرایط حساسی قرار دارد ما رقابت های مقدماتی جام جهانی را در پیش داریم. یک جا باید حتما این برنامه تغییر کند. خوشبختانه ژاپن هم موافق این موضوع است و به غیر از کره جنوبی همه موافق تغییر این مسئله هستند و ژاپن هم به این مسئله اعتراض کرده است اما با این مسئولان که در ایران حاضر شدند صحبتی نکردیم زیرا آنها ناظر هستند.

وی در مورد ثبت باشگاه ها یادآور شد: مدارک قبلی آمده است و به دنبال این هستیم تا این شرایط را به وجود آوریم.