به گزارش پارس ، به نقل ازنامه، دیوید بیک که یکی از مشاوران معروف ورزشی است انتقال گرت بیل، ستاره ولزی تاتنهام به رئال مادرید را یک رسوایی اعلام کرد.

بیل چندی پیش با ۱۰۰ میلیون یورو که رکورد نقل و انتقال های تاریخ فوتبال را شکست به سانتیاگو برنابئو منتقل شد. رئالی ها پیش از این انتقال مبلغ ۵۰۰ میلیون پوند از Bankia group اسپانیا وام گرفتند تا بتوانند این انتقال را انجام دهند. این گروه مالی، منابع خود را از پرداخت کنندگان مالیات در اتحادیه اروپا تامین می کند.

بیک در این مورد به اسکای اسپورت گفت: زمانی که برخی از گروه های بانکی مانند RBS و Lloyds با مشکل های مالی روبه رو شدند، بسیاری به سراغ منابع مالیاتی آمدند تا بتوانند این رکود را از بین برده و یک بار دیگر آن گردش مالی ایجاد کنند. آنها به نوعی یک استخر بزرگ پول ایجاد کردند که از آن به نام Bankia group یاد می شود.

وی افزود: پول مالیات دهندگان در این استخر پول نگهداری می شود. آنها از این پول به رئال مادرید وام داده اند تا آنها بتوانند گرت بیل را در این رکورد اقتصادی با این مبلغ گزاف به تیم خود ببرد. رئال مادرید اکنون ۵۰۰ میلیون پوند بدهی دارد. آیا کاری عقلانی است که آنها در این شرایط ۱۰۰ میلیون دیگر برای خرید یک بازیکن بپردازند؟ این یک رسوایی بزرگ است.