در شرایطی که استقلال برای برگزاری بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به عربستان سفر کرد و در این کشور بازی‌هایش را انجام داد، ولی حالا نمی‌تواند از رقیب عربستانی‌اش در تهران پذیرایی کند!

این موضوعی است که بعد از صعود استقلال به یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا درباره‌اش حرف و حدیث زیادی به وجود آمد؛ اما حالا AFC رسما بازی استقلال را به کشور ثالث برده است!

 بعد از آنکه قریب به پنج سال پیش در تهران عده‌ای از دیوار سفارت عربستان بالا رفتند، مسئولان عربستانی روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کرده و از همان زمان به تیم‌های ورزشی‌شان دستور دادند از سفر به ایران پرهیز کنند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا هم با نفوذ چهره‌های عربستانی رأی به این داد که بازی تیم‌های ایران و عربستان باید در زمین بی‌طرف برگزار شود.

این موضوع تا همین چند وقت پیش رعایت می‌شد، ولی با سفر تیم‌های ایرانی به عربستان به نظر می‌رسید این مشکل برطرف شده و از این به بعد قرار است تیم‌های عربستانی هم به ایران بیایند.

با ‌وجود این حالا مشخص شده که مسئولان ورزش ایران دراین‌باره هم شکست خورده‌اند؛ چون با مشخص‌شدن قرعه مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و بازی حساس استقلال با الهلال، عربستانی‌ها دوباره همان ادعای نداشتن امنیت در ایران را سر زبان‌ها انداخته و خبر دادند بازی نماینده کشورشان با استقلال باید در زمین بی‌طرف برگزار شود.

این در حالی است که النصر عربستان هم باید از تراکتور در خارج از خانه پذیرایی کند.

به غیر از این مورد، کنفدراسیون فوتبال آسیا از مرحله یک‌چهارم به بعد هم تصمیم گرفته بازی‌ها به صورت تک‌بازی و متمرکز برگزار شود. به این معنی که هیچ دیدار رفت و برگشتی دیگر در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برگزار نخواهد شد.

با این تغییرات گسترده تکلیف بازی‌های نمایندگان کشورمان در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ و ادامه مسابقات به شکل زیر شد:

مرحله یک‌هشتم نهایی غرب

استقلال - الهلال (زمین بی‌طرف): ۲۲ شهریور

النصر - تراکتور (زمین بی‌طرف): ۲۳ شهریور

استقلال تاجیکستان - پرسپولیس (ورزشگاه خانگی استقلال): ۲۳ شهریور

شارجه - الوحده (ورزشگاه شارجه): ۲۲ شهریور

مرحله یک‌چهارم

تک‌بازی و به صورت متمرکز (۱۶ اکتبر/ ۲۴ مهر)

مرحله نیمه‌نهایی

تک‌بازی و به صورت متمرکز (۱۹ اکتبر/ ۲۷ مهر)

فینال:

تک‌بازی و در غرب آسیا (۲۳ نوامبر/ ۲ آذر)