به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در سومین روز از بازی های دانشجویان جهان در کازان روسیه، مجید عسگری، وزنه بردار دسته ۶۲ کیلوگرم ایران با ثبت رکورد ۲۶۶ کیلوگرم در مجموع دو حرکت در جایگاه هشتم قرار گرفت.

نماینده ایران در حرکت یک ضرب با ثبت ۱۲۱ کیلوگرم در رتبه پنجم قرار گرفت و در حرکت دو ضرب نیز با ثبت رکورد ۱۴۵ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

در این رقابت نماینده قزاقستان با ثبت ۱۳۵ کیلوگرم در حرکت یک ضرب و ۱۷۱ کیلوگرم در حرکت دو ضرب و مجموع ۳۰۶ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلای دسته ۶۲ کیلوگرم شد. او در حرکت دو ضرب رکورد این بازی ها را شکست.

همچنین نماینده کره شمالی با ثبت ۱۴۰ کیلوگرم در یک ضرب، ۱۶۶ کیلوگرم در دو ضرب و مجموع ۳۰۶ کیلوگرم در مجموع به مدال نقره رسید. نماینده ژاپن با ثبت ۱۳۱ کیلوگرم در یک ضرب، ۱۶۳ در دو ضرب و در مجموع با ۲۹۴ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

مجید عسگری پیش از این در رقابت های جوانان جهان در سال ۲۰۱۰ به مدال نقره دست یافته و همچنین در رقابت های آسیایی همان سال نیز نایب قهرمان شده بود.

در این رقابت نمایندگان مصر، مولداوی، کره جنوبی، تایلند، ایران، ژاپن، مغولستان، ترکمنستان، سریلانکا به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

بیست وهفتمین دوره بازی های دانشجویان جهان در کازان روسیه در حال برگزاری است و نمایندگان ایران در رشته های کشتی، وزنه برداری و دوومیدانی در این بازی ها حضور دارند.