محمدحسین مرادمند قبل از شروع فصل بابت دریافت رضایت‌نامه جهت عقد قرارداد با باشگاه استقلال چند فقره چک شخصی خود را با سر رسید مشخصی در اختیار مالک وقت باشگاه شهرخودرو که اکنون با نام پدیده در لیگ برتر حضور دارد گذاشت و رضایت نامه گرفت.

در واقع مالک باشگاه مبدا از قضیه دریافت چک باشگاه پرسپولیس بابت رضایتنامه یحیی گل محمدی باتجربه شده و به این نتیجه رسیده بود که دریافت چک حقوقی می‌تواند چه مشکلاتی را به وجود بیاورد چنانچه هنوز هم چک باشگاه پرسپولیس بابت رضایتنامه گل‌محمدی پاس نشده است. نه تنها سر قضیه محمدحسین مرادمند بلکه جهت صدور رضایتنامه چند بازیکن دیگر که پیش از شروع لیگ راهی تیم‌های دیگر شدند مبلغ رضایتنامه یا نقدی دریافت شد و یا اینکه چک شخصی از بازیکن گرفتند تا در صورت پاس نشدن چک با فرد حقیقی طرف باشند و بتوانند سریعاً نسبت به دریافت پول اقدام قانونی انجام بدهند.

سررسید یک چک محمدحسین مرادمند که در اختیار مالک قبلی باشگاه پدیده قرار داشت دو روز قبل از سفر تیم استقلال به عربستان بود و این بازیکن نتوانست این چک ۵۰۰ میلیون تومانی را پاس کند. مالک قبلی باشگاه هم به این مدافع خبر داد آن چک را خرج کرده است و فردی که چک را در اختیار دارد آن را برگشت زده و به دنبال دریافت حکم جلب صادر کننده چک است. حالا مدافع تیم استقلال در خطر یک پرونده حقوقی قرار دارد و به دنبال این است با دریافت مبلغ اشاره شده از مدیران باشگاه استقلال، از احتمال بازداشت خود جلوگیری کند.