به گزارش پارس ، دکتر محمد خبیری در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه وزیر ورزش و جوانان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ اظهار کرد: فردی که به عنوان وزیر قرار است در آینده در راس ورزش قرار بگیرد، باید سابقه سیاسی داشته باشد تا با فراهم کردن بستر و فضای کار، متخصصان علوم ورزش دغدغه ای برای انجام کارهای اجرایی و علمی نداشته باشند. البته در بیشتر دولت ها دیده شده افراد ورزشی که هیچ قدرت مانوری از نظر سیاسی نداشتند در راس امور ورزش قرار گرفته، اما عملکرد موفقی نداشته اند.

وی افزود: پست وزارتخانه یک پست سیاسی است و کسی می تواند این پست را اشغال کند که فضای کار را برای اساتید علمی، دانشگاهی و متخصصان علوم ورزشی به نحوی فراهم کند که در اجرا، کارها به راحتی پیش بروند.

خبیری در پایان تصریح کرد: طی چند سالی که از انقلاب سپری می شود، هیچ وقت فضای کار برای نخبگان و پیشکسوتان ورزشی فراهم نبوده و از ظرفیت های علمی کشورمان که امروز در دنیا نیز مطرح هستند، در راس ورزش نتوانسته ایم استفاده بهینه ای داشته باشیم. البته اگر معتقد به حضور افراد سیاسی در مدیریت کلان ورزش هستم، به خاطر این است که افراد سیاسی بهتر می توانند از حق و حقوق جامعه ورزش در برابر نمایندگان مجلس دفاع کند، ولی یک فرد علمی در این زمینه نمی تواند چالش های ورزش را به راحتی مطرح کند. بنابراین اگر یک فرد سیاسی در راس ورزش کشور قرار بگیرد، اما در انجام کارهای اجرایی و تصمیم گیری ها نقش متخصصان علمی تربیت بدنی را پررنگ ببیند، بدون شک در چهار سال آینده به نتایج قابل قبولی در ورزش دست پیدا خواهیم کرد.