در خصوص دیدار با اعضای تیم در تمرین ، اظهار داشت: بر سر تمرین حاضر شدیم تا درد و دل‌های بچه‌ها را بشنویم و اگر مشکلی دارند آن را برطرف کنیم. در واقع این جلسه بیشتر در حد آشنایی بود.

وی در مورد برگزاری جلسه با سرمربی تیم عنوان کرد: جلسه‌ای هم روز گذشته با رحمان رضایی داشتیم که در چند محور انجام شد. یکی از موضوعات؛ برنامه‌ریزی برای نقل و انتقالات و تقویت تیم پس از نیم‌فصل اول بود. موضوع دیگر برنامه‌ریزی برای تعطیلی حدودا 2 ماهه لیگ بود. اگر بتوانیم در این مدت یکی-دو اردو برای بچه‌ها تدارک می‌بینیم. ضمن اینکه در خصوص مسائل و مشکلات تیم هم صحبت کردیم تا برطرف شوند و کادر فنی و بازیکنان با تمرکز کامل به کارشان ادامه دهند.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در خصوص درخواست سرمربی برای تقویت تیم در نقل و انتقالات زمستانی گفت: رحمان رضایی دو بازیکن را از ما درخواست کرده و ممکن است یکی دو بازیکن دیگر را هم درخواست بدهد.

وی در خصوص اینکه آیا ممکن است هیأت مدیره دچار تغییر و تحولات دیگری بشود، اظهار داشت: خیر. البته تغییر و تحولات هیات مدیره بر عهده من قرار ندارد اما با اینحال فعلا خبری هم در مورد این مساله نیست.

فریدونی درخصوص شایعاتی که پیرامون میلادجهانی و استقلال مطرح شده، گفت: میلاد جهانی تحت قرارداد باشگاه ذوب‌آهن است. قاعده کار این است که؛ استقلال یا هر باشگاه دیگری که او را می‌خواهد باید به ما پیشنهاد بدهد. بعد از آن، با شگاه ذوب‌آهن هم یا قبول می‌کند یا قبول نمی‌کند. اگر غیر از این چارچوب صحبتی انجام شده برای هر دو طرف غیر قانونی و غیراخلاقی است.

وی در مورد اینکه ممکن است بازیکنان دیگری از ذوب‌آهن هم مورد توجه سایر تیم‌ها قرار بگیرند، عنوان کرد: در مورد این موضوع اطلاعی نداریم و بهتر است اطلاعی هم نداشته باشیم! هر بازیکنی ممکن است مورد توجه و پیشنهاد تیم‌های دیگر قرار بگیرد. ما هنوز به نیم‌فصل نرسیده‌ایم و زمان نقل و انتقالات هم نیست. قاعدتاً هرگونه مکاتبه و مذاکره در این مورد باید با باشگاه ذوب‌آهن انجام شود.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در خصوص وضعیت پرونده مهدی مهدی‌پور و دانیال اسماعیلی‌فر اظهارداشت: در حال پیگیری این دو پرونده در کمیته وضعیت و دیگر مراجع ذیربط فدراسیون فوتبال هستیم.

فریدونی در پاسخ به این سئوال که با توجه به مصوبه هیأت مدیره پیش از حضور او، فرصتی به رحمان رضایی داده شد و آیا ممکن است فرصت دوباره‌ای برای امتیاز‌گیری تعریف شود یا اینکه ذوب‌آهن تا انتهای فصل با این سرمربی به کار خودش ادامه می‌دهد، گفت: در خصوص آن مصوبه شرایطی به وجود آمد که الان عملاً دیگر موضوعیت ندارد. البته هیأت مدیره اختیار دارد هر تصمیمی را بگیرد اما در حال حاضر بنای ما این است که همین کادر فنی را حفظ و به آنها کمک کنیم.

وی افزود: تا آخر فصل حتی مشخص نیست که ما زنده هستیم یا خیر اما من به عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه نظرم این است که این کادر فنی حفظ شود. این تجربه را سال گذشته داشتیم که 3 مربی عوض کردیم اما وضعمان هم تا روز آخر خوب نبود. یعنی الزاماً به این معنی نیست که تغییر کادرفنی می‌تواند نتایج را تغییر بدهد و موفقیت به وجود آورد. هیچ تضمینی وجود ندارد بنابراین بهتر است با همین شرایط ادامه دهیم.

فریدونی در خصوص روحیه تیمی ذوب‌آهن پیش از برگزاری دربی اصفهان، اظهار داشت: با برد مقابل نساجی روحیه تیمی خیلی بهتر شده، در این چند روز هم سعی کردیم اقداماتی انجام دهیم که اعضای تیم با تمرکز بیشتری کار کنند. چون یکی از مشکلات مهم ما عدم تمرکز بوده و اکثر گل‌ها را در دقایق آخر خوردیم. بنابراین سعی کردیم شرایط را مناسب کنیم که بخشی از آن شارژ مالی بوده و در کنارش تلاش کردیم فضای همدلی بیشتری را در تیم به وجود بیاوریم.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در مورد اینکه آیا مذاکراتی را برای تعلیق محرومیت رحمان رضایی (به خاطر اخراج در بازی قبلی مقابل نساجی) و حضورش روی نیمکت تیم در بازی حساس مقابل سپاهان، با فدراسیون انجام داده‌اند، گفت: فکر نمی‌کنم چانه‌زنی تأثیری داشته باشد. به هر حال قانون اجرا شده است. همه بازی‌ها هم حساس هستند. چنین درخواستی از فدراسیون نداشتیم. مردانه با همین شرایط و با وجود همین اخراجی‌ها به مصاف سپاهان می‌رویم و ان شاالله برنده می‌شویم. ضمن اینکه فرقی نمی‌کند، سرمربی روی سکو می‌نشیند که فاصله زیادی با نیمکت تیم ندارد.